wanted:materiaal voor nieuwe website

trancer

Royal Member
Lid sinds
23 Maart 2004
Berichten
147
Wie kan en/of wil mij op weg helpen?
Ik probeer een nieuwe website te maken die alles moet vertellen over homestudio's. Ik wil hier proberen om te laten zien hoe ik het zelf heb opgezet, maar graag wilde ik ook van anderen te weten komen hoe hun homestudio er uitziet. Misschien d.m.v foto's die ik dan kan plaatsen op de site of misschien heb je andere nuttige informatie voor je mede homestudio eigenaar.Tevens moet het een site worden die veel informatie geeft over het (af) mixen,eq, monitoring, akoestiek enz,enz. Ik hoop dat jullie mij alvast op weg kunnen helpen met materiaal van je eigen homestudio of die van iemand anders (wel met zijn of haar toestemming uiteraard) Alles is van harte welkom!@!!!!

Hoop van jullie te horen..........roelof
 
nieuwe website

nieuwe website

En dan moeten jullie natuurlijk nog wel ff weten wat de URL is natuurlijk.
dom dom dom, maar dit is tie dan ; www.mondialproductions.nl

groeten rob Altena
 
nieuwe website

nieuwe website

Dan volgt hier het bericht helemaal en compleet; Mijn vraag is of jullie eens een kijkje willen nemen op een nieuwe website en willen reageren op de informatie die je daar aantreft. Het moet een website worden die helemaal en alleen gaat over homestudio's en recording en alles daaromheen in de ruimste zin van het woord. Geef a.u.b. je professionele mening en laat weten wat je nog mist, of vindt wat beter kan, of heb je misschien aanvullende informatie? Geef de beginnende homestudio eigenaar de kans om snel wat te leren en misschien heb je zelf ook wel wat aan de site?!
Wij horen graag jullie reactie en op of aanmerkingen. Dit is de URL van de site; www.mondialproductions.nl

groetjes rob altena en mondial
Where music rules.
 
nieuwe website

nieuwe website

Dan volgt hier het bericht helemaal en compleet; Mijn vraag is of jullie eens een kijkje willen nemen op een nieuwe website en willen reageren op de informatie die je daar aantreft. Het moet een website worden die helemaal en alleen gaat over homestudio's en recording en alles daaromheen in de ruimste zin van het woord. Geef a.u.b. je professionele mening en laat weten wat je nog mist, of vindt wat beter kan, of heb je misschien aanvullende informatie? Geef de beginnende homestudio eigenaar de kans om snel wat te leren en misschien heb je zelf ook wel wat aan de site?!
Wij horen graag jullie reactie en op of aanmerkingen. Dit is de URL van de site; www.mondialproductions.nl
 
nieuwe website

nieuwe website

Mijn vraag is of jullie eens een kijkje willen nemen op een nieuwe website en willen reageren op de informatie die je daar aantreft. Het moet een website worden die helemaal en alleen gaat over homestudio's en recording en alles daaromheen in de ruimste zin van het woord. Geef a.u.b. je professionele mening en laat weten wat je nog mist, of vindt wat beter kan, of heb je misschien aanvullende informatie? Geef de beginnende homestudio eigenaar de kans om snel wat te leren en misschien heb je zelf ook wel wat aan de site?!
Wij horen graag jullie reactie en op of aanmerkingen. Dit is de URL van de site; www.mondialproductions.nl
groetjes rob altena

Mondial where music rules
 
Die link kan ik inderdaad wel maken, maar ik denk toch echt dat het synthforum iets anders beoogt dan wij met deze website. Bydeway ,er komt nog wel heel wat meer informatie, de site is tenslotte net opgestart. Maar bedankt voor de reactie
 
Mijn mening als webdesignerd:

Firefox / IE 1280 x 1024. Het "intro overslaan is niet te zien totdat je naar beneden scrollt. Op de intro klikken herhaalt 'm in plaats van je naar de hoofdsite te leiden. Niet super.

Design hoofdgedeelte:

Wat een kleurencombinaties! De Photoshop lensflares doen 't geheel ook niet erg goed, en om nou te zeggen dat felgroen op blauw goed te lezen is - nouja, duidelijk is het in ieder geval wel.

"Over Mondial" kan misschien wat korter. Er kunnen misschien wat afbeeldingen tussen, nu is het gewoon een grote lap tekst zonder duidelijke onderdelen. Maak titels zodat je die lap opbreekt in kleinere stukken, dat leest prettiger. De links die nogmaals onder aan de tekst staan - dat kan ook mooier.

