Nord Modular G2X

kan iemand vertellen of de sequencer-modules in de G2 wel (itt die in de "oude" G1) midi-bestuurbaar zijn?
 
Origineel geplaatst door olafmol
kan iemand vertellen of de sequencer-modules in de G2 wel (itt die in de "oude" G1) midi-bestuurbaar zijn?
ALLES is midi bestuurbaar en de sequencer stuurt ook midi uit..
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
ALLES is midi bestuurbaar en de sequencer stuurt ook midi uit..

OHJA! dat was het: bij de G1 stuurt ie juist *geen* midi uit, bij de G2 dus wel? zo hee da's vet..bouw je eigen pattern/stepsequencer in de G2
 
Origineel geplaatst door olafmol
OHJA! dat was het: bij de G1 stuurt ie juist *geen* midi uit, bij de G2 dus wel? zo hee da's vet..bouw je eigen pattern/stepsequencer in de G2
Eigen pattern/stepsequencer... Je moet eens naar die nieuwe switches gaan kijken. Dat in combinatie met sequencers, lfos, enzovoort... :) Een 24 kanaals midi 2 cv module eraan hangen en dan wordt het zelfs voor een hardware modular liefhebber interessant.

Interlaced LFOs ala SID! :)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Eigen pattern/stepsequencer... Je moet eens naar die nieuwe switches gaan kijken. Dat in combinatie met sequencers, lfos, enzovoort... :) Een 24 kanaals midi 2 cv module eraan hangen en dan wordt het zelfs voor een hardware modular liefhebber interessant.

Interlaced LFOs ala SID! :)

ik BAAL er nog steeds van dat ze die OS update voor de NM G1 nooit hebben uitgewerkt....sequencermodules die midi uitsturen zou echt geweldig zijn
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik BAAL er nog steeds van dat ze die OS update voor de NM G1 nooit hebben uitgewerkt....sequencermodules die midi uitsturen zou echt geweldig zijn
Als je de NM 1 leuk vind en je zit achter de G2, dan denk je echt.... Wat een primitieve bak is de 1.. Ze hebben nu een mooie update, de G2. Gewoon doen!

Goddamn, ik begin echt op wout te lijken..
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Als je de NM 1 leuk vind en je zit achter de G2, dan denk je echt.... Wat een primitieve bak is de 1.. Ze hebben nu een mooie update, de G2. Gewoon doen!

Goddamn, ik begin echt op wout te lijken..

en wanneer ga jij aan de G2? ;)
 
Off topic - schouderklopje:

Yoozer, dank voor je altijd zo heldere uitleg, toelichtingen etc... Er zijn naar mijn mening weinig mensen die op zo heldere wijze zaken 'van onder de oppervlakte' verwoorden. Zelfs je posts over onderwerpen waar ik nog helemaal geen bal vanaf weet lees ik met plezier. Het geeft het gevoel alsof je het hek ervoor vandaan haalt, m.a.w. er lijkt iets van 'misschien lastig, maar welkom' vanuit te gaan. Bedankt !


Origineel geplaatst door Yoozer
Ik heb op de Messe even met de G2X mogen spelen - mooi ding! Het hele gedoe met LCD'tjes en knoppen en toewijzen lijkt lastig, maar dat is het absoluut niet. Een oscillator heeft bijvoorbeeld een aantal 'eigenschappen' - fine tune, coarse tune, waveform, FM, pitch modulation etc. Als je een oscillator dus volledig wilt bedienen kun je 'm naar het knoppenvlak slepen en dan krijg je op de 1e rij, 1e kolom (je hebt 5 rijen, 3 kolommen, dus 15 mogelijke 'templates' die over de 8 knoppen worden gelegd) in de LCD's alles te zien wat de knoppen doen. Gebruik je een aantal eigenschappen niet, dan kun je er gewoon andere in slepen - alt vasthouden, klik op de knop en sleep 'm naar het venster toe.

