[track] disco-funk-tech

He technomauriesje!
Ik vind de sound wel lekker, al wordt ik op een gegeven moment gek van die disco piewpjes die van hoog naar laag gaan!
Verder heb je de bass en beat iets te hard afgemixt.
maar ik vind zeker die sax die erin komt lekker! (waar komt die vandaan?)
hahah en die scratch op het eind, echt iets voor jou!:D
al met al vind ik hem nog niet echt af, ik mis iets... ik denk dat zang niet zou misstaan! een chill vrouwenstemmetje.. dat rustig met de sax etc meezingt... (iets van peanutbuttergelly ofzo;) )
Maar het is zeker niet slecht!8~
 
beats zitten ok maar de baslijn mag wat meer "groove & funk finesse" ritmisch bekeken. (in de zin van ghost notes....)

de rhodes vin ek wel een foute sound hebben & mag misschien zelfs een oktaaf lager. Probeer voor de grap de accenten van de rhodes iets meer in dialoog & samenspraak met de baslijn te plaatsen & wat meer subtiele variatie te geven.

grz jzz
 
Jo, 6 en eruk, dank voor de reacties. Dat arrangement kan inderdaad beter, als ik bezig ben met een liedje dan gaat het na een tijdje zo vervelen dat je het liefst in een korte tijd steeds afwiselingen maakt, dan krijg je snel dat legoblokjes effect. En wat betreft die zag, daar kan ik ook wel inkomen, moet ik wel nog even een zwoele soulnegerin aan de haak slaan die dat even klaar gaat spelen, want mijn stem gaat het nummer niet ten goede komen :bekdicht: ... heb je suggesties voor tekst, of moet het gewoon zoiets worden van : sjoebiedoebiedeejjeejjjabidibaaa. Sax is inderdaad een sampeltje, waarschijlnijk van een FutureMusic cd geript
:okdan:
 
Ik vinnem wel lekker eigenlijk...lekker lounge nummertje ;) En als die sax aan het einde geen sample was geweest had je me mogen uitleggen hoe je dat voor elkaar kreeg. Ik heb eens geprobeerd een sax realistisch te maken met controllers en dat is echt niet goed te doen ;{
 
Klopt, blaasinstrumenten laten zich kenmerken door heel veel expressie bij het spelen, dat is prakties onmogelijk om te vangen met midi-controllers, maar wel een uitdaging. Ik heb no wel een mooie sax in een plugin, ik zal eens kijken of het in de buurt kan komen van deze sample, die gelukkig niet al te lang duurt!
2 Jazzman: bedankt voor je profi advies. Rhodes sound gaat zeker wat omlaag, en ik zal proberen wat meer consistentie in de relatie tussen de bas en de rhodes te brengen. Rightooon
Bedankt voor jullie reacties :halleluja
 
Back
Top