Jupiter 6

mono-poly

Cheff Noodle
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
12.985
Op de interface site

Te koop: roland jupiter6, de enige echte. wordt steeds zeldzamer! ziet er nog steeds brandnieuw uit & werkt perfect. kijk evt. op: http://www.harmony-central.com/ synth/data/roland/jupiter-6-01.html op www.analogjapan.com/roland1.html te koop voor 1798 euro. ik verkoop hem voor 1500!!

13 april 2004 Prijs: € 1500,- Reageren via e-mail Verwijderen



Die gast is echt gestoord met zijn 1500 euro!!!!!
Ik hoop niet dat er iemand intrapt want dat ding is een euro of 900 waard
 
Te koop : Akai S1000 KB ... was 14.000 GLD nu voor de Super prijs van 2000 euro
echt een koopje :D

Maar idd 1500 Euro dat is een beetje veel...

Ach ja alles wordt zeldzaam als je de advertenties moet geloven, zelfs
de DX7 en D50 zijn niet meer heilig en wordt als analoge knoppen bak aangeboden :confused:
 
euh en de korg poly six dan? Zeldzaam of misschien uitgestorven, ben er naar 1 opzoek, maar prijs indicatie?
 
Origineel geplaatst door cns
euh en de korg poly six dan? Zeldzaam of misschien uitgestorven, ben er naar 1 opzoek, maar prijs indicatie?

Prijsindicatie Polysix: € 200,-
Prijsindicatie Jupiter six: € 1.000,-

Als we de prijzen van AnalogJapan als uitgangspunt nemen verkoopt niemand meer iets :(
 
Ja, maar volgens mij is de poly-six zo'n bakkie die mee profiteert van de "analoge hype", hoewel die hype iets over lijkt te zijn. Was vroeger al een B-synth en zal dat dus altijd zo blijven.

De jupiter voor 1500 Euro is te duur.
Een paar jaar geleden zag ik er 1 in de interface voor 1700 gulden
Ik heb hem eind jaren '90 voor 2350 gulden verkocht (die was ook in nieuwstaat, wie weet is ie het wel)

Persoonlijk zou ik niet aan een Jupiter 6 beginnen. Ik heb nu de Jp8080 en er zitten frappant veel gelijkenissen tussen deze 2 apparaten. Ook dat knopje om de envelope depth om te keren. Grote voordeel "de jp 8080" is iets goedkoper.
 
je jp-8080 is dat nu echt zo'n geweldig apparaat? Ik weet het niet echt ik heb hem zelf niet helaas, heb er wel even naar gegeken destijds toen hij net op de markt was maar dacht mwa nee doe mij maar novation basstation en een nordlead.

Maar ja, wat zijn de prijzen voor die jp-8080 en is die er ook in rack?
 
Origineel geplaatst door cns
Maar ja, wat zijn de prijzen voor die jp-8080 en is die er ook in rack?

JP8080 ís RACK...

Doe je huiswerk... :duivels:
 
sorry hoor :engel:

maar je had toch ook ziets in keyboard vorm? ja de jp 8000 waarschijnlijk:stupid
 
Origineel geplaatst door cns
sorry hoor :engel:

maar je had toch ook ziets in keyboard vorm? ja de jp 8000 waarschijnlijk:stupid

BINGO... :mega:
 
Echt er zitten ontzettend veel gelijkenissen tussen de JP 8000/8080 en Jupiter 6 (klinkt nagenoeg hetzelfde)
Voor dat enorme bedrag meer hoef ik echt geen Jupiter 6.
De Jp 8000/8080 heeft zelfs nog meer mogelijkheden. Gemiddelde prijs 650 Euro
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Echt er zitten ontzettend veel gelijkenissen tussen de JP 8000/8080 en Jupiter 6 (klinkt nagenoeg hetzelfde)
Voor dat enorme bedrag meer hoef ik echt geen Jupiter 6.
De Jp 8000/8080 heeft zelfs nog meer mogelijkheden. Gemiddelde prijs 650 Euro


Haha, er maakt hier iemand een grap. Je gaat een echte Jupiter toch niet vergelijken met een digitale jaren 90 bak.
Maar de prijs is inderdaad belachelijk hoog.
 
Origineel geplaatst door sander
Haha, er maakt hier iemand een grap. Je gaat een echte Jupiter toch niet vergelijken met een digitale jaren 90 bak.
Maar de prijs is inderdaad belachelijk hoog.

Ik maak geen grap. Het is voor mij realiteit. Okay de Jupiter heeft analoge filters, desondanks klinkt hij al behoorlijk digitaal voor zijn tijd. Wanneer je hem vergelijkt met andere analoge synths.
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Echt er zitten ontzettend veel gelijkenissen tussen de JP 8000/8080 en Jupiter 6 (klinkt nagenoeg hetzelfde)
Voor dat enorme bedrag meer hoef ik echt geen Jupiter 6.
De Jp 8000/8080 heeft zelfs nog meer mogelijkheden. Gemiddelde prijs 650 Euro

650 is heel erg goed koop voor een 8080 :W pb me maar als je er een ziet in NL :maffia:
 
De Juup heeft natuurlijk analogue everything, niet alleen het filter.

