*KOOPJE* AKG Lyra, stereo 24bit/196khz usb microfoon

Dank voor het meedenken.. ik zit overigens niet op MAC.. maar op windows.. (dacht dat ik ASIO al een paar keer had genoemd??) maar op de iPad wel getest en hetzelfde gekraak van de muziek die afspeelt..
Ik heb naast de standaard rechtstreekse USB verbinding ook getest met 2 verschillende hubs die een powered poort hebben.. geen verschil.
Op de telefoon kreeg ik het niet eens voor elkaar om de direct monitoring van het microfoongeluid te activeren..

Maar idd.. ik ga even bellen met Thomann en vragen hoe we dit op gaan lossen... al denk ik dat ze hier wel zullen omruilen ipv repareren.. Hopelijk kan ik op de volgende dan wel gewoon mijn DAW return volledig open zetten. :engel:
 
Na enige tijd ziek te zijn geweest en bij Thomann het afleveradres "werk" op te geven, de Lyra weer terugontvangen en vandaag eindelijk kunnen ophalen. Gewoon dezelfde. Niets veranderd, gerepareerd.. Nog steeds gekraak.. What a waste..
 
Bij mij klinkt -ie prima in combinatie met de MPC Live II. Het is alleen vreselijk kud dat -ie dan als interface geselecteerd moet worden waardoor je niks kan horen via de MPC speaker of koptelefoon. Je moet dan monitoren via de headphone out op de mic. En die heeft zoveel digitale kliks en pops dat het net is alsof ik luister naar mijn opa na z’n tracheotomie.
 
Bij mij klinkt -ie prima in combinatie met de MPC Live II. Het is alleen vreselijk kud dat -ie dan als interface geselecteerd moet worden waardoor je niks kan horen via de MPC speaker of koptelefoon. Je moet dan monitoren via de headphone out op de mic. En die heeft zoveel digitale kliks en pops dat het net is alsof ik luister naar mijn opa na z’n tracheotomie.
Hoe kan ie nu prima klinken en daarnaast digitale kliks?? Hoe neem je op zonder em als audio interface te selecteren? Ik ben heel benieuwd :D
Ik moest op de computer ook een geknustelde driver gebruiken.. wordt niet herkend als ASIO device (class compliant heet dat geloof ik) en AKG heeft ook geen ASIO drivers geschreven.

Ik mocht em nog één keer terugsturen om (weer) een nieuwe te ontvangen.. Dat zeggen ze bij Thomann.. we gaan het zien.. Ik weet voor 200% zeker dat ik mijn ouwe gewoon weer retour heb gekregen aangezien Simba (de huiskater hier) die geconfisqueerd en zoekgemaakt heeft. Ik herkende meteen de vervanger die ik heb gebruikt en veel te lang was..

De laatste kans komt dinsdag aan.. Ik hoop dat ik bij deze gewoon de USB return helemaal open kan draaien en een schone opname maak.. dan is het een steal.. perfect om een gitaartje, shaker of een klein Bongo setje te recorden. De kwaliteit zit er in.. maar ik vrees dat het gewoon een design flaw is..
 
De clicks zitten in de headphone out,niet in het signaal diat naar de MPC gaat. Als ik na de opnema de MPC naar internal zet klinkt de opname prima over de speakers en headphone. De mic overstuurt vrij snel, hooguit naar 50% opdraaien bij piano.
 
Gloedje nieuwe ontvangen.. zelfde gekraak. Het is gewoon een design fout. Volume >60% is bleedtrough van USB return in de Mic recording. Onbruikbaar voor een DAW. Prima voor een akoestische opname waarbij je geen monitoring nodig hebt.. Of een HD25 van Senheiser.. of uitgang op een mixer aansluiten.. Daar koop je dan weer geen USB plug and play mic voor maar goed..
De mic overstuurt vrij snel, hooguit naar 50% opdraaien bij piano.

