Tascam m2600 mkII op Ebay duitsland

Ziet er mooi uit, maar heb geen flauw idee hoe die klinkt!:confused:
 
Forumlid n0_key heeft er een, en hij is er erg blij mee

schaamteloos quoten: :P

Ik heb zoals gezegd een Tascam M2600MKII 24 kanaals met meterbrug (dat is ook geil!). De voeding is stil, de mikser zelf ook en het klinkt erg lekker. Ik ben op dit moment bijzonder tevreden met mijn overstap van digitaal naar analoog :D

Nou, even m'n ervaringen dan. De Tascam bevalt voorlopig erg goed. Ik ben bijzonder gecharmeerd van analoog werken met 11,5cm faders en lekkere EQ. Zo'n grote meterbrug is ook erg fijn en een beetje klippen is gewoon geil. Helaas heb ik nog ff geen geluidskaart, pas als iemand mijn samplers koopt kan ik dat gaan regelen (hinthint!), dus ik kan het gehele plaatje nog niet helemaal beoordelen.

Maar, zoals ik al eerder had aangegeven in dat andere draadje over de keus voor analoog of digitaal, ik ga afmixen of deze tafel moelijker vinden dan op mijn DDX. Die laatste klinkt zo open en gedetailleerd dat ik geen enkel probleem had met de plaatsing van geluiden in de ruimte en ook de definitie over het hele spectrum was bijzonder gedetailleerd.
Op de Tascam klinkt alles wel wat voller en hoewel me dat op zich wel zint, gaat dat miksen voor mij toch lastiger maken.

Al met al ben ik bijzonder tevreden en zal ik nu wat meer m'n best moeten doen op het geluid

De verschillen met de M3500 weet ik niet precies. De 2600 heeft een volumeknop voor de 24 tapereturns, de 3500 heeft daar een minifader voor, dat is wat ik weet.

De 24ch M2600 is 106cm breed, zo'n beetje 80 diep en dik 20 cm hoog zonder meterbrug. 40 kilo met meterbug. 8 sends, 6 stereo returns. 4 bands eq met 2 midsweeps.

De MKII is een verbeterde versie tov de M2600, maar wat de verschillen precies zijn is me niet helemaal duidelijk. Volgens mij kan de MKI niet met een meterbrug uitgerust worden, maar zeker weten doe ik het niet.

En nja...ik zoek iets soortgelijks, maar zoveel geld heb ik nu helaas niet. (er voor over?)
 
Prut:D... paar dagen gehad,nieuw gekocht toen,smeren als de ziekte.
Maar mischien dat iemand het wel een hele gave mixer vind,en wat smeersel niet zo erg vind.
Je kunt hem vergelijken met andere tascams,routings en alles zijn wel ok,en een goed gebouwde tafel is het zeker.

Heb deze geruild tegen een mackie 32-8,en het verschil dat die tafel gaf,is met geen pen te beschrijven.
Als alleen het volgende,neem een goed geproduceerde productie,met een open sound,liefst geen productie van nu,maar liever mid jaren 80 (dance)toen alles nog getemt open en ok klonk.
En luister dan op bijde tafels af,je zal horen dat op de mackie het beeld het meest eerlijk te horen is(de hele plaat komt beter tot zijn recht).
Ik doel op open en niet op kleuring.
 
[offtopic] Met een open tafel geef je ook meer van jezelf!;) [offtopic]
 
Ja, ik vind Mackie dus weer 3x niks :D

Redenen: onbetrouwbaar, bijna Behringer kwaliteit hardware, lelijk kil en hard geluid, dat vresleijke schreewerige Amerikaanse zodra je gaat EQ-en, bah!

Maar goed, gooi ze maar op de markt die Tascams, zodra ik er geld voor heb koop ik er een 2de bij 8)
 
Hij's trouwens wel een beetje duur. Ik heb de mijne incl. meterbrug en vervoer tot in m'n slaapkamertje gergeld voor 1300 euri's... En hoewel dat wel weer dicht zit op de prijs die sommigen voor een M3500 neer hebben geteld, vind ik dat wel een faire prijs...
 
Tascam's worden toch over het algemeen minder voor Dance-producties gebruikt? Of heb ik het mis!:confused:
 
Origineel geplaatst door n0_key
Ja, ik vind Mackie dus weer 3x niks :D

Redenen: onbetrouwbaar, bijna Behringer kwaliteit hardware 8)

Dat gaat wel erg ver,met mackie nooit problemen gehad,met behringer ook niet trouwens:D
 
Origineel geplaatst door trash
Dat gaat wel erg ver,met mackie nooit problemen gehad,met behringer ook niet trouwens:D

Ik heb er ook nog nooit troubles mee gehad, ik heb m'n 32/8 al 7 jaar in gebruik (dagelijks), en ik heb 'm gebruikt gekocht !

Wat die open sound betreft, dat vind ik nou juist zo fijn aan die Mackie, de kanalen die ik gekleurd wil hebben behandel ik gewoon met outboard :)
 
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Ik heb er ook nog nooit troubles mee gehad, ik heb m'n 32/8 al 7 jaar in gebruik (dagelijks), en ik heb 'm gebruikt gekocht !

