[track] tech-step

Ik dacht laat ik eens luisteren wat jij voor dnb track gemaakt hebt, zeker na je de term tech step laat vallen. Als je een label aan je muziek wil plakken doe het dan goed, dit is geen tech step maar oldskool dnb met wat jump up elementjes erin.

Ik vind de bass erg overheersen in de track, na verloop van tijd komt er een heel irritant geluidje in en daarna komen er extra drums bij die het er niet beter op maken. Het is allemaal net wat te hard en lomp afgemixt om het een fijne track te maken. Ook zou wat meer orde in de track het er wat beter op maken. Persoonlijk vond ik je aphex twin achtige dingen stukken beter klinken.
 
Origineel geplaatst door C-Code
Ik dacht laat ik eens luisteren wat jij voor dnb track gemaakt hebt, zeker na je de term tech step laat vallen. Als je een label aan je muziek wil plakken doe het dan goed, dit is geen tech step maar oldskool dnb met wat jump up elementjes erin.


wat moet ik me dan precies bij techstep voorstellen? duisterder en minder ritmische bas? (technical itch?)

Ik vind de bass erg overheersen in de track,

tis ook drum&bass he :D

na verloop van tijd komt er een heel irritant geluidje in en daarna komen er extra drums bij die het er niet beter op maken. Het is allemaal net wat te hard en lomp afgemixt om het een fijne track te maken. Ook zou wat meer orde in de track het er wat beter op maken. Persoonlijk vond ik je aphex twin achtige dingen stukken beter klinken.
[/quote]

is hij echt zo slecht? ik vind hem eigelijk wel goed klinken als ik zo eerlijk mag zijn.
 
Origineel geplaatst door isnieZot
is hij echt zo slecht? ik vind hem eigelijk wel goed klinken als ik zo eerlijk mag zijn.
dat mag... ik denk dat men in het algemeen te veel af gaat op een titel en vervolgens het nummer vergelijkt met eerder werk... zou wel eens een oorzaak kunnen zijn...

als jij hem zelf goed vind dan vind ik dat ook :)
 
Techstep is is de wat meer technoide drum & bass, technical itch bijvoorbeeld ja.....vaak inderdaad kaler.
En ook al heet het drum & bass, dan is er toch nog wel degelijk een goede mix voor nodig om het een goede track te maken.
Er zitten zeker wel een paar grappige elementjes in je track maar toch mis ik verfijning van die elementen het klinkt net alsof sommige dingen er zo 1,2,3 in gegooid zijn. Tja en dat je het zelf een goede track vind dat moet je zelf weten, ik neem aan dat je hier ook tracks post om er feedback op te krijgen.

Ps: die verfijning die hoor ik wel in oudere tracks van je.
 
Origineel geplaatst door C-Code
Tja en dat je het zelf een goede track vind dat moet je zelf weten, ik neem aan dat je hier ook tracks post om er feedback op te krijgen.

ja ik apprecieeer de commentaar hoor. ik was verast dat er zoveel (voor jou) negatief aan was.
 
Origineel geplaatst door isnieZot
ja ik apprecieeer de commentaar hoor. ik was verast dat er zoveel (voor jou) negatief aan was.

Ik bedoel er niks negatiefs mee, lees alleen de tips die ik je geef......meer verfijning in de track en de mix zouden deze track goed doen, het is zeker niet slecht er moet alleen nog (in mijn ogen) het nodige aan gebeuren.
 
ik heb een iets andere versie geupload. kheb de drums wat
verandered en dat "irritante" geluid heb ik wat minder irritant
proberen te maken :D
 
Origineel geplaatst door isnieZot
wat moet ik me dan precies bij techstep voorstellen? duisterder en minder ritmische bas? (technical itch?)

