*KOOPJE* AKG Lyra, stereo 24bit/196khz usb microfoon

Analogic

Mastering Enginerd
AKG Lyra, stereo 24bit/196khz usb microfoon

Kost bij Thomann nu slechts 59 euro: AKG Lyra
Nu incl. izotope nectar t.w.v. 50 euro.

Bij AKG nog steeds 219 euro en overal 120-140 euro.

Ik vraag me als niet-zanger of acoustische instrumentalist af of je sowieso wat hebt aan dit soort podcastmicrofoons voor muzikale toepassingen, zelfs als die hoogstens hobby zijn. Of vergis ik me?

Goede review hier, in principe moet je er mooie opnamen mee kunnen maken. Wel een condenser, als je opnameruimte niet optimaal is (en dat zal voor hobbygebruik waarschijnlijk vaak het geval zijn), de gevoeligheid kan voor problemen zorgen. Elk klein storend geluidje neemt de mic ook mee. Zelf gebruik ik om die reden een dynamische microfoon, eentje die in alle richtingen behalve naar voren behoorlijk doof is.

Prima Mic!! Thanks!! Ik heb de G track pro vorig jaar gekocht.. Deze toen ook gezien maar was idd veel duurder.. Alleen voor het stereo opnemen al top om te hebben..:okdan:

Laatst gewijzigd:
Hier wat tests met andere mics.. Lijkt wat minder laag te hebben maar dat vind ik alleen maar een voordeel.. Met vocals haal je dat het liefst eruit.. iig alles onder de 100-150hz (afhankelijk van materiaal natuurlijk).
Hij lijkt wel iets minder hoog te hebben.. of eigenlijk een neutralere klank.. maar hoog mix je er desgewenst later in..

Ik ben vooral benieuwd naar stereo opnames met die AKG Lyra via mijn android telefoon. Ik heb al een zoom h1n, maar dit is weer wat anders.
En mocht m'n vriendin willen videobellen met iemand dan ram ik gelijk deze mic voor haar snufferd "hier mop, dan kunnen ze je in ieder geval goed verstaan".

Ik ben vooral benieuwd naar stereo opnames met die AKG Lyra via mijn android telefoon. Ik heb al een zoom h1n, maar dit is weer wat anders.
En mocht m'n vriendin willen videobellen met iemand dan ram ik gelijk deze mic voor haar snufferd "hier mop, dan kunnen ze je in ieder geval goed verstaan".
Hehehe.. Als je met een DAW gaat werken is het te hopen dat je geen app nodig gaat hebben.. ik dacht dat mijn Zoom am7 geen direct monitoring had met FL mobile.. die werkte alleen met het appje.. video opnemen ging wel dacht ik.. dus dan moet videobellen ook wel lukken.. :D

Ik ben wel benieuwd hoe die klinkt.. :engel:

Back