Kraftwerk 8 keer in Paradiso, Amsterdam‏

Ik kan me namelijk voorstellen dat ze bij de ingang moeilijk doen. In een PDF kan ik makkelijk een andere naam zetten en doorverkopen. Of zou bij de ingang niet alleen gecontroleerd worden of de naam op het ticket gelijk is aan de ID, maar ook of de naam die op het ticket staat de juiste is?
 
Ik heb 1 fysieke kaart ontvangen en 2 kaarten via mail. Meer die via mail hebben ontvangen?

heb kaarten via de post ontvangen. Man-Machine aanstaande maandag. Vond Spacelab in het Evoluon al zo grandioos, moest ik weer zien!
 
Nope. Niks aan te bieden. We gaan heel graag met z'n drieen, maar vraag me alleen af of ik geweigerd word aan de deur.
 
Kraftwerk (Man-Machine concert) gisteravond was goed! Spacelab en Metropolis echt toppers. De nieuwe versie van computerlove was ook wel geslaagd. Vond het muzikaal veel rijker dan het concert in het Evoluon. Ze improviseerder zichtbaar meer en hebben flinke stukken nieuwe muziek/improvisatie aan veel nummers toegevoegd. Autobahn werd ook flink op geimproviseerd zo leek het en de visuals daarbij waren goed afgestemd. De nummers van Tour de France album en de visuals zijn, voor mij als wielertoerist, ook altijd een hoogtepunt van een Kraftwerk concert. Ze hadden voor dit keer zelfs beelden van Boogerd erin gemonteerd, erg leuk. Helaas pikte weinig andere aanwezigen dat op, terwijl het landen van de ufo voor Paradiso wel op herkenning kon rekenen en applaus en gejoel.

Enige minpunt had niks met de band of muziek te maken maar met het publiek. veel (jonge, type hipster) mensen die zich meer gedroegen alsof ze in een kroeg stonden dan dat ze bij een concert waren. Continu heen en weer, bier halen, ouwehoeren, giebelen, naar buiten om te roken, mailen/appen, halve concert filmen met de smartphone etc.

Gewoon 2 uur met aandacht van een concert genieten, waar je 65 euro voor hebt gelapt, is kennelijk moeilijk. Of ik word oud...

Anyway, Kraftwerk zelf was goed in vorm, al ging richting het einde wat energie uit het optreden, ook door de tracklisting. Music Non-Stop als afsluiter snap ik thematisch gezien, maar het was echt leuker geweest als ze er met Aerodynamik uit waren gegaan. (die hebben ze niet gespeeld)

Na de afgelopen jaren HMH, 013, Evoluon en nu Paradiso, overigens wel genoeg Kraftwerk gezien, tenzij ze weer met echt nieuwe muziek gaan touren.
 
Heb 1 optreden van kraftwerk gezien.......belachelijk.

KW gezien op ILT. Gelukkig had ik free tickets, want anders had ik mijn geld terug gevraagd. Barslecht en ik deel de mening van Jena.
En synthman hierboven : je word niet oud. KW kan niet boeien. Is om in slaap te vallen joh.
 
Vanavond naar Computer World geweest en in slaap gevallen ben ik zeker niet. Ik heb me 2 uurtjes uitstekend vermaakt in ieder geval. De thema avonden van de verschillende albums moet je ruim zien. Wat ik zo van wat recensies heb gelezen en zelf ook meegemaakt heb is daar het eerste half uurtje voor bestemd. Van Computer World deden ze volgens mij 3 of 4 tracks en de resterende anderhalf uur werd gevuld met verschillende tracks van andere albums. Ik had aanvankelijk begrepen dat ze eerst het hele album zouden spelen en de resterende tijd met andere tracks zouden vullen. Maakt mij niet uit verder, want ik vond het super. Het geluid vond ik ook erg goed. Ik heb me alleen gestoord aan twee jonge idioten die het nodig vonden om de hele avond door te schreeuwen, juichen en joelen door bijna echt alle tracks heen :frons:

Ze eindigden met tracks van Electric Café. Morgen staat Techno-Pop (Electric Café) op het programma, dus waar ze vandaag mee eindigden zullen ze morgen wel mee beginnen het eerste half uurtje en verder zullen al die tracks van vanavond wel weer langskomen in welke volgorde dan ook. Ik ga het zien en horen morgen, want ben dan nog een keertje van de partij :)
 
Kraftwerk (Man-Machine concert) gisteravond was goed! Spacelab en Metropolis echt toppers. De nieuwe versie van computerlove was ook wel geslaagd. Vond het muzikaal veel rijker dan het concert in het Evoluon. Ze improviseerder zichtbaar meer en hebben flinke stukken nieuwe muziek/improvisatie aan veel nummers toegevoegd. Autobahn werd ook flink op geimproviseerd zo leek het en de visuals daarbij waren goed afgestemd. De nummers van Tour de France album en de visuals zijn, voor mij als wielertoerist, ook altijd een hoogtepunt van een Kraftwerk concert. Ze hadden voor dit keer zelfs beelden van Boogerd erin gemonteerd, erg leuk. Helaas pikte weinig andere aanwezigen dat op, terwijl het landen van de ufo voor Paradiso wel op herkenning kon rekenen en applaus en gejoel.

