De grote superdesuperSaw contest.

En nog even een super zaag met een andere synth in elkaar geflanst.
Een héle vette maar geen JP.

Jullie mogen raden.8)


gr. Tom

 
Weet je wat, ik durf er zelfs de Super Strings test van Hans mee aan.

Komtie!



gr. Tom

p.s. Weten jullie't al!?

 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Weet je wat, ik durf er zelfs de Super Strings test van Hans mee aan.

Komtie!



gr. Tom

p.s. Weten jullie't al!?

dat klinkt als de Virus:D
 
Origineel geplaatst door 6 trak
er is uiteraard een degelijk verschil tussen de opbouw van zo'n geluid doormiddel van de JP-6 unison detune en die van een supersaw van een JP8000/8080...
bij een supersaw zijn alle saws gedetuned en gaan dan gezamelijk door het filter terwijl bij de jp-6 alle stemmen eerst door hun eigen filter gaan en dan pas tegelijk en onstemd worden afgespeelt...

daar komt tevens bij dat 1 stem op een JP (die op zich al bestaat uit 2 oscs!) al gigantisch veel extra's kan bevatten qua synthese die in vergelijk met 1 zaagje op een JP-8000/8080 een wereld van verschil is...

eigenlijk is de supersaw die we nu kennen maar een slap aftreksel van de originele unison detune...
wat een LULKOEK weer 6... lekker stoer hoor... :D
 
Origineel geplaatst door DJ_LecZ
PARDON??? Prodigy is compleet xp 30 6 of 7 stuks maar liefst . Maar met reaktor lukt het ook wel !!!! zeker weten!!!
Pardon, beter lezen, Prodigy is compleet W-30. Die had een lekker gruizige 12-bit sampler. Toen de XP-30 op de markt kwam was Fat Of The Land allang uit ;).
 
Origineel geplaatst door Catalunya
dat klinkt als de Virus:D


Noop.

Ik zal het wat makkelijker maken anders durft niemand te raden;) ,
deze telg komt ook uit de Roland familie...


Weet jij het 6? Dat zou pas écht stoer zijn.:D





gr. Tom
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Noop.

Ik zal het wat makkelijker maken anders durft niemand te raden;) ,
deze telg komt ook uit de Roland familie...


Weet jij het 6? Dat zou pas écht stoer zijn.:D





gr. Tom

Dan doe ik een laatstepoging hoewel ik het apparaat niet goed ken, vermoed dat het dit geluid zou kunnen voortbrengen. Het klinkt geweldig goed zeg.

De SuperJupiter module MKS80
 
De SY85

 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Catalunya
Iets minder effect
SY85
[mierennoik modus] laatste akoord is fout! :biertje: [mierennoik modus]

Maar ja ,maakt niks uit, het gaat om het idee. Ik denk dat ik ook maar eens een supersaw immitatie ga maken want dit is wel een leuke thread.

Dit is trouwens wel een leuke site om een idee te krijgen van hoe andere synths de supersaw benaderen : http://www.vengeance-music.de/Virus2/eng/indexFLASH.html luister maar naar de demo-geluiden, niet verkeerd. Ik vindt de Waldorf Q en de An1x ook wel erg dicht in de buurt komen. En de V-station klinkt hier zeer zeker vet.
:okdan:
 
waarom heeft / had de prodigy 4 maal de Se-70?
als je deze effect modules edit dan kan je zelfs een simpele casio vet laten klinken!
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
En nog even een super zaag met een andere synth in elkaar geflanst.
Een héle vette maar geen JP.

Jullie mogen raden.8)


gr. Tom

Dit is absoluut niet vet...
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Dan doe ik een laatstepoging hoewel ik het apparaat niet goed ken, vermoed dat het dit geluid zou kunnen voortbrengen. Het klinkt geweldig goed zeg.

De SuperJupiter module MKS80


Dat kandie zeker Catalunya (vorig jaar nog geweest) want in principe is de mks-80 natuurlijk een bijna JP8.
Maar hettisum niet!


Origineel geplaatst door eddie
waarom heeft / had de prodigy 4 maal de Se-70?
als je deze effect modules edit dan kan je zelfs een simpele casio vet laten klinken!

Sssst eddie, sommige dingen moet je voor je houwuh.


Origineel geplaatst door Bass
Dit is absoluut niet vet...


'Vet' is natuurlijk heel subjectief Bass dus je hebt even goed gelijk als jij dit niet 'vet' vind.:)



gr. Tom
 
mmhhh, ze zijn inderdaad wel enorm groot maar ze zijn niet super...
Misschien als ze kunnen vliegen:D





gr. Tom
 
Ja juist,ga anders in een andere thread samen even wat plaatjes uitwisselen.
 
justin ik wacht nog op je mindblowing strings....wil je er onderuit? :D
 
Origineel geplaatst door hansbakker
justin ik wacht nog op je mindblowing strings....wil je er onderuit? :D

strings:erm: Ik zal binnenkort wel even een patch uit de xt plaatsen,maar aangezien kabouters mijn stroom kabel hebben doorgeknabbelt. those little bastards
 
Back
Top