[liveset] electro/acid ofzo

tsuba42

Ingeburgerd
Lid sinds
20 december 2002
Berichten
66
Locatie
Rotterdam
Ik heb nog nooit een track geplaatst hier, omdat ik nog niet echt dingen af heb die ik wil laten horen...
Maar nou heb ik een tijdje terug op een feest van een vriend van mij mijn 2e (tweede) liiveset gedaan (de eerste was een paar weken daarvoor). En daar heeft iemand een opname van gemaakt. En die heb ik eindelijk gekregen. En daarvan kun je hier 25 minuten vinden.

Het is ongeveer 23MB, dus ik hoop dat sommigen van jullie het geduld hebben om er naar te luisteren en mij te vertellen wat je ervan vindt! Dan vertel ik later misschien wel wat er allemaal mis ging...
 
duurde een beetje lang met downloaden, maar hij is binnen. Es effe kijken..... Lekker geprogrammeerde drums. Niet allemaal even lekker in de mix gelegd, maar tis live, dus het mag.

Ik heb het sterke idee dat veel van de melodieen die ik hoor zomaar bij elkaar gezet zijn, zonder te kijken of ze elkaar harmonisch gezien aardig vinden. Ze zijn vaak nogal vals ten opzichte van elkaar.
Die 303 die er de hele tijd doorheen kletst werkt me een beetje op de zenuwen; hij staat te hard, klinkt te netjes en is een beetje cliche... Zou ik een ander bassgeluid voor in de plaats nemen.

Tsja... er ziten wel veel geluidjes in enzo, vooral op de achtergrond, maar ik mis echt de samenhang. Ze werken niet echt samen, behalve de drums; die gaan wel lekker vind ik.
 
Origineel geplaatst door the red eye
Ik heb het sterke idee dat veel van de melodieen die ik hoor zomaar bij elkaar gezet zijn, zonder te kijken of ze elkaar harmonisch gezien aardig vinden. Ze zijn vaak nogal vals ten opzichte van elkaar.

Ik ben bang dat je dat goed hebt gehoord. Ligt ook gedeeltelijk aan mijn werkwijze en kennis toen, ik hoop daar spoedig verandering in te brengen. Onder andere door de recente aanschaf van een RM1x, en door m'n pc gewoon lekker thuis te laten.
Die 303 (rebirth) is inderdaad erg aanwezig, daar komt nog 's bij dat ie niet helemaal synchroon loopt met Cubase.

Er gingen wel meer dingen mis hoor, zo vroeg ik me op een gegeven moment af waarom er niks gebeurde als ik dacht iets te veranderen... kwam ik er ineens achter dat m'n midi-patchbay uitstond :stupid waarna ik 'm in blinde paniek bijna meteen weer aangooide :stupid :stupid

Kortom, ik heb nog een hoop te leren, maar ik weet wel dat ik het erg leuk vond om te doen! Als het aan mij ligt komen er nog veel meer livesetjes.

Verder nog mensen die geluisterd hebben en positieve of negatieve kritiek hebben?

PS zien jullie mijn gearlijstje hieronder groen of grijs? De bedoeling is grijs, maar op m'n werk zie ik 'm groen...
 
oei, da's iets te vaak wel erg vals. Ik mis ook een climax. Het gaat een beetje door en door en door.... Probeer eens gebruik te maken van breaks en gooi die 303 eruit.... Meer variatie!
 
Back
Top