** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door rvooh
@spy: leuk trackie

ben ook trouwens een trotse Juno-60 bezitter geworden :D

Bedoel je DCB kabel of een DCB->Midi interface?
Die kabel zal je mischien wel vinden in computerzaak,
De interface bij Midician in Gent bvb ofwel hier: http://www.chd-el.cz/
laat me ff weten als je bij die Tsjechen besteld, heb ook wat nodig ;)

Ik ben aan het bestellen dus ik kan ook wel van alles 2 doen, ik heb nav deze draad de juno 60 gekocht, vet :okdan: van de eerste eigenaar, hij was verbaasd dat er zoveel belangstelling voor was, , het was geen koopje ofzo, volgens mij is door deze draad de prijs opgedreven. Ik heb m nu aan de 909 hangen, gaat ook leuk maar ik kan niet wachten tot ik midi erop heb.
 
Langzaam begint http://www.chd-el.cz/ door te krijgen dat ze wel heel erg goedkoop waren.
Heeft misschien ook wel te maken met de nieuwe distributeur.

Kocht ik mijn converter een jaar of 2 geleden voor een eurootje of 90 inclusief verzendkosten en voeding,
is deze inmiddels 142 euro excl verzend. Maar nog steeds goedkoop. Ok ik had wel de eerste versie van de converter.
 
:kroon: Ben ook eindelijk in het bezit van een JU60. Die van mij is werkelijk als nieuw. Er zit geen krasje of niets op. Met deze Juno is nooit opgetreden. Ik heb hem gekocht van forumlid Oberheim. Aardige gast ook. En een synth-collectie waar menigeen van kan dromen. Ik durf niet eens te vertellen wat hij daar allemaal heeft staan.

Het geluid is geweldig. Iedereen lijkt het erover eens dat dit de beste JUNO is. Ik kan dat alleen maar beamen.
Volgens forumlid Oberheim ligt het geluid dichtbij de Jupiter8 en ik wil dat best geloven. De chorus is wel heel erg belangrijk. Als die uit staat blijft er weinig over van dat grootse geluid. Ik heb ook de CV/gate van mijn 303 gebruikt op de juno. Geeft een prachtig effect. Ik wil nu een 707 gaan aanschaffen. Die wilde ik al om mijn 303 aan te sturen maar nu ook om de juno aan te sturen via de trigger-out van de 707. Dat is nodig omdat ik arp's wil maken die bijvoorbeeld precies 140bpm lopen. En op de 707 is het tempo exact af te lezen op het display. En dat heeft mijn Doepfer sync boxje niet. Nu los ik dat op door het te linken aan mijn MC50 sequencer zodat ik mijn 303 goed in de maat krijg. Vervolgens slave ik Reason ook aan de mc 50 en dan maar lekker tweaken. Met de 707 moet dat ook kunnen met de arp van de JU60. In de toekomst komt er nog wel es een DCB-kit.

Kortom heel erg blij met me deze synth. Een blijver!!!:luv:

Als iemand nog andere sync suggesties heeft voor de juno, dan hoor ik dat graag. Ik heb begrepen dat je hem ook in combinatie met een MC4 kan gebruiken? Die heeft ook een DCB aansluiting??
 
ik denk dat de prijsstijging met 2 dingen te maken heeft:

- de nieuwe europese ROHS wetgeving ivm schadelijke stoffen in app

- het nieuwe model die extra features zoals die LFO heeft..


iig is mijn lokale muziekdealer contacten aan het leggen met die Tsjechen, dus dat is goed nieuws :eureka:
 
Origineel geplaatst door Luftmeister
:kroon: Ben ook eindelijk in het bezit van een JU60. Die van mij is werkelijk als nieuw. Er zit geen krasje of niets op. Met deze Juno is nooit opgetreden. Ik heb hem gekocht van forumlid Oberheim. Aardige gast ook. En een synth-collectie waar menigeen van kan dromen. Ik durf niet eens te vertellen wat hij daar allemaal heeft staan.