Hele mooie dingen die er aan zitten te komen:

- een volledige DX7. Geen sinusgolfmodules meer aan elkaar koppelen; nee, 1 blok met je algoritme erin en de keuze welke algo je wilt (inclusief eigen versies)! Dit ding kan zelfs originele DX-patches importeren!

- Physical modelling modules - er was al de bekende Karplus-strong snaaremulatie (impuls + delay lines), maar er zit ook een blaasinstrument emulatie aan te komen met Driver en Reed parameters - en je kunt dus heerlijk snerpende, natuurlijk klinkende fluitjes namaken!

- (nog on de wishlist) alternatieve tuningmethoden - 12 noten met sliders per noot zodat je alternatieve stemmingen (Werckmeister, Kirnberger, Arabic etc.) kunt implementeren. Dit stond eigenlijk al op de wishlist voor de originele NM, maar 't is er nooit van gekomen.

 
Origineel geplaatst door Saskija
Het is ook nog de bedoeling dat de meeste modules van de Modular Classic ook op de G2 beschikbaar komen. Dat maakt de kans dat er een patch-converter komt weer een stuk groter.

Alles, behalve de Pattern Generator.
Het volgende is het terugbrengen van alle random modules.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Goddamn, ik begin echt op wout te lijken..

Onmogelijk! Daarvan loopt er maar ééntje rond :)

Wout
 
Origineel geplaatst door conso
Off topic - schouderklopje:
Yoozer, dank voor je altijd zo heldere uitleg, toelichtingen etc... Er zijn naar mijn mening weinig mensen die op zo heldere wijze zaken 'van onder de oppervlakte' verwoorden.

Jij maakt zeker een grapje, als ik nu teruglees wat ik daarnet heb getikt komt 't me te gehaast, warrig, overenthousiast en absoluut niet duidelijk over :D.
Zelfs je posts over onderwerpen waar ik nog helemaal geen bal vanaf weet lees ik met plezier. Het geeft het gevoel alsof je het hek ervoor vandaan haalt, m.a.w. er lijkt iets van 'misschien lastig, maar welkom' vanuit te gaan. Bedankt !
Nouja, graag gedaan :).
 
Nee, is serieus. Als het onjuist was wat je eerder tikte o.k., maar als het inhoudelijk wel juist is (maar wat gehaast), dan is het nog een kleine extra klop waard. Ik kreeg ook in dit geval namelijk een vrij helder beeld door. (Met heel veel roodtinten ! :okdan:


Origineel geplaatst door Yoozer
Jij maakt zeker een grapje, als ik nu teruglees wat ik daarnet heb getikt komt 't me te gehaast, warrig, overenthousiast en absoluut niet duidelijk over.
 
Is het niet meer dat elke positief geluid ook positief bejegend wordt?

Me dunkt dat de G2 beter zou moeten zijn en al die dingen heeft waar de gebruikers om gevraagd (lees gezeurd) hebben.

En ik wordt ook wel eens Wout genoemd. Maar 'k ben echt geen smeris hoor, echt niet!
 
Er zijn nu inmiddels een aantal mensen van het forum die een G2 zoniet G2X of rackversie hebben...

Nu zou ik weleens wat gelûidjes willen horen die echt typisch G2 zijn zeg maar. Dus hoe klinkt dat nu als je die galm gebruikt en doorpatched naar... enz enz.. dus al die dingen waar iedereen op kwijlde toen die in de maak was van "o vet dat kan je dit en dan kan je dat" <-- die geluiden
 
Ik denk dat je daar nog even op moet gaan wachten. Zij die een G2 hebben (G2X kan pas over twee maanden), zijn het apparaat aan het uitproberen. 'Echte' G2 sounds komen in de loop van het jaar pas los. Omstreeks de Forum Meeting zal er wel wat gaan gebeuren... vermoed ik :)

Wout

BTW Engines zijn er ook nog niet in Nederland!
 