Wat die open sound betreft, dat vind ik nou juist zo fijn aan die Mackie, de kanalen die ik gekleurd wil hebben behandel ik gewoon met outboard :)

En zo hoort het:D
Gewoon slim een tafel kopen,een open tafel zoals mackie,amek,soundtracs,je kunt het kleuren dmv outboard.(veel meer controle)
Als je dan een meer compacte mix wil hebben,hang je gewoon iets op de main inserts.

Beter dan andersom,een tafel kopen die smeert ...wat dan..ouboard zal je mix alleen maar meer dichtsmeren.
En dan ben je veel verder van huis.
 
Origineel geplaatst door trash
En zo hoort het:D
Gewoon slim een tafel kopen,een open tafel zoals mackie,amek,soundtracs,je kunt het kleuren dmv outboard.(veel meer controle)
Als je dan een meer compacte mix wil hebben,hang je gewoon iets op de main inserts.

Beter dan andersom,een tafel kopen die smeert ...wat dan..ouboard zal je mix alleen maar meer dichtsmeren.
En dan ben je veel verder van huis.

Genomineerd tot uitspraak van de maand!:D
 
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb niet zo'n last van dichtsmeren. Natuurlijk kleurt een Tascam, net zo goed als een Mackie dat doet, maar dichtsmeren, dat is wat anders. Het geluid wat een Mackie mee geeft aan alles is juist iets wat mij weer tegenstaat. Ik vind ze zonder te zeiken echt lelijk klinken en ik snap werkelijk waar niet dat ze zo populair zijn.

Natuurlijk is dat allemaal zo subjectief als de pest en daarom maakt het ook aalemaal niet uit, maar ik wilde het toch even kwijt :D

Nogmaals, deze Tascam niet kopen, te duur, en je wilt er wel een meterbrug bij hebben, dan is het pas echt leuk...
 
Origineel geplaatst door n0_key
Nogmaals, deze Tascam niet kopen, te duur, en je wilt er wel een meterbrug bij hebben, dan is het pas echt leuk...

Ik snap er helemaal niks van - hij staat al een hele tijd op 1100 Euro ?? Is dat duur dan ???
 
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Ik snap er helemaal niks van - hij staat al een hele tijd op 1100 Euro ?? Is dat duur dan ???

Ik vind van wel. Geen meterbrug (toch, of zit ik niet op te letten?) en dan nog je vervoer en alles. Ik heb dus 1300 incl. meterbrug en vervoer betaald en dat vind ik net mooi voor deze tafel. Hoewel ze met meterbrug weinig langskomen en je dus zou kunnen overwegen om wat meer te betalen voor een versie met meterbrug.

Vanaf 1500 euri lukt het ook al om met een beetje mazzel een M3500 te kopen en dan vind ik het prijsverschil wel erg klein om niet te overwegen om die dan maar te pakken.
 
Neem dit dan mee als referentie kader:D
En relativeer de kostprijs op wat ik er voor betaald heb in 1995,namelijk 10.000 gulden,zonder meterbrug.
En dan is die 1100 zeker een meeneem prijs.
 
Ja, dat is prachtig, maar het gaat niet om toen, maar om nu. Los een meterbrug vinden is voor Mackie al lastig, voor deze Tascam's is het zo goed als onmogelijk. En nogmaals, als je voor 1500-1800 euri een M3500 32 kanaals met meterbrug kan regelen, dan kan je je afvragen of je dat niet beter kan doen.

Los hiervan, voor 1100 euri is het weer lastig om iets te vinden dat ook maar in de buurt komt van deze tafel. Lekker he, zulk advies :D
 
Effe wat beter kijken, mijne heren ... er zit mijnsinziens wel degelijk een meterbrug bij. Kijk maar eens naar de fotolijst ... daar vindje het 'kleinnood' wel degelijk terug ... en dan is 1100 EUR wel goedkoop voor wat je krijgt ;) ... maar eindigt hij ook op dit bedrag ?????


:doei:
 
Inderdaad, als een M3500 voor zo'n bedrag weggaat, begrijp ik je standpunt.
Ik bekeek het dan ook meer vanuit het standpunt van je laatste opmerking....waar vind je een vergelijkbare mixer voor zo'n bedrag :)
 
Origineel geplaatst door Danny
Effe wat beter kijken, mijne heren ... er zit mijnsinziens wel degelijk een meterbrug bij. Kijk maar eens naar de fotolijst ... daar vindje het 'kleinnood' wel degelijk terug ... en dan is 1100 EUR wel goedkoop voor wat je krijgt ;) ... maar eindigt hij ook op dit bedrag ?????


:doei:

Je hebt gelijk, lekker dom :stupid

Als ie rond de 12 a 1300 blijft hangen en je hebt er de rit voor over dan is het zeker de moeite waard. Hou dus wel in je achterhoofd dat het nog maar weinig scheelt met een 32 kanaals M3500 met brug...
 
Back
Top