De Kraftwerk thread

het gaat erbij kraftwerk niet om HOE ze het doen, maar WAT ze doen...
denk dat 90 procent van de softsynths die ze meenemen allemaal prototypes en custom mades zijn.
vind het juist super dat ze met softsynths gaan werken... das eens wat anders..... helaas kan ik er in de heineken musichall niet bij zijn. darn... maar ga ze zeker nog eens volgen binnenkort.

(leuk weetje ;) ???? ik heb voor een waarde van een paar duizend euro kraftwerk platen, bijna alles dubbel. en de dubbelen zijn NOOOOOIT gedraaid, helemaal nieuw, ook heb ik een zeldzame promo van drie lp's, tour de france red en yellow label, alleen deze 2 zijn al 150 euro waard in gebruikte staat ;) en ik heb ze ook nog ongebruikt gne gne)

ik heb vanaf mijn 4de al een soort kraftwerk feeling... toen hoorde ik namelijk voor het eerst autobahn. op mijn zesde ofzo alle platen van pa eens doorgespit, en daar kwam ik leuke plaatjes tegen, autobahn, the model, der mensch machine, en jaren na die tijd ben ik elke kraftwerk plaat gaan kopen die ik tegenkwam, leuk of niet leuk... ik moest ze gewoon hebben. luister regelmatig 's avonds onder genot van wat wierrook en een vruchtensappie naar een lp'tje van "de jongens" heerlijk gewoon......
oh ja..... en ik ben niet gek ;)
 
Voor degene die het willen weten wat ze gebruiken:


The album "Tour de France Soundtracks" was produced on a networked
computer setup with laptops SONY Vaio running
Steinberg Cubase SX and TC Works PowerCore PCI
as heart of the system.

All sounds were generated in computers using virtual instruments
(VST) like HALion virtual sampler, Native Instruments,
TC Works and others with Steinberg Cubase SX as a host.

A special feature for Steinberg Cubase SX called System Link allows full
audio and MIDI control and integration between all computers in
high speed like powerfull musical network.

Kraftwerk are the first artists worldwide to make
use of the new TC Helicon VoiceModeler for PowerCore,
having received an exclusive
pre-release copy from TC Works.


In de Native Instruments Pro53 herkende ik dus een geluidje uit Elektro-Kardiogramm van hun nieuwste album :D
 
Ook komende zondag is er weer muziek in R.A.M. (Net 3, 19.33 uur). Het programma besteedt dan uitgebreid aandacht aan Kraftwerk, die op 29 maart in Nederland speelt. R.A.M. onderzocht hoe het heeft kunnen gebeuren dat vier 'robotten' uit Duitsland aan de wieg hebben gestaan van de zwarte elektronische dansmuziek

Dat u het even weet :geslaagd:
 
Heej dankejwel voor de tip! :okdan:

Staat alleen een grote fout in de beschrijving... er staat nog dat ze in Pepsi stage op gaan treden. :erm:
 
Zoek voor de gein eens op de site van Ticketservice.nl naar Kraftwerk.... ;)
 
Mmmm, das wel ernstig ja :P

er staan nog meer fouten in de beschrijving bij RAM... zoals dat zij de Mini-moog synthesizer hebben gebouwd :stupid

trouwens, ik had het al in die andere kraftwerk thread gezet... maar gaan er nog mensen foto's maken op 29 maart bij kraftwer? :D
 
De Kraftwerk Thread

De Kraftwerk Thread

Bedankt voor de bescheiden titel. Niet van dat trendy:

Die alles vernichtende entlosende wohlt Ihr den totalen Kraftwerk Draht,

die op het nederduitse synthiforum de laatste tijd de kracht van woorden
zo'n inflatoire gebakken-luchtballonen air geeft.

Zucht tot "Zucht",
ISPdeRuiter
 
Origineel geplaatst door Mennomoog
Heej dankejwel voor de tip! :okdan:

Staat alleen een grote fout in de beschrijving... er staat nog dat ze in Pepsi stage op gaan treden. :erm:

En er staat ook dat ze in deze bezetting al 25 jaar bij elkaar zijn of zo....? Arme wolfgang flur en eh, hoe heette die andere ook weer?
 
