Anthonie Vos Trance - Hardstyle

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

anthonievos

Stamgast
Lid sinds
12 januari 2004
Berichten
189
Eey

Ik heb me nieuwste producties weer op mijn site gezet.. Hiervan wil ik er ook een paar rondsturen naar de diverse labels..
Maar graag hoor ik van jullie een reactie wat jullie ervan vinden en wat ik er aan zou kunnen verbeteren..

Er staan 9 Trance tracks online en
6 Hardstyle tracks...

Deze kun je vinden op www.dj-tony.nl
effe naar beneden scrollen en verder wijst het zich van zelf..

Ik hoop dat jullie de tijd willen nemen een track te beluisten en hier je reactie achter laten..


Alvast bedankt..

dus www.dj-tony.nl
 
Dat sampletje is goed! Ik had mijn speakers hier heel hard staan op mijn werk en schrok me kapot! Mijn collega's denken nu dat het over mij ging! Machtig!
 
Ik heb die introduction gedownload. Melodie vind ik echt te happy. Krijg er een skihut gevoel bij. Kick/bass is wel diep maar ramt niet. Komt niet echt los vindt ik. In het geheel zit te weinig power. Klinkt allemaal wat mat.
 
ik zal mijn muzieksmaak even opzij schuiven *schuif*

je moet iets aan de timing doen, bij de meeste tracks loopt de kick achter op de rest. aangezien deze muziek niet moet swingen en "recht" moet klinken lijkt me het essentieel als je daar even naar kijkt/luistert.

vraagje: ben je nou ook echt dj? :erm:
 
Even een handig idee - gebruik _'s in plaats van spaties in je namen, en zorg ervoor dat je de Winamp ID3-tags hebt ingevuld. Ik zit nu "Under Fire" te luistern, maar sommige overgangen zijn nogal abrupt en zitten niet lekker in het 4-8-16 jasje (dat maakt het wel makkelijker, overigens).

Voor de rest zou ik ook op je pagina de omschrijvingen van je tracks wat veranderen :)
 
Re: Dj @ Tony presenting his tracks!! Trance - Hardstyle

Re: Dj @ Tony presenting his tracks!! Trance - Hardstyle

Origineel geplaatst door anthonievos
Eey
Hiervan wil ik er ook een paar rondsturen naar de diverse labels..
www.dj-tony.nl

och ja... beter dan helemaal geen zelfvertrouwen :P :bekdicht:


misschien een beetje flauwe opmerking...

Je tracks lijken enorm veel opelkaar. Het lijkt wel "template" muziek. Daar is anzich niks mis mee, want veel mensen happen dit. Als je het niet van je orginaliteit en inspiratie moet hebben, dan leunt een track meer op de productiekwaliteit. En daar kan het stukken beter. Begin met de kick, want die vind ik in al je tracks niet echt klinken (is het ook steeds dezelfde sample?) En iets minder reverb op je supersaws zal misschien ook helpen....
 
website is gewoon offline hoor...
jammer, was wel benieuwd..
 
ah...vernieuwen doet wonderen :|

probeer het allemaal sync te krijgen, het leid erg af. Het lijkt ook alsof het niet gequantised is. Probeer qua arrangement duidelijker naar een punt toe te werken. Melodie van Selector is lekker!
 
Bedankt voor alle serieuze reacties en kritiek...
Daar heb ik toeminste wat aan.
 
Anthony,

de volgende tracks heb ik effe gechecked:
selector
tonight
trance mission

en op de eerste plaats wil ik dit zeggen: Ik heb geen ene moer verstand van trance!

Het klinkt allemaal leuk, maar ik heb veel van dit soort muziek gehoord. Wat me welk opvalt is dat het wat harder beukt dan normale trance. Het is wat bruter in de drums. Verder de supersaw deuntjes die je eigenlijk al teveel hoort in trance.
Verder zit het wel leuk in elkaar :D.

Trance heeft een revolutie nodig! Anthonie! Start de revolutie!

-C-
 
Mijn humble (maar wel serieuse) mening...

Over Selector De sfeer snap ik en vind ik wel ok maar 13 in dozijn verhaal weer :) Maar niet alle instrumenten lopen strak en soms vooruit op de beat...DODELIJK... Fix dat eerst voor je demo's gaat sturen...

Je site Of 'get rid of the frames'...of zorg er voor dat je die scrollbalken uit zet... Ik zou voor het eerste gaan en dan gebruik maken van een TABLE... (Met frames vindt google je minder snel...en dus ook je mogelijke luisteraars)
 
Hallo. Ik was even op het synthforum om iets op te zoeken toen ik een post tegenkwam van jou. Je had wat tracks gemaakt en die zou je eventueel naar een platenbons sturen. Er stond een link naar je site en ik was zeer benieuwd. Ik maak zelf af en toe muziek met de computer (Reason) maar het onbreekt mij aan behendigheid. Ik had al je tracks gedownload en wat me opviel was dat iedere track zowat het zelfde klonk. Steeds hetzelfde kickje en steeds hetzelfde synthje. Ook vond ik de tracks erg inspiratieloos en fantasieloos. Nu waren er gasten op het synthforum die het helemaal geweldig vonden maar die zijn naar mijn mening niet veel meer gewend dan dit soort fabrieks-house.
Natuurlijk is er een markt voor en daar gaat het bij jou waarschijnlijk om, maar mischien is het een idee om iets origineler te zijn dan de 'rest'. We kennen allemaal de Tiesto's en de Jean's en die scoren hits met een repeterend toontje per track. Tja het scoort en daar gaat het om (bij ID&T).
Het is jammer dat zoveel beginnende muziekanten zo weinig inspiratie hebben en geen eigen muziek lijken te kunnen maken. Het is muziek die we al zo vaak horen. Nu moet ik je eerlijk zeggen dat het er bij de meeste synthforum leden het er niet om gaat of het origineel is of mooi klinkt, als het maar technisch goed in elkaar zit. Melodie is ver te zoeken en de deuntjes die ze gebruiken zijn simpel en saai. Ik heb heel wat tracks gehoord op het forum maar het overgrote deel vind ik helemaal niks. Je zou kunnen zeggen dat ik geen smaak heb, maar waarom vind ik veel muziek wat uitgekomen is wel goed ? Hoe dan ook, ga door met je muziek en probeer is iets nieuws te bedenken waardoor jouw muziek zich kan onderscheiden van de rest. Vat dit aub niet op als een aanval maar meer op een eerlijke mening. Succes !
 
