Electrobreaks trackje ;)

Hey C-Code, jij zit ook niet stil he? :) Heb hem weer ff beluisterd en moet zeggen: nieteh slechte! :okdan:

Alleen ik vind de beat heel mooi maar te "industrial" voor die mooie zachte pads... Die open hihats lopen niet echt lekker en klinken daardoor een beetje overbodig, misschien kan je dat nog wat veranderen. Wat ik wel mooi vind is de bas, die klinkt mooi warm en in combinatie met die pads erbij krijgt je nummer een mooi sfeertje. Hij mag naar mijn mening zelf wel iets harder. Dat hoge geluid wat je om 1:29 hoort vind ik ook mooi en past goed in je track, misschien kan je die wat meer gebruiken? En last but not least, ik mis wel die opbouw... je hoort je drumtrack... dan je melodie en 4 maten later komt gewoon zonder aankondiging die beat erbij. Maar al met al vind ik hem best goed! Suc6 ermee verder.

P.S. Met welke gear heb je dit gemaakt?
 
Duurt wel heeel erg lang voordat die pads erbij komen,,, de beats zijn ondertussend niet boeiend genoeg om te blijven luisteren.
Ik denk dat je meer moet durven, het klinkt lekker allemaal, alleen de composities kabbelt heel voorzichtig mn speakers uit.
Die pads klinken wel lekker, er mogen nog wel heel wat ideetjes bij (lead, fx)
 
Origineel geplaatst door Max Menace
P.S. Met welke gear heb je dit gemaakt?

Ik gebruik een apple G4 met

Cubase SX
Motu Machfive, die is gebruikt voor alles behalve de pads en bass want die komen uit mn
Novation Supernova 1
Voor het afmixen (voor zover dit afgemixt is) gebruik ik een Mackie CR1604
De bass is nog door een behringer compressor gegaan.
En als masterklavier (om de beats en alle andere dingen in te spelen) gebruik ik een Yamaha CS1x
En mn geluidskaart is een Edirol DA2496 (met 8 ins en outs om zo alles los af te kunnen mixen)
Voor mn midi gebruik ik een midiman midisport 4 x 4

Ik moet zeggen dat ik nu eerst 5 schetjes maak waar ik wel tevreden mee probeer te raken en daarna werk ik ze uit, zodat ik uiteindelijk tot een demo kan komen om rond te gaan sturen.

ps: met die open hi hats bedoel je die hi hats die links-rechts te horen zijn ?
Qua compositie moet er zeker nog wat veranderen, aangezien wat je al zegt het is allemaal erg abrupt erin gezet.

Bedankt voor luisteren
:okdan:
 
Hmm.. Jou pech is nu dat ik het werk van RAman erg goed ken. Waarom dan gewoon een nummer copieeren? Het lijkt gewoon bijna voor 90% op een track van Booby Trap.. Waarom waarom???

Arv
 
Origineel geplaatst door Arv
Hmm.. Jou pech is nu dat ik het werk van RAman erg goed ken. Waarom dan gewoon een nummer copieeren? Het lijkt gewoon bijna voor 90% op een track van Booby Trap.. Waarom waarom???

Arv

Arv, ik ken het werk van radioactive man ook erg goed, dus of je dat nu als pech moet beschouwen ?
Ik heb dat album begin dit jaar gekocht en ken geen enkele track die op mijn track lijkt. En als dat wel zo is beschouw ik dat maar als een compliment. Welke track van het album bedoel je overigens ?

Ik heb echt niet het album eerst beluisterd met de gedachten van........mmm laat ik nou eens die track volledig namaken, ik ben alleen beinvloed door de gevoelens die zijn muziek oproepen.




:dj:
 
Ik zeg niet dat het slecht is, ik constateer het alleen maar.. Het viel me nogal op.
Welk nummer weet ik niet uit me hoofd.
 
De pads vind ik lekker.
De beats zijn echt te lief het moet wat mij betreft veel pompender/zagender/gedurfder!
M.a.w. je zit wel in de goede richting maar het raakt me nog niet genoeg.

Maar goed ik vind dit dus wel geile muziek en ben dus ook wel wat kritischer dan anders..

Kijk maar of je hier iets mee kunt..

Gegroet

:maffia:
 
Origineel geplaatst door datcho
De pads vind ik lekker.
De beats zijn echt te lief het moet wat mij betreft veel pompender/zagender/gedurfder!
M.a.w. je zit wel in de goede richting maar het raakt me nog niet genoeg.

Maar goed ik vind dit dus wel geile muziek en ben dus ook wel wat kritischer dan anders..

Kijk maar of je hier iets mee kunt..

Gegroet

:maffia:

Ok thnx....ik zal eens kijken of wat hardere bassen vanaf het eindstuk en een switch naar wat hardere drums misschien een toevoeging is.
 
Back
Top