Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

I/O PROBLEEM

I/O PROBLEEM

Wie heeft ervaring met dit probleem, ik kom steeds meer mensen tegen met dit probleem en zelf in reviews word dit genoemd als een mpc1000 kwaal.

Je connect met USB en op 90% van overzetten van bestanden van PC naar MPC hangtie en geeft ie op een gegeven moment een I/O error. datie niet meer connected is of het I/O apparaat niet antwoord

Irrirtant.
 
Re: I/O PROBLEEM

Re: I/O PROBLEEM

Origineel geplaatst door estee
Wie heeft ervaring met dit probleem, ik kom steeds meer mensen tegen met dit probleem en zelf in reviews word dit genoemd als een mpc1000 kwaal.

Je connect met USB en op 90% van overzetten van bestanden van PC naar MPC hangtie en geeft ie op een gegeven moment een I/O error. datie niet meer connected is of het I/O apparaat niet antwoord

Irrirtant.

Heb ik nog nooit gehad. Ik gebruik laatste akai OS. Heb wel nog een 1.1 usb aansluiting op de pc, dus stukkie trager dan 2.1 usb. XP met service pack 1.
 
Ik heb gister een aantal nieuwe programs gemaak met bleubox. Als ik nu wat in de seqeuncer opneem, speelt het bij sommige programs alles af met de sound van de laatste pad. Ik heb bijv. een drumkit, pad1/2/3/ basdrum/clap/hihat en neem er iets mee op van 2 maten, zodra die dus loopt speelt ie alleen maar pad 16. Ik heb alle programs op dezelfde manier gemaakt in bleubox, kan iemand mij hierbij helpen.
 
volgens mij is buebox gewoon nog al buggy hoe dan ook heb ik me er meer aan geïrriteerd als goed voor me was ...
 
ach.. gebruik JJ os en je chopt net zo snel op je computer plus dat je automatisch gelijk je samples toewijst aan een program :)
 
Origineel geplaatst door beestachtig
ach.. gebruik JJ os en je chopt net zo snel op je computer plus dat je automatisch gelijk je samples toewijst aan een program :)
woord omhoog neger
 
Beste mensen,
Ik merk dat is verliefd begin te worden op de MPC 1000 (eventueel een 500). Ik zit echter met een vraagje waar ik het antwoord niet zo snel op kan vinden. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Als ik me niet vergis beschikken zowel de 1000 als de 500 over een USB-aansluiting, welke o.a te gebruiken is voor het overzetten van samples van de MPC naar de PC (Mac in dit geval;) ) . Idd, erg handig. Nu zit ik met de volgende vraag: is het via deze zelfde USB-aansluiting mogelijk de MIDI-functionaliteit te gebruiken van de MPC, of is het dan echt noodzakelijk gebruik te maken van de MIDI I/O aansluitingen? (Feit is nl. dat mijn geluidskaart niet beschikt over een MIDI-In aansluiting)
 
@slin

Nee, de USB aansluiting is alleen voor het overpompen van samples naar de CF card.

Nog een vraagje van mij, zie ik het mis of kun je met de MPC1000/2500 niet meerdere programs tegelijk aansturen via midi zoals dat bij de MPC2000XL wel kon (dmv drum1, drum2, ...)?

Patrick.
 
Dat zie je mis :)

@slin, er bestaan wel van die midi naar usb kabeltjes, kan je gewoon een midi kabel vanaf je mpc aansluiten op een midi plugje en aan het andere einde zit dan zown usb pluggie die je in je pc kan stoppen..
 
Re: I/O PROBLEEM

Re: I/O PROBLEEM

Origineel geplaatst door UE
Wie heeft ervaring met dit probleem, ik kom steeds meer mensen tegen met dit probleem en zelf in reviews word dit genoemd als een mpc1000 kwaal.

Je connect met USB en op 90% van overzetten van bestanden van PC naar MPC hangtie en geeft ie op een gegeven moment een I/O error. datie niet meer connected is of het I/O apparaat niet antwoord

Irrirtant.