Advies

Advies

Tja dan maar meteen met de deur in huis......


Stuur dit niet op naar labels want de eerstvolgende keer dat je weer wat stuurt flikkeren ze je zo in de prullenbak.

Op zich klinken de nummers voor het genre niet verkeerd maar als het nou eens strak liep dan zou het al 10 keer beter klinken.
Tevens zou ik er wat meer originaliteit in proppen en niet zomaar alles klakkeloos copieeren is misschien leuk voor de Skihut maar niet om a'la Tiesto te klinken.

Want tja Tiesto is gewoon een Uberproducer :duivels:
 
Oh ja en die ''Diejeeee Entonnie'' vinnik echt niks.

Maar hoor je zelf nu niet dat het absoluut niet strak loopt ?

Zo ik wijzig ff mijn post om er wat meer commentaar bij te zetten.

Luister eens naar het nummer ''Right Side'' echt dat loopt wel zo verschrikkelijk uit de maat gewoon een halve tel !
Dat bedoel ik niet met originaliteit !8o)


ff terug over je timingsprobleem...
Aan je setup te zien moet het gewoon sync lopen aangezien ik ook een Emagic Midi Interface (MT-4) in combinatie met Cubase gebruikt heb (3.7,5.0 en SX 1.06)
Misschien brutale vraag maar heb jij wel een handleiding bij je Cubase zitten.
(oftewel heb je er een doosje bij gekregen)
Lijkt me namelijk stug dat jij zoveel vertraging hebt met die combo.
OF je hebt heel je apparatuur gedaisychained maar dat lijkt me niet met 4 Midi uit.
Ik vind het in elk geval heel raar.
 
Laatst gewijzigd:
Je muziek lijkt allemaal op elkaar, maar dat was al gezegd. Niks mis mee als je het zelf maar mooi vind. toch??
Beetje teveel zelfde sfeer allemaal...probeer eens iets heel anders uit zou ik zeggen.
:biertje:

Nu even over dat bericht hierboven.
ik ben verscheidene posts van jou tegen gekomen in andermans threads...... je snapt hem al.........vraag jezelf eens af wat je daar doet......
Oftewel sneu dat je nu reageerd op iets wat jezelf had kunnen schrijven...............:eureka:

doe er wat aan en het komt allemaal goed.

groetjes Unic
 
Last edited by a moderator:
ik voel een slotje aankomen ;)

even over je tracks dj@tony.. die kan ik dus niet beluisteren. ik wordt er gelijk van afgegooid door internet explorer...
zal wel aan mij liggen... even kijken of opera er ook last van heeft..

to be continued...

opera werkt....

selector: er zit 1 of andere vage ruisgeluid in...en de timing is niet echt denderend (om het netjes te houden)

turn op the heat: intro?... ook hier een vaag ruisgeluid wat mij erg stoort, lijken wel haperingen, voor de rest 13 in een dozijn

tonight: zit geen samenhang in dit nummer en ook hier weer die ruis/hapering

connected: dit lijkt nog enigszins ergens op... alleen die breaks van je die slaan nergens op...

dit zijn mijn kritieken... zie het als opbouwend en niet zoals anderen om je neer te sabelen...
Je durft tenminste je muziek te laten horen in tegenstelling tot vele anderen hier die er als de kippen bij zijn om iemand te bekrietiseren...

succes verder met je hobby
 
Bedankt voor de reacties..

Ik heb zelf eigenlijk niet zo door, dat mijn tracks niet lekker in de maat lopen.. al zie ik dat wel hor in mijn seqeuncer..
maar omdat je dan een paar uren tot dagen aan een trackie werkt , dan krijg je er wel genoeg van.
maar ik ben een beetje lui en heb nooit zo zin in om het zeg maat te perfectioneren.

Maar nu heb ik die tracks weer op gepakt, en jullie kritiek toe gepast.
Ik moet zeggen het resultaat voor mij nu wel stukker beter geworden.


Maar ieder geval bedankt..

En ik hoop nog op meer opbouwende reacties.. maar dan ook misschien andere reacties kritieken dan die er nu al staan..

Mzl
 
Origineel geplaatst door anthonievos
Bedankt voor de reacties..

Ik heb zelf eigenlijk niet zo door, dat mijn tracks niet lekker in de maat lopen.. al zie ik dat wel hor in mijn seqeuncer..

:confused: Sorry maar je zegt dat je het niet doorhebt maar wel ziet in je sequenser ?? Snap ik ff niet :D
Nee met alle respect maar de beat hobbelt er momenteel achteraan en niet een beetje uit de maar maar best behoorlijk.
Als je dit probleem verhelpt dan zal het geheel ook een stuk energieker en feller klinken dus dat kan het alleen maar verbeteren !
In elk geval succes :dj:
 
aan de maten op mijn scherm weet je wel... daar dienen die lijntjes voor in je ( mijn ) sequencer.. :stupid
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top