"De Studio" heb je an sich een goede indeling gegeven. Misschien leuker : een foto die overgetrokken is met Flash zodat je silhouetten van de apparatuur ziet en ze pas informatie erbij krijgen als je je muis erover beweegt. Kleinigheidje

Voor spul zoals akoestiek heb ik er weinig over te zeggen (ik ben niet echt goed in dit onderwerp) al geldt hier weer dat het design van de pagina beter kan. Plattegrondje maken van een hypothetische slaapkamer studio met "Klik hier om dit en dit onderdeel te laten zien" erbij zodat je meer overzicht hebt; nu doen de afbeeldingen nogal gefragmenteerd aan.

Isolatie en Akoestiek zou je misschien samen kunnen vatten in 1 'hoofdstuk' - beide hebben ze met elkaar te maken, en zo krijg je misschien ook een beter lopend verhaal.

De "Links" pagina is vrijwel niet te lezen door de kleurencombinatie - en helaas missen hier juist de links die de pagina beter zouden kunnen maken. Hyperreal archief van vintage synths, VintageSynth.com natuurlijk, de reviews op The Gas Station, SonicState en Harmony Central - dat soort dingen. Of misschien nog wat bedrijven die in de akoestiek- of isolatiebranche werk doen.

Verder heb je de volgorde in je menu verkeerd staan - "contact" staat vrijwel altijd onderin. Downloads heb je niet met een hoofdletter geschreven. Somebody to love bevat een roerende tribute aan dhr. Bulsara, maar dit zou ik op een andere manier in de site verwerken. Het logo ziet er vervaagd uit - logo's moeten strakke vectorvormen zijn. De pics van homestudios zijn leuk, al zou er misschien wel een alt text bij kunnen staan van welke datum ze zijn, en wiens artiestennaam dat is (zo geef je niet te veel details weg). Een grotere versie als je er op klikt is misschien ook wel een idee.

Technisch gezien : De HTML is een zooitje. Als je toch van CSS gebruik maakt, -weg- met die Font = Verdana tags. Het scheelt een hoop als je gewoon netjes CSS gebruikt, en het werkt ook beter als je je site opnieuw wil ontwerpen na deze tips (Zie ook de CSS afdeling op www.w3schools.com) Je pagina's hebben namen die nergens op slaan - gewoon terminologie.html werkt toch beter dan een rij getallen?

Hoop dat je hier wat aan hebt. Ik klink misschien behoorlijk kritisch, maar dat zijn allemaal dingen die relatief eenvoudig verbeterd zouden kunnen worden.
 
Kijk dit was eigenlijk net de kritiek die ik nodig had. o.k, ik snap hier en daar wel wat je bedoelt behalve als het gaat om websites maken (dat kan ik inderdaad niet). Maar aangezien ik al een lange tijd met het plan rondliep, om in zo duidelijk mogelijk nederlands een hoop te vertellen over alles wat met de homestudio te maken heeft kon ik ff niet wachten. En daarmee bedoel ik dat ik gewoon een programma van data becker heb gekocht, waarmee zelfs ik in staat was een website te maken maar uit jouw woorden begrijp ik dus dat dat programma ook al niet veel voorstelt. hoe had jij dat stuk over mercury gedaan? daar ben ik wel naar benieuwd. en ik zal eens bij een professionele webbuilder informeren. over al die getalletjes kan ik je ook niet veel vertellen want ik denk dat dat allemaal aan dat prog. van D.becker ligt en daarmee zijn de mogelijkheden nogal beperkt. Die links komen er uiteraard nog veel meer bij, maar zoals ik al zei is dit eigenlijk een kleine try out van de website. Ik dank je in ieder geval hartelijk voor de reactie...Rob altena
 
Op je site mag je wel "Minder is Meer" toepassen... Vooral qua je kleurgebruik... Geef je tekst bijvoorbeeld eens de kleur die al ergens voorkomt in bv. je achtergrondplaatje (of zwart of wit)... maar welke iig in contrast staat met je achtergrond natuurlijk (dus ook je links)...

Volgens mij ziet alleen daardoor je site er dan al serieuser uit!
 
Origineel geplaatst door trancer
Kijk dit was eigenlijk net de kritiek die ik nodig had. o.k, ik snap hier en daar wel wat je bedoelt behalve als het gaat om websites maken (dat kan ik inderdaad niet). Maar aangezien ik al een lange tijd met het plan rondliep, om in zo duidelijk mogelijk nederlands een hoop te vertellen over alles wat met de homestudio te maken heeft kon ik ff niet wachten. En daarmee bedoel ik dat ik gewoon een programma van data becker heb gekocht, waarmee zelfs ik in staat was een website te maken maar uit jouw woorden begrijp ik dus dat dat programma ook al niet veel voorstelt.

