wat voor hd's om muziek op te maken???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

De Voorman

Ouwe rot
Lid sinds
7 december 2001
Berichten
1.034
Locatie
Mokum
gaarne uw adcvies::: ik heb een p4c800 deluxe> wat voor een hd's zal ik kopen...ik zit te twijfelen:

als audiodisk een 100gig en als sys disk iets van 60....maar wat is wijsheid> sata of ata???ik neem wel de hoogste cache(8mb)

ik draai voornamelijk plug ins en geen softsynths...
 
sata of ata ligt aan je mobo toch?


ik heb goede ervaringen met de (stille) seagate barracuda series...de IV, en de V
 
Kijk als echte proffessional neem je uiteraard SCSI schijven. Ultra320 in Raid 0+0 configuratie.
Superieure performance en stabiliteit.
Geformateerd met het Whymann algoritme voor supersnelle toegangstijden.
Die paar schijfjes is wel even schrikken qua prijs maar dan heb je ook wat.
 
Voor het geweld tussen Fuse en SkeletVm hier weer losbarst. In de laatste C+T (een vd enige echt serieuze computerbladen als het op benchmarken aankomt) stonden een reeks Samsung schijven die qua noise met kop en schouders boven de rest uitstaken (allez, de stilste waren dus ;-).

Als je typenrs wil laat je maar iets weten, ik zit niet thuis nu.
 
Hehe, valt het op?

Dat onze Voorman zich zo druk loopt te maken om die kleine rotdetails die geen fok uitmaken voor zijn dagelijks gebruik.
Iets wat ik dus 10x zo overdreven vindt als het kijken naar het serienummer van een bepaald apparaat omdat die anders klinkt.
 
mwaaaah.....geluidsproductie vind ik nog wel een nuttig argument.

maar dat ge.... over minime snelheidsverschillen ?

bewaar me, er is geen hond die z'n pc to de max drijft (tenzij het gaat om pc's uit het jaar krak natuurlijk)
 
geachte heren

geachte heren

point taken, maar ik d8 okk aan toekomstig gemak...dan zal je wellicht alleen sata hebben en dan wil ik nu alvast niet op het verkeerde paard wedden...

btw...wat voor een systeemdisk ik neem en wat voor audio vindt ik nou niet bepaald een fok item die niet ter zake doet, maar dit terzijde:-)
 
:D die fuse :)

Stilste HD's en fijn geprijsd ook zijn die van Seagate (P-ATA en S-ATA maakt qua geluid niet zo uit). 1 HD is prima. 2x HD met RAID0 (striping) is perfect voor het zware werk.

Ohja en niet kopen op de toekomst. Koop wat je nu nodig hebt, hou geld over in je zak en breid later uit. (ik spreek uit ervaring ;-) )
 
Origineel geplaatst door fuse
Kijk als echte proffessional neem je uiteraard SCSI schijven. Ultra320 in Raid 0+0 configuratie.
Superieure performance en stabiliteit.
Geformateerd met het Whymann algoritme voor supersnelle toegangstijden.
Die paar schijfjes is wel even schrikken qua prijs maar dan heb je ook wat.

Heer fuse :) we zitten niet zoals u, aangesloten op de AMSX.. :D

Die terrabytes aan natuur films kosten op die manier ntuulk een hoop bandbreedte :D
Dat moet uiteraard jotta snel worden weggeschreven :smeris: :D

Eraz. ;)
 
mijn grote vraag is nog steeds of ik een snellere hd nodig heb als ik gabber maak .. dus het echte 200 bpm plus spull .ik ken een mellow gozer die het met een 5000 toeren hd kan doen . maar das maar 100 bpm troep
 
Bericht door een moderator:
vragen over harde schijven kun je beter kwijt bij tweakers.net bijvoorbeeld. Topic gesloten
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top