xbase 09 of airbase99???

Origineel geplaatst door DJ Stimpy
Ok kerels, thanx for the help

ik ga dus voor de airbase vanwege de polifonie/uitgangen
Al had ik liever een combinatie gezien van deze 2 toestellen...
Ja, zo denkt bijna iedereen er over. Maar toen Jomox de X-base uit productie nam, kwamen ze met de mededeling dat ze de technologie op een andere manier nogmaals zouden gaan gebruiken. dus wie weet....
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ja, zo denkt bijna iedereen er over. Maar toen Jomox de X-base uit productie nam, kwamen ze met de mededeling dat ze de technologie op een andere manier nogmaals zouden gaan gebruiken. dus wie weet....
en toen was daar in 2007 de xbase999 ;)
 
Origineel geplaatst door Roel
en toen was daar in 2007 de xbase999 ;)


Lijkt me ook gewoon een vette bak!! Maar goed....ik heb hier een airbase99 hangen. Maak er vette kicks mee en de valueknop werkt nog super. Gewoon kopen dat ding. ;)

Maar om nog effe op die vele outs van de airbase terug te komen; normaal gesproken wordt er al snel geroepen dat een apparaat te weinig outs heeft en nou gaan we hier ineens zitten bitchen over te veel outs. Schiet mij maar lek.... :confused:
 
vind t een mooie drumbak maar mijne gaat toch weg voor een xbase hoor! :{ airbase editten deed ik altijd met drehbank, ideale combinatie!
 
Origineel geplaatst door DJ Stimpy
Ok kerels, thanx for the help

ik ga dus voor de airbase vanwege de polifonie/uitgangen
Al had ik liever een combinatie gezien van deze 2 toestellen...

de HiHats in de Xbase zijn egt bagger! en toen bleven alleen de BD en SN van de Xbase over ;)

denk dat je een verstandige keus hebt gemaakt...
Kheb zelf ook een airbase puur omdat ik geen 1000,- eur. over heb voor een TR909.
Zelf vind ik dat de airbase iets verder gaat dan de 909 (meer edit mogelijkheden) en het parameterknopje vind ik dan wel vervelend... verder top apparaat!
 
Hihats zijn best lekker, kwestie van smaak. De jomox xbase vin ik vooral lekker om zn seq. tis een fijn ding icm andere drumsources:halleluja
 
Origineel geplaatst door sms303
de HiHats in de Xbase zijn egt bagger! en toen bleven alleen de BD en SN van de Xbase over ;)

denk dat je een verstandige keus hebt gemaakt...
Kheb zelf ook een airbase puur omdat ik geen 1000,- eur. over heb voor een TR909.
Zelf vind ik dat de airbase iets verder gaat dan de 909 (meer edit mogelijkheden) en het parameterknopje vind ik dan wel vervelend... verder top apparaat!

Als je geen geld hebt voor een 909 is dit inderdaad de beste nummer twee in het rijtje.
 
Heb nu ruim een jaar een Airbase 99, en ik ben er erg blij mee. Naast de standaard '909-beuk'-achtige geluiden is er een hoop mee te doen, vooral als je de parameters van de kick gaat lopen tweaken. Toch vind ik het te beperkt als alles-in-1-drumbak, en ben dan ook blij dat ik met behulp van sampler en synthmodules nog wat variatie kan doen qua 'bijpercussie' (snares/hats/claps/etc.)
 
ik heb geopteerd voor de xbase omwillen van de dedicated controls en de seq die ik wel erg cool vind.

airbase heb ik gehad: meer geluiden maar geen eigen seq en ik prefereer eigen seq vr drumcomps

nu verzorgt de combo xbase + 606 mijn percussie
 
Origineel geplaatst door sms303
de HiHats in de Xbase zijn egt bagger! en toen bleven alleen de BD en SN van de Xbase over ;)

Ik heb de Airbass99 gehad en daar vond ik de snare echt heel kut klinken.
De hihats vond ik juist heel erg goed klinken, dit vooral in samenwerking met de filters en lfo's. De hihats hadden ook erg goede envelopes die je heel veel punch gaven.
Wat ik ook erg goed vond klinken was de attack van de kick.
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Ik heb de Airbass99 gehad en daar vond ik de snare echt heel kut klinken.
De hihats vond ik juist heel erg goed klinken, dit vooral in samenwerking met de filters en lfo's. De hihats hadden ook erg goede envelopes die je heel veel punch gaven.
Wat ik ook erg goed vond klinken was de attack van de kick.
Deze menig deel ik ook.

Die snaredrum klinkt echt als een natte krant en mist de power/punch van de 909-snaredrum.
De hihats vond ik de sterkste eigenschap, vooral vanwege het filter (heerlijke hi-pass hats). :P

Qua klank vind ik hem echter nogal 'kil' klinken; hij mist voor mij een bepaald soort 'warmte' in het geluid. Vandaar dat ik mijn exemplaar onlangs verkocht heb.
 
Origineel geplaatst door sms303
de HiHats in de Xbase zijn egt bagger!
Als ik me niet vergis, mist de XBase het filter voor de hihats, hetgeen de AiRBase wel heeft. Dat filter vond ik nu juist zo leuk (vooral in combinatie met de lfo's). :)
 
Snare vin ikjuist heerlijk. Lekker opzwepend. Xbase en 606 is een lekkere combi. Ik heb er ook nog een mfb502tje bij. Werken lekker samen die rakkers
 
ik heb en xbase en vind alle geluiden die dit ding produceert prima.
gewoon een te gekke drukbak! 8) wellicht dat ik hem ga ruilen tegen een airbase want maak
weinig gebruik van de sequencer die er in zit. ;)
 
en een novation drumstation? Heeft iemand daar soundsamples van? heb die bak eigelijk nog nooit gehoord.
 
ik heb zelf een Airbase99.
De snare vink ook spijtig, lijkt niet goed op 909 en/of 808/606.
Toms zijn btw weer heeeerlijk en je hebt gewoon meer stemmen dan op Xbase09. HiHats ook echt niks mis mee en met filter idd erg leuk.

Aan de andere kant lekker aan de knoppen draaien en snel sequencen zijn weer de voordelen van de Xbase09.
Heb er laatst mee lopen spelen en dat realtime tweaken is toch is wel heel fijn.

Maarja...alleen BD, SD en HH vind ik een beetje beperkt. Daarom echt voor de Airbase99 gekozen, met het idee er dan eens een midi controller bij te kopen.

Xbase 09 is meer speelplezier.
Airbase 99 is meer geluid voor je geld.
 
heb een airbase99 gehad, mis em nog steeds!Stylus RMX is ook geweldig, maar jomox drums zijn dik, knackig en bovenal vet :)

ergens op mijn verlanglijstje tussen nieuwe desktop pc + RME multiface, macbook, V-synth, Mo'FX, grote analoge mixert, doepfertje + MAQ, spectralis en nord rackII staat ook nog de xbase 999... en dan nog een keer iets van moog, gewoon voor de heb :D

dat wordt een meerjarenplan...
 
Back
Top