Wat dat programma betreft - je kunt met Windows Notepad zelfs een site maken, als je de code maar kent. Als je het goed doet kan dat beter en overzichtelijker dan wat welk programma dan ook uitspuugt als resultaat :).

hoe had jij dat stuk over mercury gedaan? daar ben ik wel naar benieuwd.
Ik weet het niet. Of apart, of met een link in de biografie, in ieder geval ergens in het persoonlijke gedeelte. Denk je je site eens in als een boek; onderverdeeld in hoofdstukken. Dan verwacht je eigenlijk niet zo iets als dat gedeelte er tussenin.

en ik zal eens bij een professionele webbuilder informeren.
Hoeft helemaal niet. Als je bereid bent er wat tijd in te steken kun je met die site die ik je net al gegeven had heel veel doen. Het is puur leren hoe je je inhoud en je design van elkaar kan scheiden - HTML en CSS. Klinkt ingewikkeld, maar als je begrijpt wat je doet heb je geen een programma meer nodig, alleen een tekst-editor.

Wat Photoshoppen en zo betreft - keep it simple at first. Desnoods gewoon eerst statische kleuren voor de achtergrond.

over al die getalletjes kan ik je ook niet veel vertellen want ik denk dat dat allemaal aan dat prog. van D.becker ligt en daarmee zijn de mogelijkheden nogal beperkt. Die links komen er uiteraard nog veel meer bij, maar zoals ik al zei is dit eigenlijk een kleine try out van de website. Ik dank je in ieder geval hartelijk voor de reactie...
Graag gedaan :). Kun je met dat programma in de code van de pagina kijken?
 
Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen, maar volgens mij kan dat niet. Ik wil ook wel meer dingen die helaas niet mogelijk zijn in dit programma, zo worden de hyperlinks b.v. vanzelf blauw en kan ik hier geen invloed op uitoefenen, een plaatje van mijn studio over de hele webpagina verdelen gaat ook niet dan verkleind dat programma het zelf. je ziet wel het is allemaal niet zo bijster interessant voor mensen als jij die zelf een website kunnen maken, maar voor de leek als ik was het wel even een snelle oplossing. ik heb overigens een andere achtergrond gekozen en de flash intro weggelaten. ik hoop dat het hiermee alweer wat beter is geworden.
 
ik weet het nog zo net niet. vind het beetje te speels en te amateuristisch ogen. strakker design is geen overbodige luxe...

overigens al die kleine plaatjes... leuk maar zorg dan dat je ze in volledige grootte kan zien als je er op klikt. is wat fijner. bij homestudio plaatjes bijvoorbeeld...
 
Ik ben natuurlijk ook geen professionele webbuilder (vandaar misschien in jouw ogen wat amateuristisch). Wat die vergroting van foto's betreft,; dit is wat ik ook graag wil maar op de één of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar in dat programma(helaas) en ik heb hierover al een mailtje naar de helpdesk van data becker gestuurd.
bedankt voor je moeite om ff te kijken naar de site.
 
Nou, dat ziet er alweer stukken beter uit! Wat ik alleen nog niet snap waarom je planeten etc. gebruikt terwijl je een audioproductie site hebt. Waarom niet wat mooie swevende synths door die space ofzo ;)

Waarom trouwens 2x jullie/jouw logo boveneaan?

(En hou er even rekening mee dat je site op allerlei verschillende resoluties en groottes zal worden bekeken... Teksten vallen anders uit... achtergrondplaatjes die niet mooi op elkaar aansluiten...etc.)
 
Ik weet niks van webbuilding, maar als leek kijk ik dan misschien anders en daar heb je misschien ook wat aan:

-ruimte-afbeeldingen vs. home-studio's .. zou ik niet doen. Hou het wat meer audio/MIDI-gericht.
-De type-aanduidingen bij de plaatjes v/h gear (hier dus) zou ik er onder plaatsen i.p.v. er half naast en onder.
-en idd: 2x jouw/jullie logo? Zou ik 1 grote(re) van maken.

Verder ziet 't er goed uit met goeie ideeën, e.d. (heb niet alles gelezen..)
Mooi hoor! :okdan:





Origineel geplaatst door O.I.
mijn proff. mening:

Witte letters op een witte achtergrond, zeer origineel!:halleluja

:D Lekker professioneel als je 't met dubbel f typt..
 
Ik vindt het er prima uitzien. Niks mis met de kleuren. Ik zou het lekker zo laten. Ik heb het thuis met Firefox nog niet bekeken.
 
Back
Top