Het geluid is geweldig. Iedereen lijkt het erover eens dat dit de beste JUNO is. Ik kan dat alleen maar beamen.
Volgens forumlid Oberheim ligt het geluid dichtbij de Jupiter8 en ik wil dat best geloven. De chorus is wel heel erg belangrijk. Als die uit staat blijft er weinig over van dat grootse geluid. Ik heb ook de CV/gate van mijn 303 gebruikt op de juno. Geeft een prachtig effect. Ik wil nu een 707 gaan aanschaffen. Die wilde ik al om mijn 303 aan te sturen maar nu ook om de juno aan te sturen via de trigger-out van de 707. Dat is nodig omdat ik arp's wil maken die bijvoorbeeld precies 140bpm lopen. En op de 707 is het tempo exact af te lezen op het display. En dat heeft mijn Doepfer sync boxje niet. Nu los ik dat op door het te linken aan mijn MC50 sequencer zodat ik mijn 303 goed in de maat krijg. Vervolgens slave ik Reason ook aan de mc 50 en dan maar lekker tweaken. Met de 707 moet dat ook kunnen met de arp van de JU60. In de toekomst komt er nog wel es een DCB-kit.

Kortom heel erg blij met me deze synth. Een blijver!!!:luv:

Als iemand nog andere sync suggesties heeft voor de juno, dan hoor ik dat graag. Ik heb begrepen dat je hem ook in combinatie met een MC4 kan gebruiken? Die heeft ook een DCB aansluiting??

dr is ook een midi2dcb converter.. kost wat maaaaar.. dan heb je ook wat

hierzoot

ga ik nog wel kopen

over die chorus:
BEN JE HELEMAAL BETOETERD? die chorus is massive idd, maar ik gebruik m vaker zonder dan met!
wat moet je ook met een chorus op je bassen he :D
 
Ik moet toch bekennen dat ik vaker mijn Pulse inzet voor dikke bassen dan de YouKNow. Ik vind de Juno juist leuker voor van die vette zelf oscillerende leads!! Gruizig...

R
 
heb nog meer mensen last met dat tjechische fuck ding, als ik willekeurig ergens een apparaat aanzet ergens dan slaat ie helemaal op hol, dat ding kan volgens mij nog geen millivolt drift aan
 
het valt me nu trouwens ook op dat er op de achtergrond heel zachtjes een hangende stem te horen is of mischien wel allemaal, ik hoor het goed als ik alles keihard zet, wat zou dat kunnen zijn, lijkt me niet normaal
 
Hoi, heb sinds een paar weken ook een Juno 60 en mij vallen, bij bepaalde presets, ook die hele zachte "hangende tonen" op. Mischien weet iemand wat het is, of is het de charme van een analoog apparaat ?

Groet van Aeroflux
 
charme me reet, dit is gewoon irritant maar ik heb al in een andere draad gezien dat ze dit bijna allemaal hebben en dat het ook "vanzelf" over kan gaan, daar hopen we dan maar op
 
wow ik wist helemaal niet enya zulke coole dingen heeft gedaan.
Mooi diep bassgeluid is dat een preset? (Ik heb die presets niet meer in mijn juno 60 en kan wel zo een geluid inelkaar flansen daarniet van hoor alleen vanwege interesse ;) )

Ik heb nu hier ook een Juno 6 staan en misschien is het psychisch maar een 60 lijkt toch wat meer magie te hebben
 
Origineel geplaatst door rvooh
:dubbel:


Waarschijnlijk ben je niet veel gewoon :stupid 8o) , maar dat geluidje krijg je uit alle synth's uit die periode. Is nogal vrij basic qua klankstructuur.
 
Origineel geplaatst door kubrick
Waarschijnlijk ben je niet veel gewoon :stupid 8o) , maar dat geluidje krijg je uit alle synth's uit die periode. Is nogal vrij basic qua klankstructuur.

ha nee hoor.. vond die ":Z" een beetje pretbederverij vandaar.. zeg ik: wie we hier hebben :)

wees gerust, ben voorzien van een Juno-60 en er komen heel andere geluiden uit bij mij.
zoals smackos zegt, de kans is groot dat het een preset is, zou best kunnen maar kan het niet bevestigen:
geluiden opslaan doe ik toch niet aan mee dus bij mij zitten ofwel presets erin ofwel de klanken van de vorige eigenaar.. heb er geen flauw gedacht van. mijn gewoonte met synths is op manual drukken en dan de sound maken dat je zoekt..
en als het nummer niet af is, de volgende dag hopen dat je je sound terugkrijgt als je op manual drukt 8o)
 
Die sound hoor ik ook in de muziek van de film De Lift...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top