De grote superdesuperSaw contest.

een waldorf Q wel iig!!!

2x saw detune +11 en -11
1x pulse pw127 detune +17
 

Attachments

  • qsaw-dancenationtroep.mp3
    437,9 KB · Bekeken: 60
nog een x maar dan wat filteren...

[edit] is het wat? [/edit]
 

Attachments

  • qsaw-arpstroepmetmeerrelaesetime2.mp3
    918,8 KB · Bekeken: 50
Ja, maar dit soort dingen zitten ook wel in m'n XT
kun je ook de wat rauwere zaagjes er uit halen?

btw. is de Q trouwens ook een wavetable synth ?
 
De Q is een Virtueel analoge synth en heeft ook een wave table maar de edit functies van de wavetable zijn wat beperkter als op de XT. Tenminste zo zat het volgens mij in elkaar.

Ik vind trouwens de supersaws die alex uit de q haalt matig ik heb wel betere uit de Q gehoord.
 
Origineel geplaatst door Blinx
De Q is een Virtueel analoge synth en heeft ook een wave table maar de edit functies van de wavetable zijn wat beperkter als op de XT. Tenminste zo zat het volgens mij in elkaar.

Ik vind trouwens de supersaws die alex uit de q haalt matig ik heb wel betere uit de Q gehoord.


Nou, ik zal morgen met wat ruigers komen....

Wat scheelt eraan? voor de rest??
 
Te eerste lijkt wel alsof ze verzopen zijn in delay met een te lange release tijd. Uiteraard hoort bij een superstring een delay maar dit is te veel van het goede. Daarnaast vind ik het geluid zelf niet overtuigend.

Trouwens hier is er van mij ook nog eentje uit de korg ms2000r. Eerst stuk is 1 zaagje met unison in het tweede stuk komt er een dwgs waveform bij.
 

Attachments

  • supazaag.mp3
    900,4 KB · Bekeken: 54
Origineel geplaatst door Alex Omega
Nou, ik zal morgen met wat ruigers komen....

Wat scheelt eraan? voor de rest??

het is een beetje verdronken in reverb en mag een beetje meer detune hebben volgens mij ;)
 
Origineel geplaatst door Blinx
Trouwens hier is er van mij ook nog eentje uit de korg ms2000r. Eerst stuk is 1 zaagje met unison in het tweede stuk komt er een dwgs waveform bij.

goed bezig! :D is wel erg snappy.. als je nou de amp attack eens ietsje langer maakt?
 
Ik krijg hem niet mooier als ik de attack hoger zet. Maar ik zal nog ff gaan knutselen :)
 
Nou dit is een compleet andere...

volgens mij is ie wel wat beter maar zoals een jup gaat een Q niet klinken hoor!
 

Attachments

  • qsawnieuw2.mp3
    846,6 KB · Bekeken: 52
env velo +20 + decay van het filter lager....

zoals Roel zegt...

resultaat:

excuses voor de bizar slecht opname kwaliteit... :o:
 

Attachments

  • qsawroel-ized.mp3
    598,6 KB · Bekeken: 51
is er al een Nord Modular G2 bezitter die ff een dikke superzaag maakt?!

Ben benieuwd...
 
ff offtopic


Nu ik zo eens goed naar die Waldorf luister kom ik er achter dat ik die sound wel zo verschrikkelijk lelijk vind.....heb ook een Micro Q gehad en die klonk ook al zo leeg....
 
Origineel geplaatst door Kevin
ff offtopic


Nu ik zo eens goed naar die Waldorf luister kom ik er achter dat ik die sound wel zo verschrikkelijk lelijk vind.....heb ook een Micro Q gehad en die klonk ook al zo leeg....

Tja, ik vind het ook niet echt een superzaag... pads is ie veeeeeel beter in......meer voor bijgeluidjes of pluck
dingetjes...eigenlijk kannie vanalles behalve zagen.
 
met een q kun je toch wel ranzig dikke dingen doen hoor! laatste 5 seconden vind ik persoonlijk wel fijn :)...

roel wacht nog even op zijn nieuwe synthje en gaat dan weer los met nieuwe supersaws :engel:
 
Back
Top