Welke synth Oxygen in video van Jarre?

MeneerJansen

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2017
Berichten
1.448
Locatie
Lokatie
Hieronder is de complete DVD van Jarre getiteld "Oxygen live in your living room" te zien op Youtube. In het extraatje op de DVD doet JMJ uit de doeken welke klassieke synths hij gebruikt in deze live uitvoering van Oxygen. Tot mijn plezier een stuk of tig VCS3 exemplaren (ja ik weet het: Putney, Synthi [A[KS]] etc.).

Ik ben echter heel benieuwd naar twee exemplaren die ik niet meteen thuis kan brengen. Aan JMJ's rechterhand (voor ons links) staat een zwarte synth op een statief. Ik denk dat het een soort string ensamble is, maar het is geen ARP Solina. (aan zijn linkerkant staat zijn favoriete Nederlandse Eminent 310 neem ik aan)

Verder speelt hij veel op een houten synth waar twee Synthi A's voor liggen. Lijkt mij een Moog. Is het een Memorymoog?

Jean Michel Jarre - "Oxygen live in your living room":


Het extraatje van de DVD "Oxygen live in your living room" (getiteld "Legendary Instruments"):
 
Op dat statief is een EMS Synthi AKS, een EMS die zo destijds werd uitgebracht met een ingebouwde sequencer er ook in. En bij die twee EMS-sen is inderdaad een Memorymoog.
 
Op dat statief is een EMS Synthi AKS, een EMS die zo destijds werd uitgebracht met een ingebouwde sequencer er ook in. En bij die twee EMS-sen is inderdaad een Memorymoog.
Klopt, op dat hoge statief staat een Synthi AKS (befaamd van "On The Run" van Pink Floyd). Ik bedoel die zwarte aan zijn rechterkant waar hij soms achter gaat zitten (met de Matrisequencer er bovenop).

Bedankt voor de tip over de Memory Moog.:)
 
Dat is volgens mij de RMI Keyboard Computer, een van de eerste synths op Oxygene. Die gebruikt hij gekoppeld aan de Matrisequencer.
 
Back
Top