De grote Jean Michel Jarre thread

Jarre is een Fries woord voor mest/gier.
 

Attachments

  • studio 2007 027_edit.jpg
    studio 2007 027_edit.jpg
    43,8 KB · Bekeken: 67
....
 

Attachments

  • lj cool d remake - oxygene 4_hotmail edit.mp3
    778,2 KB · Bekeken: 74
Helemaal uit je dak in de studio, kan je de hele wereld op een maandagochtend weer aan.
 

Attachments

  • lj cool d - deserted castle_edit_2.mp3
    847,8 KB · Bekeken: 65
Laatst gewijzigd:
Op Teo&Tea staat "Vintage" en die klinkt best...eh...Vintage. ;)
 
Origineel geplaatst door Tukker
Op Teo&Tea staat "Vintage" en die klinkt best...eh...Vintage. ;)

Hey tukker hoeist, gaat oeh wel is met 't spoa noa 't goa?

Do bist een beste jongeuh maar je komt niet echt eh... overtuigend over.

JMJ's vintage op teotea is precies het tegenovergestelde van mijn definitie van vintage.

Luister 's naar Yellow Magic Orchestra uit Japan. Da's ook vintage.

gr LJ
 

Attachments

  • lj cool d - expo 2006.mp3
    728,5 KB · Bekeken: 76
Doar kö-j nog best wal 'ns geliek in he'm, moar he-j d'r ok wal an dach dat 't gewoon as vanoalds JMJ is met nen dikke dreun d'r onder? (krek as Chronologie, de bettre stukke dan he)
Natuulk, Vintage zoas zien ersten wark is't nich, mar ja....iej könt ok nich verwachen dat hee zien hele leewm doargiet met Oxygenes maak'n.

En met ne spoa noar 't goa? Den vat ik nich hemoal.

:W
 
Skitmirakel, dat liket wol krekt op een echte tukker.

Dit taaltsje klink mij echt vertrouwd ien de earen, mien heale familie komt ût Enschede....

Ok, dan ff niet in 't Tuks of Fries.

Waiting For Cousteau - Calypso Part 2 vanaf 3:56 tot 't einde. Die snelle harmonische sequences, je kickt erop of niet...
Die geluiden die hij daarbij gebruikt zijn misschien niet vintage, maar de arrangementen wel.

Over Chronologie 2: vanaf 1:14: lekkere lage sequence ff later komt er een hoge sequence bij + vocoder: heerlijk om naar te luisteren

Over Chronologie 6: goede bassequence

Over Chronologie 8: vind ik totaal wack

Als er zoveel mensen op Oxygene\equinoxe kicken dan is er toch wel een reden om eigen composities in de O2 & Eq-stijl te gaan maken met evt. een moderne dance beat erover heen.

Of 't nou een positief of negatief is: Met teotea heeft hij zich uit z'n eigen zadel gelicht.

Also sprach der Fries,

gr LJ
 

Attachments

  • au pursuit de jarre.mp3
    695,5 KB · Bekeken: 64
Ik nen echte Tukker? Bowisse!
"oet Eanske" moet het zijn bijdewei, maar goe. :D

Het meeste van Monsieur Jarre kan ik wel waarderen hoor, zelfs Waiting for Cousteau (hele album), prima stuff.
Wel schrok ik me de vinkentering toen ik Sessions 2000 hoorde.....grote griebels, wat een enge plaat.
Kijk, hij doet lekker mee in de moderne Techno-pop scene en da's prima. Jong nieuw vrouwtje, tweede jeugd, lekker hoor. 8~

Gelukkig zijn er een heleboel Jarre fans die zelf verder gaan met Oxygene achtig materiaal en dat vind ik ook erg leuk.
Zoals jij dat ook doet denk ik...waar staan de hele tracks van jou eigenlijk?

eh...Fryslan Boppe! :engel:
 
Over Jarre,

Mail ff en ik stuur je een track op tukker.

Op het 310 forum staat nog een equinoxe remake.

Off topic: Jammer van FC Twente (Heerenveen helemaal een ramp 5-1)

Op dit moment sta ik alleen met www.levensgenieters.net online

Dit is positieve hiphop luchtig gebracht met een beetje funk & soul invloeden uit de jaren 70

Het is een soort uit de handgelopen hobby: Samen met een jeugdvriend een hiphop duo gevormd. Ik richt me op de muziek, hij meer op de beat & raps. We zijn tegenwoordig regelmatig te horen op Omrop Frysân. Alhoewel maak ik ook graag synthesizermuziek in de stijl van Jarre.

Steek de BBQ in de Fik want ik heb zin om te eten
Haal een biertje uit de koelkast dan gaan we genieten van 't leven

Met een rooie kop in de zon zonnebrandcreme zijn we vergeten
Want we zijn te druk bezig met 't genieten van 't leven

Youtube, Hyves, enz.

gr LJ
 

Attachments

  • fouter dan fout.jpg
    fouter dan fout.jpg
    70,4 KB · Bekeken: 71
Laatst gewijzigd:
lekker vers uit de oven.
 

Attachments

  • lj cool d - jarresuite part 10_edit.mp3
    867,8 KB · Bekeken: 74
is jarre nu bezig met een comeback . nu na de presentatie van oxygene 3d 30 jarig jubileum zal hij dan weer dat vonkeltje terug krijgen en weer de audio kunstenaar worden wat hij vroeger was ?

Wat ik wel heb gemerkt in zijn muziek is dat hij sinds metamorphoses weer meer oude geluiden is gaan gebruiken.

en om weer even lekker in de oude sfeer terug te komen... mijn versie van oxygene5 2e deel.

osygene5 part 2

en voor de liefhebbers van de laserharp onder ons. mijn laserharp (10 jaar geleden gemaakt.
mijn laserharp
 
Hadden de Jarre fans al gezien dat in de Sound On Sound van Feb08 een groot artikel staat over de re-creatie van Oxygene. Met veel plaatjes van de studio en z'n synths? Ik ben overigens destijds niet verder dan de eerste Oxygene gekomen. Toch maar weer eens kopen.
 
Hmm, most interestink!

Trwns:

attachment.php


Wat staat hier allemaal aan onbekende apparaatjes op dat orgeltje? Anybody?

Ik denk ook dat het achterste apparaat een JP8080 is.
Verder van achter naar voor:

Eerste dingetje: mij onbekend.
Dat kleine witte pedaaltje is een Boss DD2, DD3 of DD6 (een digitaal delaytje dus).
Dan komt er een Small Stone (issue 4800 of een reissue daarvan).
Dat grotere groene pedaal is een de eerste Russische Sovtek reissue Small Stone.
En dat rode pedaal is een RC20 van Boss (een loopstation).

Wat opvalt: er staat geen Electric Mistress tussen.
 
Ik weet wel zeker dat het een jp8080 is,ik stond er met m'n neus bovenop in Carre.
Alleen heb ik geen idee waarvoor hij hem heeft gebruikt,ik kon nergens een jp8080 sound ontdekken.
 
Mss. voor wat F/X geluidjes !? De EMS Synthi's zijn heel leuk maar ga maar eens serieus en vliegensvlug herpatchen tijdens een live set... De JP-8080 kan ook wel wat FX-geluidjes (niet vergelijkbaar met de Synthi natuurlijk) en het is heel makkelijk switchen van patch tot patch.
 
Back
Top