1. Probeer JJ os.
2. Koop een externe Cardreader
 
Origineel geplaatst door beestachtig
Dat zie je mis :)


Hoe doe je dat dan? Op de MPC zelf kan het wel, dat weet ik. Iedere track kun je daar een ander programma toekennen. Maar hoe doe je dat via Midi vanuit een sequencer? Voor zover ik begrijp kan ik maar 1 programma via Midi bespelen.
 
Origineel geplaatst door pt.
Hoe doe je dat dan? Op de MPC zelf kan het wel, dat weet ik. Iedere track kun je daar een ander programma toekennen. Maar hoe doe je dat via Midi vanuit een sequencer? Voor zover ik begrijp kan ik maar 1 programma via Midi bespelen.

woord omhoog de mpc 1000 is niet multi timbraal als je een beetje rondzoekt hier op het forum ga je hier al een topic over vinden

vrede op mars
 
thanx

thanx

Okay, thanx. Blijft typisch dat dit in een MPC2000XL wel kan en niet in een MPC1000/2500...

Patrick.
 
Origineel geplaatst door rasz
woord omhoog de mpc 1000 is niet multi timbraal als je een beetje rondzoekt hier op het forum ga je hier al een topic over vinden

vrede op mars


QUE?!?!?!

die van mij is dat wel hoor. Hij draait gewoon 99 (ja sorry, eigenlijk 16) programma's als ik het wil.
 
Origineel geplaatst door pt.
Hoe doe je dat dan? Op de MPC zelf kan het wel, dat weet ik. Iedere track kun je daar een ander programma toekennen. Maar hoe doe je dat via Midi vanuit een sequencer? Voor zover ik begrijp kan ik maar 1 programma via Midi bespelen.

Ja volgens mij ook. En dat is ook zo op de 2000 zover ik weet.

Via midi kan je alleen de samples aansturen van de program die gekoppeld is aan de track waar je op dat moment op staat in de mpc.
 
Met een JJ OS kun je volgens mij voor midi-instellingen kiezen die het mogelijk maken multitimbraal te spelen op verschillende midi-kanalen. En als dat niet zo is is die OS zowiezo nog de $30 waard hoor.
 
Origineel geplaatst door falafelbiels
Met een JJ OS kun je volgens mij voor midi-instellingen kiezen die het mogelijk maken multitimbraal te spelen op verschillende midi-kanalen. En als dat niet zo is is die OS zowiezo nog de $30 waard hoor.

vergis ik me nou? Ik kan het effe niet checken helaas, maar iets onder MIDI/ACTIVETRACKRECEIVE CHANNEL(?)

Ja dan vergis ik me waarschijnlijk. Och doe ik wel eens vaker.

Maar goed waarom zou je een MPC zonder z'n eigen sequencer gebruiken? Koop dan gewoon een racksampler, goedkoper en meer mogelijkheden wat samplen en spelen betreft...
 
Klopt, maar...

Klopt, maar...

Klopt ik zou ook voor een racksampler kunnen gaan, maar voor mij werkt geen enkele sampler zo snel voor het maken van een drumkit als een MPC. Toen ik m'n MPC2000XL verkocht had (die ik ook met een sequencer aanstuurde) en het alleen met een S6000 en padKontrol dacht te gaan doen miste ik dat toch en heb uiteindelijk een MPC2500 gekocht...

Patrick.
 
goedenmiddag mensen

vraagje: ik ben dan een beginnende mpc'er met een 1000. Nu las ik hier in dir forum veel over het os van de 1000. ik heb de 1000 nieuw gekocht en er zit dus standaard een 2.0 op. ik heb de 3.07 gedownload en zal die vanavond proberen te installeren. Maar is het een " echte verbetering tov de normale fabrieksversie'? Ik heb de laatste tijd veel hierover gelezen, maar is het ook zo dat er veel instelling veranderd zijn en dat je de mpc opnieuw moet aanleren? (ik bedoel, sommige functies zijn anders ingesteld met een update?
 
Back
Top