We hebben nu allemaal wel een gearlijst van hier tot Tokio (of tenminste, het verlangen ernaar). Maar je begint natuurlijk niet met het beste van het beste. Dat wil niet zeggen dat je oudere apparatuur daarom minder is; omdat 'ie goedkoper is of obscuurder.
Wat wel kan, natuurlijk, is dat je om budgetredenen nog niet op de top kan beginnen en uitkijkt naar meer. Of, als je al langer bezig bent, erachter komt dat een stuk apparatuur toch niet zo geweldig is als het op 't eerste gezicht leek. Wat houdt je tegen? Wat zorgt ervoor dat het net niet zo goed klinkt als je wilde, of wat houdt je compositiegewijs tegen?
Kortom: Wat is de zwakste schakel in je studio?
Voor mezelf; ik mag nu blij zijn dat ik er geen zwakke schakels meer in heb. Eerst was 't mijn sampler die ik niet tot volle tevredenheid kon gebruiken, maar met de MPC1000 is dat nu helemaal opgelost. Het enige dat nu nog ontbreekt is kennis - een paar apparaatjes ken ik nog niet zo diep en/of goed als ik zelf zou willen.
En daar kunnen we zonder een aanslag op de beurs aan werken
.
Wat wel kan, natuurlijk, is dat je om budgetredenen nog niet op de top kan beginnen en uitkijkt naar meer. Of, als je al langer bezig bent, erachter komt dat een stuk apparatuur toch niet zo geweldig is als het op 't eerste gezicht leek. Wat houdt je tegen? Wat zorgt ervoor dat het net niet zo goed klinkt als je wilde, of wat houdt je compositiegewijs tegen?
Kortom: Wat is de zwakste schakel in je studio?
Voor mezelf; ik mag nu blij zijn dat ik er geen zwakke schakels meer in heb. Eerst was 't mijn sampler die ik niet tot volle tevredenheid kon gebruiken, maar met de MPC1000 is dat nu helemaal opgelost. Het enige dat nu nog ontbreekt is kennis - een paar apparaatjes ken ik nog niet zo diep en/of goed als ik zelf zou willen.
En daar kunnen we zonder een aanslag op de beurs aan werken
.
hahaha!




