[Waldorf] Wie geilt hier op de waldorf Q+?

Wat zijn de vetste dingen die je met een Q kan doen dan? Geef es een paar voorbeelden ajb?

(ik heb zelf nog niet zo lang een micro q, dus ik kan nog wel wat tips gebruiken)
 
Origineel geplaatst door Roel
ik denk dikke pads en rauwe geluiden maken :) naast natuurlijk het eruit toveren van allerlei dun klinkende rommel
Nou, laat es wat van die dikke pads en rauwe geluiden horen dan? En als je zin hebt, vertel er ook nog even bij hoe je ze (ongeveer) gemaakt hebt :)
 
Origineel geplaatst door Roel
ik denk dikke pads en rauwe geluiden maken :) naast natuurlijk het eruit toveren van allerlei dun klinkende rommel

De MicroQ is best een complex beest om te programmeren. Het gebruik van de oscillator frequentie modulatie en het toevoegen van noise resulteert bij mij soms wel in vette dingen.

Een detuned saw (trance)-achtige lead heeft bij de (micro) Q trouwens een eigenwijs karakter en doet mij sterk denken aan een aantal oude trance produkties (o.a. Ferry Corsten sound).
 
Origineel geplaatst door Catscan
ben er iedergeval veel blijer mee dan de andromeda.


deze kreet kom ik net tegen op de dag dat ik het zelfde voel over de andromeda t.o.v. de evolver!
de andromeda is geen synth om blij van te worden blijkbaar?!
 
Origineel geplaatst door Leo

deze kreet kom ik net tegen op de dag dat ik het zelfde voel over de andromeda t.o.v. de evolver!
de andromeda is geen synth om blij van te worden blijkbaar?!

de andromeda is zeker een synth om blij van te worden! ook ik heb een Q trouwens en geen andromeda meer ;)
 
hmm a6 vs Q+....

vinnik wel interresting....

Hoe zit het laag eigenljk bij de Q+??
 
Origineel geplaatst door Roel
de andromeda is zeker een synth om blij van te worden! ook ik heb een Q trouwens en geen andromeda meer ;)

Bij mij is dat net andersom.

:)

Maar een Q+ zou daar wel een verandering in kunnen maken...
als ik overtuigd ben alleen het is zo moeiljk die dingen ergens te testen. hoeveel zouden er gemaakt zijn?
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
Bij mij is dat net andersom.

:)

Maar een Q+ zou daar wel een verandering in kunnen maken...
als ik overtuigd ben alleen het is zo moeiljk die dingen ergens te testen. hoeveel zouden er gemaakt zijn?

er werd altijd een laag aantal genoemd, maar nu staan ze dus weer te koop.
wie durft?
ik niet toch. 3 of 4 keer een grote Q gehad en een paar keer een kleine variant, elke keer weer verbaasd over de prestaties (met name de micro Q lite. kut goedkoop bakkie, maar wel Q-power, 6 outputs, audio in etc) maar toch niet echt gelukkig met de sound en hoe het ding reageerde als er aan zijn knoppen werd gezeten.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Een Q+ lijkt me niet een bak voor vol laag (wavetables).
Maar voor andere mooie geluiden :)

De Q architectuur bestaat in de eerste instantie uit een modelering van de Waldorf Pulse architectuur. Va dus.....als extra boven deze 3 OSC per stem structuur krijg je 2 Wavetable oscs (microwave achtig).

Je hebt dus 5 OSC per stem tot je beschikking waarvan er 2 wavetables zijn en 3 gemodelleerd zijn op de DCO's van de Waldorf Pulse. Verder is aangetoond dat een Q een Pulse prima kan benaderen....net niet helemaal maar heel close.

Ik heb nog nooit een Q+ mogen aanschouwen maar ik heb de gewone Q vaak genoeg gehoord om te vermoeden dat dit in combinatie met analoge filters erg goed klinkt.....ook voor vol laag (aangezien de Pulse hier ook geen enkel probleem mee heeft).

Ben je niet in de war met de microwaves mono?
 
Back
Top