Enige minpunt had niks met de band of muziek te maken maar met het publiek. veel (jonge, type hipster) mensen die zich meer gedroegen alsof ze in een kroeg stonden dan dat ze bij een concert waren. Continu heen en weer, bier halen, ouwehoeren, giebelen, naar buiten om te roken, mailen/appen, halve concert filmen met de smartphone etc.

Gewoon 2 uur met aandacht van een concert genieten, waar je 65 euro voor hebt gelapt, is kennelijk moeilijk. Of ik word oud...

Anyway, Kraftwerk zelf was goed in vorm, al ging richting het einde wat energie uit het optreden, ook door de tracklisting. Music Non-Stop als afsluiter snap ik thematisch gezien, maar het was echt leuker geweest als ze er met Aerodynamik uit waren gegaan. (die hebben ze niet gespeeld)

Na de afgelopen jaren HMH, 013, Evoluon en nu Paradiso, overigens wel genoeg Kraftwerk gezien, tenzij ze weer met echt nieuwe muziek gaan touren.
Ik was ook bij dat concert, vond het top :okdan: Mijn eerste Kraftwerk concert. Ben niet de grootste KW fan maar als pioniers van de electronische muziek stond het al erg lang op mijn bucketlist maar greep steeds net mis ivm uitverkocht enzo. Dus blij dat ik het eindelijk een keer in het echt mee heb kunnen maken. En het geluid was fenomenaal, technisch hoogstandje hoe zuiver en helder het allemaal klonk ondanks fors volume. En dat in Paradiso, waar ik toch regelmatig concerten heb meegemaakt waarbij het geluid 1 grote brei werd.

En ja, je wordt oud. Want als je gewoon vooraan stond zoals het hoort, had je helemaal niets gemerkt van het overige publiek :D
 
Ik heb er echt niets van gemerkt, maar was er niemand die ze er op aan sprak dan?

/edit/ oh, dat was op een andere avond.
 
Was indertijd in de HMH ook. Misschien waren het wel dezelfde gasten. Twee mafketels die het alleen maar over de techniek hadden in plaats van het optreden. UIteraard hebben we ze vermanend en overtuigend toegesproken, heh heh.
 
Ik was er ook de computerwelt avond. Viel me op dat de rechter persoon het af en toe beetje kwijt leek te zijn. Deed helemaal niks, keek regelmatig naar wat de andere aan het doen waren en je zag gewoon aan z'n blik/houding dat ie weinig deed.

Zijn er eigenlijk foto's van bovenaf? Wat gebruiken ze precies? 4 tablets? Alleen het orginele lid een keyboard?

Doen we ook daadwerkelijk alle 4 wat? Sommige nummer zijn zo simpel dat 1 iemand dat natuurlijk kan doen.

Vond het over het algemeen wel erg vermakelijk.
 
Ik was er ook de computerwelt avond. Viel me op dat de rechter persoon het af en toe beetje kwijt leek te zijn. Deed helemaal niks, keek regelmatig naar wat de andere aan het doen waren en je zag gewoon aan z'n blik/houding dat ie weinig deed.

Zijn er eigenlijk foto's van bovenaf? Wat gebruiken ze precies? 4 tablets? Alleen het orginele lid een keyboard?

Doen ze ook daadwerkelijk alle 4 wat? Sommige nummer zijn zo simpel dat 1 iemand dat natuurlijk kan doen.

Vond het over het algemeen wel erg vermakelijk.
 
Ik was er ook de computerwelt avond. Viel me op dat de rechter persoon het af en toe beetje kwijt leek te zijn. Deed helemaal niks, keek regelmatig naar wat de andere aan het doen waren en je zag gewoon aan z'n blik/houding dat ie weinig deed.

Zijn er eigenlijk foto's van bovenaf? Wat gebruiken ze precies? 4 tablets? Alleen het orginele lid een keyboard?

Doen ze ook daadwerkelijk alle 4 wat? Sommige nummer zijn zo simpel dat 1 iemand dat natuurlijk kan doen.

Vond het over het algemeen wel erg vermakelijk.

Die rechter persoon (eigenlijk de linker, maar voor de kijkers rechts) is de video technician voor zover ik begrepen heb. Falk Grieffenhagen: http://www.discogs.com/artist/4654-Kraftwerk
 
Ben nou 3 x naar Kraftwerk geweest.
1 x in de Heineken Musichal en die was te gek. Waarschijnlijk vanwege het geluid.
1 x in Tilburg en die was wel ok maar geluid slecht

En dan nu Paradiso.. Vond het erg tegenvallen. Derde en de laatste keer.
Geluid was niet goed had en kon het idee van wat doen ze nou eigenlijk? Maar niet van me afschudden.
Het ging me er mischien ook om dat ik van vrienden hoorde dat ze overal lovende recencies hadden gelezen...
Vpro dude die 8x heenging en schreef dat het steeds beter werd...... Hoe dan?

Ben fan hoor maar ik ga er niet meer heen.

Die originele kraftwerker heeft alleen een ipad met controller?
Heeft zeker ivoxel op zn ipad en een sample player?

Ik vond die strings sounds wel heel tof die hij speelde.
Is er niet ergens iets te vinden over wat ze nou precies doen?

Paar jaar geleden nadat ik in de hmh was las ik dat ze toen sony laptops met cubase en rme soundcards gebruikten en die virsyn vocoder..
 
Back
Top