Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Origineel geplaatst door Soundcheck
goedenmiddag mensen

vraagje: ik ben dan een beginnende mpc'er met een 1000. Nu las ik hier in dir forum veel over het os van de 1000. ik heb de 1000 nieuw gekocht en er zit dus standaard een 2.0 op. ik heb de 3.07 gedownload en zal die vanavond proberen te installeren. Maar is het een " echte verbetering tov de normale fabrieksversie'? Ik heb de laatste tijd veel hierover gelezen, maar is het ook zo dat er veel instelling veranderd zijn en dat je de mpc opnieuw moet aanleren? (ik bedoel, sommige functies zijn anders ingesteld met een update?

Die JJ os 3.07 lijkt volgens mij nog aardig op het originele, maar ik zou als ik jou was gelijk
de betaalde versie nemen en die handleiding downloaden, want daarin zitten te veel verschillen met originele OS. toetsen met andere functies, andere schermen, etc. Beter dus dat je die gelijk onder de knie gaat krijgen. Van Akai hoef je volgens mij weinig meer te verwachten kwa updates.
 
Laatst gewijzigd:
Dank je wel Sander!

Alleen ben ik dan wel eigenwijs, als ik eerst vanavond de 3.07 installeer om te kijken wat er precies voor mij veranderd?
 
Beter gelijk 4.85 installeren.
Je kan dan alles gewoon uitproberen. Alleen niet saven (dat kan pas als je het unieke paswoord hebt gekocht).
3.07 is ouder en heeft niet alles wat 4.85 heeft.

De betaalde versie is de 30 dollar absoluut waard.
 
oke, gelukkig heb ik paypal. ik zal dan denk ik vanavond dat gaan installeren, om te kijken hoe en wat alles werkt.
 
Laatst gewijzigd:
nou er zijn een aantal dingetjes veranderen zoals bijv. contrast aanpassen doe je nu geloof ik met stop + datawheel, maar voor de rest zijn het eigenlijk alleen toevoegingen ten goede van je workflow en werkcapaciteiten op de mp..
 
quote: Beter gelijk 4.85 installeren

bezig met bestelling :D

ik heb het voor even geinstalleerd en werkt nice. ook ff getjekt tov oude versie omtrent effecten en ik vind het vrij overzichtelijk
 
Laatst gewijzigd:
layeren

layeren

Kun je met die jj os bij een gelayerde pad met een 4 tal verschillende samples de envelope per sample verschillend instellen? Dus van de eerste sample/laag de atta volledig eruit en van de tweede sample de release heel kort etc.?
 
Re: layeren

Re: layeren

Origineel geplaatst door Ensemble
Kun je met die jj os bij een gelayerde pad met een 4 tal verschillende samples de envelope per sample verschillend instellen? Dus van de eerste sample/laag de atta volledig eruit en van de tweede sample de release heel kort etc.?
Nee, maar met JJ OS kun je wel SIMULT gebruiken.
Dan kun je met 1 pad nog 4 andere pads triggeren.
En dan kun je dus alle parameters (attack, decay, filters, etc) apart instellen.
http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/s_pad_e57.htm
 
..

..

Mja, dat is een oplossing idd. maar wel minder "lekker" als gewoon per pad zoals dus wel op de MPC 2000 kan. Ik hoop dat dit ooit eens aangevuld wordt in een update.

groet,
ens
 
Het is een tijd geleden dat ik op de MPC2000 werkte maar daar heb je toch geen layers?
1 sample per pad volgens mij. En daar kun je met SIMULT 2 andere pads aan koppelen.
Dat is dan toch hetzelfde als wat ik hierboven schreef.
 
Is het mogelijk als ik een noot sample bijv. van piano, en met autochromatic tuning de noot verdeel over alle pads dat de noot dan goed blijft klinken. Hoe ik het nu doe klinken de zware en lichte noten niet meer echt als een piano.
 
nee, je hebt wel een paar noten die goed bij elkaar klinken na een beetje trial & error maar het is niet zo dat elke noot lekker bij elkaar past, daarvoor moet je toch zelf echt wat meer finetunen .. of tja, gewoon meerdere noten samplen

qua bass wil het meestal nog wel eens werken, mits je die natuurlijk ook nog een beetje finetuned en bijschaaft..
 
het grote voordeel aan simult is, is dat je voor elke pad een apart filter kan rocken, daarnaast in combinatie met de bit converter in trim edit werkt dat perfect.. in mijn optiek, beter dan layeren want je kan meer filteren.. ik bedoel, simult 2 kicks met verschillende filters en fuk wat met LFO's en ik kan je garanderen dat die sjit pompt..

of kon je dat ook wel op de mpc2000 met gewoon layeren? :stupid
 
Origineel geplaatst door falafelbiels
QUE?!?!?!

die van mij is dat wel hoor. Hij draait gewoon 99 (ja sorry, eigenlijk 16) programma's als ik het wil.

cool hoe dan want ik ben wel benieuwd.
En de reden van waarom ik de mpc zonder sequencer wil gebruiken is dat ik gewoon hele tracks op en neer wil bouncen in ablteton en niet 1 voor 1.
Maar ik wacht met volle verwachting op je uitleg

ik heb btw jjos 3.06 of zo
 
Hij kan 99 programs in zn gehugen bewaren, maar je hebt natuurlijk maar 16 midi kanalen. Je kunt wel program change gebruiken dus dan worden het er mogelijk meer dan 16. Met de mpc zn eigen sequencer kun je dus 56 verschillende programs gebruiken (want track 57 tot 64 zijn audio tracks).

bedoelde je die uitleg of iets anders?
 
Origineel geplaatst door falafelbiels
Hij kan 99 programs in zn gehugen bewaren, maar je hebt natuurlijk maar 16 midi kanalen. Je kunt wel program change gebruiken dus dan worden het er mogelijk meer dan 16. Met de mpc zn eigen sequencer kun je dus 56 verschillende programs gebruiken (want track 57 tot 64 zijn audio tracks).

bedoelde je die uitleg of iets anders?

Ik snap wel hoeveel programs en zo maar ik was benieuwd hoe ik de mpc als rack sampler kan gebruiken multi timbraal dus dat ik 5 tracks tegelijk zou kunnen aansturen /opnemen die ik vanuit live naar mijn mpc stuur.
Iets wat volgens mij namelijk niet mogelijk is met de mpc 1000
 
al die zaken waar jullie het over hebben, hahahaha, zo ver ben ik dus nog lang niet. kep wel os 4.85, en wat een verbetering tov normale os. dat heb ik wel door

wil ook zo me mpc gebruiken als die gozer op youtube, boon doc, kill rocked em hard!
 
Back
Top