Ik ben ook weer veel te snel hè :o: ghehe tegen die tijd ben ik misschien zelf ook wel aan de G2 :D
thanks Wout! (btw, ik zag een update voor de nord elektro o.s. :okdan: )
 
eh engine is hier

eh engine is hier

eh de enigne G2 ligt hier lekker rustig op mijn tg77 te slapen..
damn had ik maar een digicam.

Dus hij is al wel in NL verkrijg baar

patches zijn er ook al te vinden ,
er is zelfs al een patch forum :

http://electro-music.com/forum/viewforum.php?f=43

ik heb er 899,- voor betaalt

groetjes

Waldo
 
De Code404 lijst zal naar alle waarschijnlijkheid overgeplaatst worden naar het electro-music.com forum. De zevv.nl site gaat binnenkort al over.

Wout
 
Niet onder de indruk

Niet onder de indruk

Alle mogelijke knopjes, lichtjes of modulatiemogelijkheden ten spijt moet ik helaas zeggen dat ik na het beluisteren
van de mp3 demootjes op de Clavia-site helemaal niet onder de indruk ben, integendeel zelfs.
Ofwel maakt Clavia hier een enorme blunder ofwel IS heel die G2 een blunder, maar voor die prijs verwacht ik wel sounds
waarvan ik van mijn stoel geblazen wordt en geen geklungel met mainstream sounds die in zowat elke huidige synth terug te vinden zijn.

Zelf heb ik nog een goeie "ouwe" Nord lead 1 met expansion, en helaas moet ik zeggen dat ik in geen enkele van de opvolgers klanken hoor die niet te reproduceren zijn met diezelfde NL 1.

Veel fabrikanten hebben hier last van en blijven maar steeds zichzelf uitvinden. Elk nieuw apparaat is liefst een nog flauwer
afkooksel van zijn voorgangers en het begint allemaal wat op eenheidsworst te lijken. En dan die prijs. Zwaar erover voor hetgeen je krijgt, das wel duidelijk. Dan koop ik liever een héél goeie high-end convertor. Wees maar zeker dat Absynth dit "ding" naar huis blaast middels diezelfde convertor.

Nee, dan ben ik veel meer onder de indruk van pakweg een ION, al was het maar om zijn prijs. of de Virusjes, omdat die werkelijk VET klinken.

Ik heb het al dikwijls gezegd (en terecht denk ik ) : er is de laatste 10 jaar nog amper een apparaat verschenen dat werkelijk brokken maakte en uniek was door de gebruikte techniek en zijn klank. De enige uitzondering daarop is de Hartmann Neuron. Die maakt gebruik van een klanksynthese vorm die nog steeds in zijn kinderschoenen staat en dringend aan door-ontwikkeling toe is : realtime spectrale synthese.
De G2 ? Mooi apparaat maar ik vrees dat daarmee alles is gezegd.
 
Laatst gewijzigd:
Re: Niet onder de indruk

Re: Niet onder de indruk

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

[..]
Zelf heb ik nog een goeie "ouwe" Nord lead 1 met expansion, en helaas moet ik zeggen dat ik in geen enkele van de opvolgers
klanken hoor die niet te reproduceren zijn met diezelfde NL 1.
[..]
Nee, dan ben ik veel meer onder de indruk van pakweg een ION, al was het maar om zijn prijs. of de Virusjes, omdat die werkelijk VET
klinken.
[..]

Tja, ik ben ook niet zo weg van al het Clavia spul, maar je argumenten slaan als een vlag op een modderschuit.

Je vergelijkt "standaard" VA-tjes met een full blown modulair systeem. Om dan te zeggen dat je vervolgens met zo'n "standaard" VA het gehele klankspectrum van die modulaire bak beslaat is natuurlijk je reinste onzin. Geeft te denken over jouw kennis en inzicht van de verschillende synthesemogelijkheden.

En ja, een Virus vet vinden klinken is natuurlijk weer een kwestie van smaak, maar als je werkelijk zoveel gezien en gehoord hebt als je altijd beweerd, dan geeft ook dat weer te denken...
 
Back
Top