** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De Juno is wel een van mijn fav. analoge synths...ik heb er een zomer lang op gespeeld..eeuwen geleden. :)
Heerlijke bak, makkelijke controls, eenvoudig de klank te maken die je nodig hebt, onvergetelijke sound.
(En die arpeggiator...hmmm :koffie: )

Dat filmpje (nummer) van Enya is echt prachtig...simpel, maar heel mooi. (ook handig als je weet waar de titel op slaat he ;) )
 
Origineel geplaatst door Camiel Toe
Ik ben er nog niet achter hoe ik de VCF kan koppelen aan de velocity, maar wel hoe ik de VCF kan automatiseren in Ableton. Care to explain?

Heb je de vcf uitgang van de Kenton aan de VCF ingang van de Juno hangen? Op de Kenton zit een setting waarmee je kunt instellen op welke CC info de VCF moet reageren. Probeer maar is..

maw, de vcf in Ableton heb je niet nodig..
 
Smackos demonstreert even wat ik erboven noemde....netjes Smack! :biertje:
 
Origineel geplaatst door Arv
Heb je de vcf uitgang van de Kenton aan de VCF ingang van de Juno hangen? Op de Kenton zit een setting waarmee je kunt instellen op welke CC info de VCF moet reageren. Probeer maar is..

maw, de vcf in Ableton heb je niet nodig..

Ja, nee, da snap ik. Wat wel al gelukt is, is het volgende. Ik heb de aux van de kenton op de VCF ingang zitten. Verder zit in de midichain ook mijn MS2000. Wat ik bedoel te zeggen met Ableton, is dat als ik daarin een MIDI track en audiotrack gelijktijdig op 'opnemen' zet, dan kan ik als ik als midi input het midi kanaal van de MS2000 kies en als output het midikanaal van de juno (eigenlijk de kenton), de juno aansturen. In de kenton kies ik vervolgens in menu b als CC 71 en dan kan ik dit in de clip in ableton automatiseren.

Maar zoals ik het van jou begrijp is het ook mogelijk om via de velocity de VCF (live?) aan te sturen. Ik zie wel in de handleiding van de kenton staan dat ik kan kiezen uit o.a. velocity maar ook CC's 0-127. Ik begrijp dus dat als ik daar in plaats van een CC de stand velocity kies, live de VCF daarmee kan aansturen?

:stupid <-- dit ben ik, want ik heb in dat bewuste menu nog niet verder gekeken dan de verschillende CC waardes. Vanavond maar even doen.
 
juno via kenton op mij xp80 aangesloten, met de vcf reagerend op de velocity.
Werkt prima, maar je moet wel in de gaten houden dat als je eerst 1 toets zacht aanslaat en ingedrukt houdt, en daarna een andere toets harder, dat ook de toon van die eerste toets gelijk de vcf-waarde van de nieuwste toon overneemt.
Zolang je de juno via de kenton als een soort monofone doos in een soort sequecermode bespeelt klinkt het allemaal erg gaaf.
Wil je echter een van die waanzinnig mooie gordijnsoundjes er uit halen, kan je je beter niet vergrijpen aan velocity-to-vcf. Of eerst eens heel goed uitdokteren of je er wel uitkrijgt wat je wil.
Die kenton maakt de juno een stuk waardevoller in je setup, maar er blijven een aantal beperkingen van de juno die je er niet mee oplost.
 
tijdje geleden had ik nog de juno-6, en ook nog een d110.
Na een flinke tijd met een atari-editor had ik een soundje op de d110 wat enigzins het o-zo-lekkere warme en ook donkere string-geluid van de juno benaderde.
Dit dubbelde ik dan nog met een doffe string uit een kawai k1r, en nog wat strings uit een yamaha preset doosje. volgens mij een emt10 of zo.
Kortom, één vinger op een lage C, waar dan de hele d110 uitkwam, met ondersteuning van de kawai en de yamaha.
Vervolgens dezelfde toets op de juno, en dat hele andere setje werd volledig weggeblazen.
Die juno heeft echt een waanzinnig geluid.
Trouwens, een beetje klooien met een trage lfo, de arpeggiator niet te vlot en net naast de snelheid van de lfo, het filter gestuurd door de lfo, de pwm er ook nog maar bij, filter een eind dicht, en de resonance driekwart open.
Standje automaat, en dan met de schuiven spelen.
En dat alles in de kelder op 2x600 watt.
Da's pas kicken
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik heb ook een JUNO-60 :halleluja
Fotos komen waarschijnelijk vanavond.
Gisteren 6uur!!! mee zitten spelen, heb me geen minuut verveeld ;)

haha..

Ik ben pas verhuisd en in de nieuwe muziekkamer was het eerste wat ik neerzette de..... Juno60!


:)
 
waarom heeft iedereen een synth behalve ICKOS!:P

bij kick music stond een tijdje terug zo,n ALPHA JUNO2 klonk ook wel vet.

had zo,n sega sound!

heb er ruim anderhalf uur mee zitten kloten ik vond dat ding al absurd goed.
 
over de juno 60 gesproken:P

er staat er op marktplaats een tje voor 400ballen!!
 
zit er niet bij.

en hij heeft roest:S plekjes,
 
wat is de goedkoopste juno die jullie zijn tegen gekomen??????
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top