Mijn setup flexibeler maken

Herkenbaar, ik had ook een spirit studio, daarna een ghost. Inmiddels ook geen ruimte meer.

niet flauw doe , patchbay2000
heb dan maar mijn nest zitten uitvlooien - ik heb 5 kleuren ronde stickers… is nt genoeg. Ff eten en maar weer verder vlooien

Attachments

• IMG_1484.jpeg
    IMG_1484.jpeg
    288,8 KB · Bekeken: 51
Ik ben ook hardware minded. Ik heb mijn main mixer bewust gelimiteerd op 20 inputs en ongeveer evenveel outputs. Ik gebruik in de praktijk nooit 10 synths tegelijkertijd tijdens opnames. Ik gebruik 2 patchbays. 1 heeft 16 6.3 jack inputs en 8 XLR out. De andere gebruik ik als 8x jack in en 8x XLR uit. Beide patchbays zijn via 8 input/output male XLR/female XLR multicores met de main mixer geïntegreerd. Door deze multicores hoef ik nooit iets aan de main mixer te veranderen. En ik heb geen kabel spaghetti. De patchpays zorgen dus voor de flexibiliteit.

En meer inputs(/outputs) toevoegen aan die HD24 via ADAT, kan dat niet?
Ik ga het checken, maar ik dacht dat hij sowieso max 24 sporen kon opnemen.

Edit: gecheckt: analoge inputs uitbreiden lijkt niet mogelijk. En een patchbay vind ik daarvoor wel makkelijk werken. Erg visueel.

Summing, en al je synths mono.
per Synth een klein 3 band eq’tje hangen.

Misschien eens bij vintagemaker kijken. Doet ook maatwerk

Summing en 3 band eq per kanaal is allemaal post multitrack en dus al voorzien; de vraag is pre multitrack. En daar wil ik niet alles in mono, bv de cp70 tremolo of de outputs van de electribe drummer "moeten" gewoon stereo. Idem enkele synths die relevante zaken in het stereobeeld doen. En dan tel je al snel boven 24.

Back