Hallo,

Rmp

Nieuwkomer
Lid sinds
9 april 2004
Berichten
21
Locatie
Amstelveen
Zal mij even voorstellen mijn naam is Remi.

zo heb me voor gesteld *D

ik intereseer mij niet in techno house trance of wat dan ook van dit soort muziek.
mijn muziekale intresse ligt meer bij de oudere analoge synth's of orgels.
ik ben een Jean Michel Jarre fan freak maar verzamel er egenlijk niets van ook ben ik niet zuinig op de cd's ;{ .
de muziek van Jarre speel ik dan ook graag zelf op mijn apparatuur

mijn studio listing :

Orgels : Eminent F-225 Concert
Eminent U-500

Synths : Kawai K1 rack
Kawai K4 rack
Yamaha CS1X
Yamaha PSR-500

Effect app : smallstone Phaser

Zelfbouw : Master keyboard MK II (ooit in een boek gevonden va nelectuur midi in theorie en praktijk)
Laser harp


Zelfbouw maar nooit afgemaakt : tableau Circulair.

de Laserharp is oorspronkelijk van Jean Michel Jarre. veel Jarre fans die zelf spelen hebben getracht dit instrument te bouwen maar is nooit gelukt of wat dan ook. Ik heb dit instrument ook gebouwd en bespeeld

de laserharp is een muziek instrument dat wordt getiggerd door het onderbreken van een van de laser stralen
dit gaat dan uiteraard door een midi-interface naar een synth en viola geluid.

het tableau Circulair is een hald ronde synth met toetsen van ongeveer 40 cm lang met daar onder verlichting die aangaat wanneer je een toest indrukt. natuurlijk gaat er dan ook een midi signaal naar een synth en die produceert dan weer geluid.

het Tableau Circuilair is ook weer van origine van Jean Michel Jarre.

de smallstone phaser gekoppeld aan het Orgel F-225 met de strings instelling geeft een heeerlijk zwevend geluid wat tot nu toe door nog geen 1 synth is gesimuleerd. geeft echt een geweldig efect.

voor de mensen die Oxygene van Jarre kennen dit is nu het strings geluid wat Jarre gebruikt alleen dan komt het uit een andere eminent de U-300 (deze heeft net nog iets waremere strings)


ik doe verders veel in de entertainment maar meer in de richting van road shows en kwissen
zo doe ik voor de nederlandse Startrek vereniging op hun conventies kwissen en wedstrijden organiseren.
ook bouw ik zelf alle verlichtings apparatuur en regeltafels.



Zo dacht dat ik wel zo een beetje alles had verteld over me zelf.
let niet op mijn spelling want ik ben een beedje lisdecties euh dislechties =(



Greets

Remi
Midiologie Entertainment
 
welkom!:doei:
 
Origineel geplaatst door koediman
welkom :)

tipje: misschien heb je het al geprobeerd maar gooi jarre eens in de forumzoekmachine.... genoeg leuks te vinden voor een fan als jij dunkt me :okdan:


gehgeh dat had ik immidels al gedaan :)
genoeg stof om over te praten
 
Welkom :okdan:
 

Attachments

  • harp04.jpg
    harp04.jpg
    26,3 KB · Bekeken: 66
laser.png


:D Dat je 't ff weet..

Welkom!!
 
AHHHHHHHH ben blind keek toch in de laser damn....


ach mischien heeft stevie W. nog een plaatsje over voor een toetsenist 8D 8D 8D
 
Back
Top