Wat is de zwakste schakel in je setup?

Yoozer

vorbei
We hebben nu allemaal wel een gearlijst van hier tot Tokio (of tenminste, het verlangen ernaar). Maar je begint natuurlijk niet met het beste van het beste. Dat wil niet zeggen dat je oudere apparatuur daarom minder is; omdat 'ie goedkoper is of obscuurder.

Wat wel kan, natuurlijk, is dat je om budgetredenen nog niet op de top kan beginnen en uitkijkt naar meer. Of, als je al langer bezig bent, erachter komt dat een stuk apparatuur toch niet zo geweldig is als het op 't eerste gezicht leek. Wat houdt je tegen? Wat zorgt ervoor dat het net niet zo goed klinkt als je wilde, of wat houdt je compositiegewijs tegen?

Kortom: Wat is de zwakste schakel in je studio?

Voor mezelf; ik mag nu blij zijn dat ik er geen zwakke schakels meer in heb. Eerst was 't mijn sampler die ik niet tot volle tevredenheid kon gebruiken, maar met de MPC1000 is dat nu helemaal opgelost. Het enige dat nu nog ontbreekt is kennis - een paar apparaatjes ken ik nog niet zo diep en/of goed als ik zelf zou willen.

En daar kunnen we zonder een aanslag op de beurs aan werken :).

op mezelf na denk ik mijn mengtafel. Maar het neemt absoluut geen problematische vormen aan, ik kan gewoon met mijn huidige setup prima uit de voeten.

Bij mij is het de PC kaart waarmee ik opneem..... Ik jas 303 en andere analoge klassiekers door een Soundblaster Platinum.... Heb ik eindelijk een zo goed als puur analoog setupje.... pers ik het door die cheapo geluidskaart.....

Tijd voor een 4 track tape recorder ofzoiets..... :duivels: hahaha!

Qua sampling zit ik met de W30 en TX16W nogal beperkt. En voorts ben ik nu op het niveau gekomen dat ik een EQ per mixertrack op de M480 wel mis (trouwens, dat is ook ondertussen nogal wat overkill geworden, nu ik nog maar een tiental stereo IN's gebruik).

:doei:

Monitoring, opnamen en FX.

Mijn doel is ook niet echt het opnemen van iets, dus vandaar dat ik het niet heel erg vind. Wellicht dat er in 2004 verandering in komt!

Mijn kabels.
Altijd al zo geweest , het kraakt of heeft slecht kontakt.

Brom van mijn PC
(gebrek aan) goede monitors
Een top mic voor mijn sax op te nemen
etc
etc
etc
:D

Ikzelf (m'n kennis/ervaring)
M'n geuidskaart (die wordt over 2 weken vervangen)
De positie van m'n monitors :engel:
De ruis/zoem/herrie van m'n PC

Verder valt het wel mee allemaal :)

Owja, de ontbrekende aarding in m'n stopcontact -> brommmmmmm ;{

De voeding van mijn laptop :(

Ik hoop dat ik hier nog eens een goede oplossing voor vind.

Bij mij is het het gebrek aan effectapparatuur voor de eindmix. Enige wat ik heb is een SPL vitalizer en daar mag toch nog wel iets van een leuke galmbak en dergelijke bij. Daarnaast ben ik zelf een hele zwakke schakel :)

edit: Hoe kan ik het vergeten... die $%@%! SBLive (kraak, ruis, brom, piep,...) is ook nog een zwakke schakel die ik binnenkort ga vervangen.

Ikzelf, verander te vaak van setup:D :D

m'n speakers :(

Ik zelf ben de zwakste schakel, software doet tot nu toe altijd wat ik vraag, maar soms weet ik niet wat ik moet vragen.

Back