De grote superdesuperSaw contest.

Origineel geplaatst door jostiii
OSC1: Saw
OSC2: Saw, Detune 100
OSC3: Saw, Detune 80
Unison: 5 voices, Detune 100, Spread 10, Phase 0
Punch/Boost: 127/127
Bass Tune: 36
Filter Mode: Ser 4
Filter 1: Low Pass, Cutoff 127, Keyfollow 63
Filter 2: Low Pass, Cutoff 64, Keyfollow 63
Delay/Reverb: Pattern 4+3, Send 64, Feedback 86, Color 16, Rate 100, Clock 1/2
EQ
{
Low Pass: 78hz, unity gain
Mid Band: 4000hz, Q 0.48, Gain +10db
High Pass: 10000hz, Gain +10db
}
Amp Envelope
{
A: +4
D: +127
S: +127
T: 0
R: +32
}
Phaser: Mix +4, Stages 4
Chorus: Mix +4
Tempo/Clock: 136 bpm
Patchvolume: 70

Arp pattern is gewoon getekend in de matrix/grid in Logic, dus geen preset pattern van de Virus.

Dank U, ik ga meteen ff tweaken....
 
Met name de EQ boost van de mid/high (beiden +10) doen wonderen om de patch wat meer energie te geven. Als je de EQ op flat laat staan klinkt het allemaal minder geprononceerd. Verget echter niet om je patchvolume rond 64~70 terug te brengen, want anders gaat het HEEL erg distorten.

Verder is het gewoon gedetuned stacken van sawtooths. De unison op 5 + het gebruik van de 3e oscilator hakt wel in je polyphony, maar het is nog steeds voldoende om 3-toons accoorden + 2 octaafs bastoon te spelen zodat het erg powerful klinkt.

Je kan voor die bastonen natuurlijk ook gewoon de suboscillator gebruiken, kost geen polyphony aangezien die oscillator gecalculeerd wordt, ongeacht of je hem nou wel of niet gebruikt.

Verder heb ik heeeel lichtjes in de achtergrond een flanger zitten (+4) en een chorus (+4) om het ietsjes dikker te maken.

Verder maak ik geen gebruik van lfo's of moeilijke modmatrix dingen. Ook de filter envelope blijft ongebruikt.

Stel dat je er echt een pad van wil maken (langere attacks, langere sustain/release + filter envelopes), dan kun je het beste de unison terugschroeven, want anders gaat het echt niet werken (vanwege gebrek aan voices kappen de tails af).

Maargoed, het is hier geen pad-wedstrijd maar een superdesuperzaag wedstrijd ;)

Wat je nog wel kunt doen om het laag wat schoner te maken is de resonance van filter 1+2 op ongeveer +20 te zetten. Op de een of andere manier klinkt het laag dan ietsje netter. Ook als je de cutoff laat zakken klinkt het iets meer percusief, wat met name voor arpeggio patroontjes aardig is.
 
Hier...
 
Ik zal vanavond dezelfde pattern wel eens maken, met in principe dezelfde patch, maar dan op basis van hypersaw oscillators. Misschien maak ik er wel twee. Eentje met een single hypersaw oscillator en eentje met een dubbele hypersaw.

Iets zegt me dat dat belachelijk gaat klinken, maar goed ;-).

Cheers.
Joost.
 
Origineel geplaatst door metatron
Nee... te lief voor HC.

Wat sscheelt eraan? meer detune? dist?

Ik kan het helaas niet meer aanpassen, Q is no more....
 
toppie! wil je hetzelfde soort knipsel nog eens posten en dan beetje meer detune of unison spread erbij? maakt t completer denk ik..
 
Er is om gevraagd

Er is om gevraagd

Naar aanleiding van Lynxx's bericht en uitleg heb ik een eerste poging gewaagd met een Rm1x, 8o)
De kwaliteit is niet denderend; veel te snel opgenomen en slecht gemasterd. Een betere versie volgt.
 

Attachments

  • rm1xzaag.mp3
    893 KB · Bekeken: 52
Simpele saw synth gemaakt in synthedit, en de detune op laten lopen.

12 dB statische LP filter erop + klein beetje reverb.

synth is mono. sound kan aangepast worden als het niet "vet" genoeg klinkt :P ( meer Osc, of erg korte delay ..0.05 sec. ofzo :L ).
 

Attachments

  • 3osc.mp3
    806,2 KB · Bekeken: 50
Re: Er is om gevraagd

Re: Er is om gevraagd

Origineel geplaatst door Yoonchi
Naar aanleiding van Lynxx's bericht en uitleg heb ik een eerste poging gewaagd met een Rm1x, 8o)
De kwaliteit is niet denderend; veel te snel opgenomen en slecht gemasterd. Een betere versie volgt.

Argh. Dat is niet hoe het uit mijn yammie komt. Boel klinkt daarnaast ook nogal overstuurd..
Ik heb inmiddels al enige tijd een audiophile 24/96 kaartje, dus ik zal vanavond eens kijken of ik zelf wat resultaten kan posten :)
 
Re: Ga je HC maken dan.

Re: Ga je HC maken dan.

Origineel geplaatst door metatron
Oke oke nog ff beluisterd en neem een beetje m`n worden terug:D

Hij kan er wel mee door, maar hij mag wel iets meer scheuren. Misschien iets meer LFO.

Ga je HC maken?

Ik hc maken? neuh, ik zou niet weten hoe?!

Ik vind sommige sounds vel vet. Beetje klooien.... :D

@koekenbakker: Nog een beetje meer dtune en hij is er! vette bak die nord, he! ;)

Greetz :biertje:
 
NU bevalt de Nord me geweldig.
Maar laat ik je een verhaal vertellen hoe het allemaal begon...

Kort, kort, geleden...

In de feedback te Apeldoorn kwam ik de NL3 testen.
Ik kreeg een brakke koptelefoon en was erg onder de indruk. Je kent het wel, door
een koptelefoon klinkt alles een stuk warmer en voller dan door een set speakers.
Afin.. Al thuisgekomen en het apparaat aangesloten te hebben beluisterde ik de, in de
feedback oh-zo mooi klinkende, presets. Mijn broek zakte af. Tranen sprongen in mijn
ogen en ik kon wel huilen met de pet op van de fabrieks patches.

Wat had ik in vredesnaam aangeschaft?! Het leek op een heel mooi meisje die alleen
maar over MSN'nen en schoenen kon praten.
God zij dank had ik in mijn achterhoofd de demo van Vasco & Millboy (clavia site), jullie
commentaar op de NL3 en de NordLead3 Test by Manuel Schleis.Ik ging meteen aan
de slag. Hop, bankje 1 leeggegooit, want dat was toch drie keer niks en flink
knoppendraaien tot het gewenste resultaat berijkt was. Dat ging overigens vrij rap :)
Nu ben ik meer dan gelukkig met mijn lieve rooie monstertje.

-----

De vorige patch klinkt inderdaad beter met wat meer detune. Bedankt daarvoor.
Vanavond heb ik een nieuwe in elkaar gedraait.

Het is één enkele hard gedetunede zaag met een low pass filtertje en
een hoop unison (dus 5 zaagjes). Verder niet veel bijzonders. behalve
een LFO die als een razende random toonhoogtes uitkotst van 4 semitones.
Diezelfde LFO zorgt voor het voorbij-scheurende-formule1-wagen-geluid.

Ik hou niet zo van hardcore dus deze ga ik dan ook niet gebruiken :)
Maar het bakken ervan was wel erg gaaf om te doen.


typerende haardkoor lead
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top