Audiotrak - Maya 5.1

Feedback zegt:

"De Maya 5.1 is een betaalbare geluidskaart met 2 analoge ingangen, 8 analoge uitgangen en een optische digitale uitgang. Ideaal voor semi-professionele toepassingen, met behoud van de normale geluidskaart functie (bijvoorbeeld voor games). "
 

Attachments

  • audiotrak-maya5_1.jpg
    audiotrak-maya5_1.jpg
    20,5 KB · Bekeken: 42
Origineel geplaatst door astronaut
Nou Space,

Leuk voor games niet voor muziek.

wat raad u mij aan in de lowbuget klasse?
 
wat is low buget bij jou?


ik ben voor je aant zoeken... maar kan niet echt een geluidskaart vinden van rond de 50 euro....(of je moet met een sounblaster live tevreden zijn)

een ''terratec phase 28'' kost al 189euro...


ik weet niet hoe prof je ut wil zoeken... maar voor 50 pleuro heb je niet iets waarvan je zegt ja dit is vet
 
Tsja... ik moet allereerst zeggen dat ik geen persoonlijke ervaring heb met de Maya's.
Maar ik heb er een beetje middelmatig gevoel over...
User interface schermpjes zien er een beetje brak uit, trouwens.

Ik kwam wat reviews van andere Maya's tegen, en daar zag ik dat de kwaliteit van de toegepaste componenten (Crystal spul) niet echt toppie was. Ook miste ik bij die andere Maya's vooral een digitale ingang.

Wil je persé een 5.1 kaart? Ik zie dat M-Audio er wel ééntje heeft (Revolution 7.1) , en over dat bedrijf ben ik persoonlijk wel te spreken. Alleen heeft die kaart ook geen digi in.

revolution_7.1.jpg

Hier staat een review

Je kan ten slotte ook de 'standaard' Audiophile 2496 kiezen. Degelijke kwaliteit voor niet te veel geld, de probleempjes zijn er sowieso wel uit geloof ik. Kan je nog steeds DD/DTS digitaal doorgeven aan een home theater versterker die het dan wel 5.1 decodeert... (als het je om de films te doen is).

Trouwens, hier heb je nog een handige matrix (zo te zien van DSF'er Almeros) om diverse semi-pro audio cards te vergelijken. De jouwe staat er helaas niet tussen...

En ja, goedkoop wordt het nooit. Maar als het je om de prijs gaat kan je toch net zo goed een OEM Soundblaster kopen? Is ook niet best, maar daar heb je tenminste enige (3rd party) ondersteuning bij.
Als die Maya's geramsjd worden, vraag ik me af hoe lang je daar in dat opzicht plezier van hebt?
 
ja die Audiophile 2496 kost wel effe 200 euros maar dan heb je ook wat, mar dan spaar ik liever door voor eeen syntje of zo
soundblaster is dus een betre oplossing lijkt me, wil niet teveel geld uitgeven nl
 
Audiophile kost 166 euri bij Thomann...
Maar da's nog altijd meer dan het bedrag dat jij noemde, natuurlijk!
 
Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
ja die Audiophile 2496 kost wel effe 200 euros maar dan heb je ook wat, mar dan spaar ik liever door voor eeen syntje of zo
soundblaster is dus een betre oplossing lijkt me, wil niet teveel geld uitgeven nl

Tweedehands pik je een audiophile op voor rond de 100 euri. Daar kan je je echt geen buil aan vallen lijkt me, prima kaartje!
 
Origineel geplaatst door n0_key
Tweedehands pik je een audiophile op voor rond de 100 euri. Daar kan je je echt geen buil aan vallen lijkt me, prima kaartje!

das wel te doen ja
 
Back
Top