[edirol] FA-101

fa101.jpg


In de selectie van firewire geluidskaarten is er weer een nieuwe telg bijgekomen.
De edirol(roland) fa-101 is een 10 in/out geluidsinterface die via firewire kan worden aangesloten.
Daarbij heeft het ook nog een midi in/out en een koptelefoon uitgang.
Evenals 2 ingangen een preamp hebben. En spdif in/out.

Dankzij de firewire ideaal voor live met laptop. Of praktisch in de studio bij je mengpaneel aan te sluiten.
De aankondingsprijs is 695$ waar hij zijn concurrenten ver voor blijft. (die zo rond de 1000$ schommelen)
Maar hij heeft dan wel geen mLan. ;)

http://www.edirol.com/products/info/fa101.html
 
Origineel geplaatst door bounce
waarom niet gewoon een 19" model?
ik snap al de onhandige desktoptroep niet


omdat firewire soundcards vaak aan laptops worden gehangen..snappuwel ;)
 
De aankondingsprijs is 695$ waar hij zijn concurrenten ver voor blijft. (die zo rond de 1000$ schommelen)
Mijn Quatafire kostte nog geen 400 euro, veel verschil in specs is er niet, wat minder in- en uitgangen, maar wel weer dubbel midi.
 
Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Mijn Quatafire kostte nog geen 400 euro, veel verschil in specs is er niet, wat minder in- en uitgangen, maar wel weer dubbel midi.

Klopt, alleen is het een B-merk. En ik heb nog nooit ESI horen roemen om haar sublieme geluidskwaliteit.
En hij heeft minder ins en outs.
Vast niet verkeerd waar jij hem voor gebruikt maar niet echt een directe concurrent.
 
er staat ook dat die firewire-bus powered is, wat ik zelf dan weer heel erg handig vind!
zie ook het plaatje met als ik het goed zie een switch met de mogelijkheid tussen firewire of een netsnoer:

fa101_rear.jpg


edit:
bij thomann.de kost die 619 euro.
 
Ik moet zeggen dat ie er echt goed uitziet. Voor dat bedrag heb je een
hoop I/O poorten. Ik ben alleen benieuwd hoe dat met de mixer zit. De MOTU 828mkII heeft een redelijk krachtige software mixer. Alleen die kost een beetje boel geld meer. :D Ik ben benieuwd wanneer iemand een testritje gaat maken met dit rode duiveltje.. }:|
 
Origineel geplaatst door fuse
Klopt, alleen is het een B-merk. En ik heb nog nooit ESI horen roemen om haar sublieme geluidskwaliteit.
En hij heeft minder ins en outs.
Vast niet verkeerd waar jij hem voor gebruikt maar niet echt een directe concurrent.

en als je de fire wire 410 neemt van m-audio ?

Ik wil goed live kunnen, kunnen dj-en en op kunnen nemen met een acceptabel resultaat.

en t moet stevig zijn 8D
 
Ik zat al een tijdje op die 410 te azen voor bij mn laptop. Maar dit ding lijkt toch wat geschikter. Ik vond het toch een tegenvaller dat de M-audio geen gebalanceerde ins en outs had behalve voor de mic inputs dat heeft deze dus wel.
 
Misschien een domme vraag, maar kan die Phantom power bij dit ding ook uit..?
Of is dat waar "Hi-Z/Low-Z" knopje voor is..

Beter wel gevraagd dan niet gevraagd; straks zit je met de gebakken peren - ehm.. mic 8)

Cas
 
Misschien een domme vraag, maar kan die Phantom power bij dit ding ook uit..?
Ja, schakelaar op de achterkant, zie foto.
Of is dat waar "Hi-Z/Low-Z" knopje voor is..
HI-Z, dit is speciaal ingang voor gitaren e.d. Instrumenten met lage uitgansspanning.
 
leuke kaart maar heb momenteel wel een latency van 44ms in en 44ms uit :confused: :confused: met xp byzuhway
 
Back
Top