Techstep is hard, agressief en duister...techstep wordt ook wel "dark" drum 'n bass genoemd... alhoewel sommigen die benaming ook weer gebruiken voor andere DnB substijlen. Kenmerkend voor techstep is het gebruik van wrange harmonieen met een diepe bas en vaak hele complexe ritmes. Jouw trackje zou techstep kunnen zijn als:

1. de bas veel harder en vervormder is
2. de beat veel complexer, vervormder en vervreemder
3. bedolven onder pads met vreemde harmonieen en veel sci-fi effecten

Dan komt het aardig in de buurt ;) Let er trouwens op dat het allemaal niet *te* clichematig wordt... die bas kan *echt* niet meer :duivels:

RS
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki

1. de bas veel harder en vervormder is
2. de beat veel complexer, vervormder en vervreemder
3. bedolven onder pads met vreemde harmonieen en veel sci-fi effecten

je vergeet de amen fills :D
 
Origineel geplaatst door isnieZot
je vergeet de amen fills :D

Wat zei ik nu net over cliche-matig? :D
In techstep wordt je geacht je eigen ritmes te programmeren.. of op z'n minst een bestaande beats helemaal op te breken en om te gooien.
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Wat zei ik nu net over cliche-matig? :D
In techstep wordt je geacht je eigen ritmes te programmeren.. of op z'n minst een bestaande beats helemaal op te breken en om te gooien.

ik heb mijn eigen ritmes geprogged hoor.
maar wat vind je mijn track?
 
Veel geratel en een beetje losstaande bass. Er zit eigenlijk nix interessants in om naar te luisteren vin'k. Sorry, vin't niet echt wat.
 
Je track past goed bij je avatar ;)

Kheb gister een erg vette mixsessie van Ed Rush bijgewoond... Ik vind je track niet verkeerd maar als ie gedraaid zou zijn geworden, dan zou het toch net ff een track zijn waar ik het even wat rustiger aan bij zou doen en ff een biertje ga halen... :biertje: Er mag dus nog wel wat meer pit in wat mij betreft...
 
Origineel geplaatst door Almeros
Je track past goed bij je avatar ;)

Kheb gister een erg vette mixsessie van Ed Rush bijgewoond... Ik vind je track niet verkeerd maar als ie gedraaid zou zijn geworden, dan zou het toch net ff een track zijn waar ik het even wat rustiger aan bij zou doen en ff een biertje ga halen... :biertje: Er mag dus nog wel wat meer pit in wat mij betreft...

dat meer pit snap ik niet :confused: . ok het begin is zeer rustig maar eens die bas erin komt zit er toch pit in?
je mag niet vergeten dat Ed rush op een PA van in de 20000 watt draait. dus als je dit over een PA zou laten spelen denk ik dat er wel pit in zou zitten en je je biertje laat vallen :D
bedankt voor je reactie!
 
Origineel geplaatst door Almeros
Je track past goed bij je avatar ;)

Kheb gister een erg vette mixsessie van Ed Rush bijgewoond... Ik vind je track niet verkeerd maar als ie gedraaid zou zijn geworden, dan zou het toch net ff een track zijn waar ik het even wat rustiger aan bij zou doen en ff een biertje ga halen... :biertje: Er mag dus nog wel wat meer pit in wat mij betreft...

Dit is echt grappig, dit is precies het zelfde wat ik tegen isniezot zei op de msn, hehehe. "Je hebt de pech dat ik gisteren naar Ed Rush bent geweest" ;)
 
Origineel geplaatst door isnieZot
dat meer pit snap ik niet :confused: . ok het begin is zeer rustig maar eens die bas erin komt zit er toch pit in?
je mag niet vergeten dat Ed rush op een PA van in de 20000 watt draait. dus als je dit over een PA zou laten spelen denk ik dat er wel pit in zou zitten en je je biertje laat vallen :D
bedankt voor je reactie!

Een vette PA kan zeker helpen, maar het is echt niet zo dat je muziek er beter van wordt. Deze track mist gewoon het opzwepende groovende brullende schuddende knallende spannende, wat je wel probeerd te bereiken volgens mij.

Eerlijker kan ik niet zijn, vat het niet persoonlijk op.

ennuh, ed rush had je bij moeten zijn ;)
 
Back
Top