...Karl Bartos ;) (die een tijd geleden nog een leuk solo albumpje had uitgebracht)

Ja, idd, nog zo'n fout. En dan zijn er nog heel veel meer :P
 
Origineel geplaatst door The Q
Ook komende zondag is er weer muziek in R.A.M. (Net 3, 19.33 uur). Het programma besteedt dan uitgebreid aandacht aan Kraftwerk, die op 29 maart in Nederland speelt. R.A.M. onderzocht hoe het heeft kunnen gebeuren dat vier 'robotten' uit Duitsland aan de wieg hebben gestaan van de zwarte elektronische dansmuziek.

Heb het half gemist maar ZATERDAG een herkansing ---> herhaling. Geloof iets van 14.00 uur, maar check je TV guide als je het niet wil missen!

Eric
 
Ik kende Kraftwerk vooral latent. Maar mijn interesse is de laatste tijd heel erg opgeflakkerd (mede door bepaalde forumleden ;)). Ik heb nu Computer World en Autobahn en ik ben heel erg onder de indruk van het synthprogrammeren (heel doorzichtig, maar tegelijk toch ook subtiel) .

Heeft iemand enige idee wat de synthsetup was bij het opnemen van Autobahn?
 

Attachments

  • kraftwerk2.jpg
    kraftwerk2.jpg
    46,3 KB · Bekeken: 92
Origineel geplaatst door smackos
Een white faced Arp oddessey....en 100% zeker een Moog Minimoog voor de bass.

meer info: http://kraftwerk.hu/faq/equipment.html

Het klinkt ook verschrikkelijk als een microkorg, maar die bestond toen nog niet ;)

Volgens mij is die foto van de clip van 'the model'.

Bedankt voor de link!!! Ik denk dat ik em al eens eerder tegengekomen ben op het forum, maar ik kon het niet direct terugvinden.

Nu ik hun gearlist zie, krijg ik eigenlijk nog meer respect! :halleluja
 
Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik kende Kraftwerk vooral latent. Maar mijn interesse is de laatste tijd heel erg opgeflakkerd (mede door bepaalde forumleden ;)). Ik heb nu Computer World en Autobahn en ik ben heel erg onder de indruk van het synthprogrammeren (heel doorzichtig, maar tegelijk toch ook subtiel) .

Heeft iemand enige idee wat de synthsetup was bij het opnemen van Autobahn?

Volgens mij is de foto afkomstig van het nummer Pocket Calculator van Computer World.

Over de setup van Autobahn: Ik heb eens gelezen dat ze ook een prototype van de Polymoog gebruikte op Autobahn, of is dat niet mogelijk en was de Polymoog toen nog in ontwikkeling??

Phochos:D :D
 
Origineel geplaatst door phochos
Volgens mij is de foto afkomstig van het nummer Pocket Calculator van Computer World.

Over de setup van Autobahn: Ik heb eens gelezen dat ze ook een prototype van de Polymoog gebruikte op Autobahn, of is dat niet mogelijk en was de Polymoog toen nog in ontwikkeling??

Phochos:D :D

schijnt minimoog te zijn. polymoogs zijn erg dun over het algemeen qua sound. de bass op autobahn en de andere sounds zijn best dik.
de strings klinken ook niet als uit de polymoog...
 
Goed, ik wilde dit al eerder posten maar er was één of andere script error op het synthforum :( :

Hier staat ook nog leuke informatie over hun setup Herman:

http://kraftwerk.technopop.com.br/life_setup.php

setup van Autobahn:

- Minimoog (die hadden ze een album voor Autobahn gekocht)
- Arp Oddysey
- EMS Synthi AKS
- (dwars)fluiten van Florian (opgenomen met een Shure 55, de Elvis microfoon, zie plaatje)
- Farfisa professional piano
- gitaren
- en nog een zooi eigengemaakte drummachines en synths (vooral door Florian)

Misschien hadden ze nog een paar synths erbij gekocht, maar dat durf ik niet te zeggen.
 

Attachments

  • florian.jpg
    florian.jpg
    56,3 KB · Bekeken: 87
En nog een plaatje van hun studio (gemaakt vlak voordat ze Autobahn gingen opnemen)

(die grote luidspreker naast Ralf is wel grappig... zal daar een lekker geluidje uit komen? ;) )
 

Attachments

  • pic7_70.jpg
    pic7_70.jpg
    111,5 KB · Bekeken: 86
Back
Top