Mijn (frustrerende) reis naar Hybrid of Dawless zit vol vragen.

Die van thomann is top!

Wel ff checken hoeveel usb aansluitingen je hebt op je laptopje. Ik heb er maar 2 (m2 13””) dus om voeding te kunnen prikken en schermen en andere ellende heb ik er nog een Dell hub tussen met HDMI, en dan daar dat thomann ding in…

Nee geen c, maar daar hebbie ook weer dingetjes voor…verlengertjes/adaptertjes etc.

Maar dat was voor mij geen issue aangezien ik m in die Dell prak.

Je moet je niet blind staren op usb c, want als jij een usb2 hub met een c aansluiting neemt heb je niet genoeg capaciteit om al je streams aan te kunnen…dus usbc zegt geen hol
Behalve t type plugje dat je ergens in moet steken. 👌👈

Ja het ging mij alleen om dat mijn MacBook Pro C heeft, de interface en de model 12 ook. Dus moet je telkens kabels zoeken met een ander uiteinde.

Dit is nu de status :doei:

Hopelijk blijft het nu ff staan zo want dat herkabelen telkens is echt een kriem

Bekijk bijlage 3858864
Ik had persoonlijk voor een soort brug idee gekozen (lange ondiepe plank over lengte van je bureau) je beedscherm + monitors staan dan al wat hoger op de brug en kunnen de desktop modules en mixer daar mooi naast elkaar onder (de kabels zijn dan tevens netjes uit het zicht)

Vervolgens zou ik voor een Millenium of een innox Ws 02 stand haaks tegen tegen het bureau (deze zijn zeer solide en compact in te vouwen) Zo heeft de Korg synth een eigen standaard.

Maar nogmaals dat is persoonlijk :)

Ja het ging mij alleen om dat mijn MacBook Pro C heeft, de interface en de model 12 ook. Dus moet je telkens kabels zoeken met een ander uiteinde.

Ja joh maar ik weet toch niet welke aansluitingen jij allemaal wel en niet hebt. Dus om ff 40 Jaar terug te gaan naar de ‘pisa tijd’: vrrrraaag t me dan niet ;)

Ik had persoonlijk voor een soort brug idee gekozen (lange ondiepe plank over lengte van je bureau) je beedscherm + monitors staan dan al wat hoger op de brug en kunnen de desktop modules en mixer daar mooi naast elkaar onder (de kabels zijn dan tevens netjes uit het zicht)

Vervolgens zou ik voor een Millenium of een innox Ws 02 stand haaks tegen tegen het bureau (deze zijn zeer solide en compact in te vouwen) Zo heeft de Korg synth een eigen standaard.

Maar nogmaals dat is persoonlijk :)

Ik zoek idd zo'n brug iets, maar kon het nog niet vinden. Als je een tip hebt, graag.

De korg een eigen standaard is een goed idee. Ik denk dat ik te weinig ruimte ervoor heb, maar kan wel ff kijken.

Ik zoek idd zo'n brug iets, maar kon het nog niet vinden. Als je een tip hebt, graag.

De korg een eigen standaard is een goed idee. Ik denk dat ik te weinig ruimte ervoor heb, maar kan wel ff kijken.

Ja het idee van zo'n brug wordt voornamelijk maatwerk. Bouwmarkten zijn vaak voorzien van een eigen houtzagerij en kunnen vast de gewenste maten voor je gekozen plankjes op maat zagen (extra plankjes als tussenschotjes die tevens als steun dienen voor de plank)

(Laat 19" ruimte tussen de schotjes dan heb je eventueel nog plek voor 19" rack profiel en is tevens je plank verzekerd tegen eventueel doorzakken.) De hoogte bepaal je a.d.h.v. hoe de desktop modules op het bureau staan)

De Korg zou je eventueel nog bij geen gebruik onder je bureau kunnen plaatsen. Plak je gewoon meubelviltjes onder de WS-02 standaard zodat het over de vloer kan schuiven. De kabels van de korg verwerk je in flexibele kabelgoot dan heb je daar ook geen omkijken naar.

Stand voor de Korg
Millenium stand (goedkoper dan bij Bax) Millenium Mixer Stand

Innox stand (zelfde idee en formaat en duurder)

Zal vooral eerst goed droog passen en meten voor je overgaat tot actie. En kan je daarna oriënteren op een geschikt stukje hout (je kan het altijd nog beitsen/lakken naar smaak) :)

Laatst gewijzigd:
Geen usb c hè
De usb ubs zelfs die met het 3.2 protocol met enkel meerdere usb c poorten ipv a poorten die rubbah voorstelde ben ik nog niet tegen gekomen

Een dockingstation lijkt me beter om mee te beginnen met daar dan een usb hub er aan

Bekijk goed welk usb protocol de hub heeft en je niet direct vol zit

Heb laatst deze gekocht
Super handig ding , werkt met laptop en iPad

Da's precies mijn idee toen ik de foto zag van hoe het er nu bij staat, een soort verhoging op ongeeer 15 cm of zoiets dat de rest er voor een klein deel onder geschoven kan worden zodat je hardware een fractie naar achter gaat en de kabels achterin onder het brugdeel bij elkaar met klittenband dat altijd even los kan op het moment dat je iets wil aanpassen.
Wat je dan wel moet doen is aan de achterkant een lange strook van bijv de helft van de hoogte 7 cm of zo over de hele breedte er tegen aan schroeven voor de stevigheid en dan kunnen je kabels er nog makkelijk onderdoor omdat je dan nog iets van 7 cm vrij hebt, even een schets maken en je kan aan de gang.
Bijv mdf bij Hornbach kost zo'n grote plaat van 15 mm 25 euro en de eerste 10 zaagsnedes zijn gratis; MDF plaat 2440x1220x12 mm LDF kopen! | HORNBACH en je bent voor weinig geld klaar.

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Heeft iemand tips voor upgrade naar andere monitors?

Ik heb vroeger Adam A7's gehad en die waren top, maar wel alleen voor mixen, want super vlak (vond ik toen).

De status.

IMG_0677.JPG

ik zou als volgende stap eens naar een ander setje speakers kijken. Ben zelf erg tevreden met de Hedd 05. heb de mk1's en was echt een enorme verbetering tov rockit rp6. Zonde als je met zo’n mooi spul bezig bent en het door die speakers gooit ;)

Oh haha alleen maar de foto bekeken :). Die hedds hebben een mooi bereik, geven ook lekker laag mee voor het formaat. Sowieso goed om monitors te vergelijken als je de kans hebt. Ik heb toen ook naar Adam, eve en genelec van dezelfde grootte geluisterd en die vond ik allemaal tegenvallen in het laag tov de hedd. Bij die merken had ik het idee dat je dan wel een stapje omhoog moest, maar dan zijn die speakers ook weer veel groter.

Back