Alleen: de Jupiter-6 (in mindere mate de 8 ) en vooral de MKS-80 klinken gewoon vrij 'schoon' - weinig interne distortion in het audio pad en een 'gladde' / ronde sound. Dat kan een voordeel zijn - je kan er ook nog eens DX-achtige geluiden (natuurlijk niet te extreem...) uit peuteren, mocht dat nodig zijn. Maar het nadeel is dat dit kan worden opgevat als 'digitaal' zo niet erger 'karakterloos'.

Maar ik ben het met Catalunya eens dat het wellicht voor de liefhebber wel uitmaakt, maar qua geluid en mogelijkheden aanmerkelijk minder. Vooral in een complete track, en niet als solo geluid beluisterd.

Maar zelfs in een extreem geval (zie de supersaw-thread) werd een MKS-80 uitgescholden voor OB-12.
I rest my case... :z
 
8-0-8-0

8-0-8-0

Tja, een week of twee geleden werd er in Amsterdam zelfs een in nieuwstaat verkocht voor € 600. Stond gewoon op 1 vd veilingsites. Toen ik erover belde voor een maatje bood ik 'em € 550 en de verkoper zei "Nou ja o.k., als de eerste geinteresseerde morgen niet komt opdagen. Toen die niet op tijd was belde de verkoper me op en zei: "Ben je serieus en kun je eventueel over een uur langskomen als die pipo nu niet binnen een half uur hier is?" Helaas kwam die gast toen wel opdagen. Maar was volkomen safe deal, met aankoopbon op zijn naam; een zeer vriendelijke gast die wist waarover -ie sprak.

Origineel geplaatst door marcuuu
650 is heel erg goed koop voor een 8080 :W pb me maar als je er een ziet in NL :maffia:
 
Re: 8-0-8-0

Re: 8-0-8-0

Origineel geplaatst door conso
Tja, een week of twee geleden werd er in Amsterdam zelfs een in nieuwstaat verkocht voor € 600. Stond gewoon op 1 vd veilingsites. Toen ik erover belde voor een maatje bood ik 'em € 550 en de verkoper zei "Nou ja o.k., als de eerste geinteresseerde morgen niet komt opdagen. Toen die niet op tijd was belde de verkoper me op en zei: "Ben je serieus en kun je eventueel over een uur langskomen als die pipo nu niet binnen een half uur hier is?" Helaas kwam die gast toen wel opdagen. Maar was volkomen safe deal, met aankoopbon op zijn naam; een zeer vriendelijke gast die wist waarover -ie sprak.

Misschien was ik die Pipo wel. Heb er ook 1 gekocht voor 600 Euro in amsterdam een aantal weken geleden.
Alleen betrof dat een Engelsman (goeie gozer trouwens) en was de JP niet in nieuwstaat zonder aankoopbon.
De faders kraakten behoorlijk (had nooit een stofzuiger gebruikt volgens mij). Alles goed schoongemaakt en het werkt.
De kleur is trouwens tegen het paarse aan (marineblauw). Maar wat een geweldige bak is dit zeg. Kopen als je er 1 ziet.

Origineel geplaatst door Hanz
Maar zelfs in een extreem geval (zie de supersaw-thread) werd een MKS-80 uitgescholden voor OB-12.
I rest my case... :z

volgens mij was ik dezelfde pipo. Sorry nog daarvoor. Ik was bijna geneigd om Oberheim OBXA te zeggen.
1 geruststelling ik heb 1 keer bij feedback de OB12 geluisterd, dus zo goed oordelen kan ik niet .

wat ik wel dacht (eerlijk waar) "Dit zal toch geen Superwave" zijn. Dan kan ik mijn spul wel gaan verpatsen.
Je stelde mij gerust dat het de MKS80 is. :D
 
Re: Re: 8-0-8-0

Re: Re: 8-0-8-0

Haha, dat zou een goeie zijn ! 8o)
Maar ik denk niet dat we het hier over dezelfde persoon hebben of het moet een perfect Nederlands sprekende Engelsman geweest zijn, da's op zich al een uniek exemplaar.

Maar goed, ze worden dus af en toe wel heel goedkoop aangeboden. Door mensen die niet denken dat het gegeven dat het ding niet meer nieuw in de winkel te koop is meteen betekent dat een bak een collectors geval is. Want van die figuren lopen er wel erg veel rond. Helaas zit ik zelf vaak naast die koopjes, maar gelukkig was deze 8080 niet voor mijzelf beoogd.


Origineel geplaatst door Catalunya
Misschien was ik die Pipo wel. Heb er ook 1 gekocht voor 600 Euro in amsterdam een aantal weken geleden.
Alleen betrof dat een Engelsman (goeie gozer trouwens) en was de JP niet in nieuwstaat zonder aankoopbon.
De faders kraakten behoorlijk (had nooit een stofzuiger gebruikt volgens mij). Alles goed schoongemaakt en het werkt.
De kleur is trouwens tegen het paarse aan (marineblauw). Maar wat een geweldige bak is dit zeg. Kopen als je er 1 ziet.



volgens mij was ik dezelfde pipo. Sorry nog daarvoor. Ik was bijna geneigd om Oberheim OBXA te zeggen.
1 geruststelling ik heb 1 keer bij feedback de OB12 geluisterd, dus zo goed oordelen kan ik niet .

wat ik wel dacht (eerlijk waar) "Dit zal toch geen Superwave" zijn. Dan kan ik mijn spul wel gaan verpatsen.
Je stelde mij gerust dat het de MKS80 is. :D
 
Back
Top