Gain knop aan de achterkant terugdraaien? Ik heb me toeter ervoor gehangen.. (close mic-ing..) geen oversturing toen..
 
Hmmm.. het oversturen lijkt toch een dingetje.. Doordat je het volume moet terugdraaien en jezelf toch wilt horen ga je te hard in de mic zingen.. en krijg je afvlakking van de pieken.. zo jammer want dit ding klinkt gewoon damn goed.. :(

1706033823604.png
 

Attachments

  • Another Mic opname.mp3
    10,1 MB
Gloedje nieuwe ontvangen.. zelfde gekraak. Het is gewoon een design fout. Volume >60% is bleedtrough van USB return in de Mic recording. Onbruikbaar voor een DAW. Prima voor een akoestische opname waarbij je geen monitoring nodig hebt.. Of een HD25 van Senheiser.. of uitgang op een mixer aansluiten.. Daar koop je dan weer geen USB plug and play mic voor maar goed..


Gain knop aan de achterkant terugdraaien? Ik heb me toeter ervoor gehangen.. (close mic-ing..) geen oversturing toen..
en via je foon/tablet ?
 
Prima Mic!! Thanks!! Ik heb de G track pro vorig jaar gekocht.. Deze toen ook gezien maar was idd veel duurder.. Alleen voor het stereo opnemen al top om te hebben..:okdan:
Die heb ik ook gehad (weg gedaan om dat ik geen mic meer nodig heb). Van alle mics die ik heb onderzocht (veel verschillende gehoord via YT) is deze toch wel een van de betere. Buiten de extra mogelijkheden is het vooral het geluid die het m doet. Vergeleken met de andere in en rond deze prijsklasse heeft deze een dik geluid (waar andere redelijk dun klonken).
 
Die heb ik ook gehad (weg gedaan om dat ik geen mic meer nodig heb). Van alle mics die ik heb onderzocht (veel verschillende gehoord via YT) is deze toch wel een van de betere. Buiten de extra mogelijkheden is het vooral het geluid die het m doet. Vergeleken met de andere in en rond deze prijsklasse heeft deze een dik geluid (waar andere redelijk dun klonken).
Zeker een goeie mic.. maar is voor vocalen zonder fysieke plopkap onbruikbaar.. dan slaat je opname te dichtbij met een P of B vaak in het rood.
Ook is ie behoorlijk zwaar.. niet echt fijn in je koffer.. en dan ook nog een plopkap nodig..

Ik had eigenlijk de Lyra een beetje in gedachten voor een lichtgewicht mic. Is al een stuk lichter en beter bestand tegen de harde B en P zonder een plopfilter. Maar nu kan ik mezelf weer niet horen..

Heb eigenljik best lang gezocht naar een compacte, kwalitatief goeie USB mic voor mijn iPad.. maar is knap lastig.. ze missen altijd wel weer wat. Soms is de gain via software geregeld.. dat lukt op een iPad met sommige apps, maar ook niet altijd. Veel is een beetje op de podcaster behoeftes afgestemd.. De Lyra heeft best wel veel features eigenlijk.. is ook stereo.. te mooi om waar te zijn eigenlijk.. klank is ook prima.
De enige manier om het probleem met deze mic te omzeilen.. bleedtrough van de DAW return te voorkomen in je recordig is volume omlaag. Eigenlijk moet je dus een brickwall limiter zetten op je master die em onder de 60-70% houdt.. daarboven hoor je pieken als nasty kraakjes in je recording.. het volume van de mic, en de direct monitoring daarvan kun je dan wel helemaal open zetten, en is het met een HD25 (die veel output heeft) een beetje te doen. Tja.. wat kun je verwachten voor 60-70 euro.. zo is het ook.. :D Ik heb deze Lyra eerder ook als kandidaat overwogen maar blij dat ik er toen niet het volle pond voor heb betaald..
 
Back
Top