CS2x filter potmeter

BartvW

Nieuwkomer
Lid sinds
24 Maart 2003
Berichten
13
Locatie
Zaandam
De filter knop van mijn Yamaha CS2x heeft sinds enige tijd het volgende probleem:
filter.gif

Dit krijg ik als ik een filtersweep opneem. Je ziet duidelijk dat er op bepaalde plekken wat 'ruis' in zit. Weet iemand hoe dit komt, en belangrijker nog, wat ik eraan kan doen?
 
Re: CS2x filter potmeter

Origineel geplaatst door BartvW
De filter knop van mijn Yamaha CS2x heeft sinds enige tijd het volgende probleem:
filter.gif

Dit krijg ik als ik een filtersweep opneem. Je ziet duidelijk dat er op bepaalde plekken wat 'ruis' in zit. Weet iemand hoe dit komt, en belangrijker nog, wat ik eraan kan doen?

ik denk geen ruis maar oneffenheden in de overgangen van de filterovergangen. gaat niet traploos
 
Re: Re: CS2x filter potmeter

Re: Re: CS2x filter potmeter

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
ik denk geen ruis maar oneffenheden in de overgangen van de filterovergangen. gaat niet traploos
dat het niet traploos gaat begrijp ik, maar dat verklaart niet waarom er af en toe dipjes en piekjes in zitten.
 
oneffeheden denk ik. de cs1x, cs2x, an200, dx200 zijn cheopo gebouwd. haal de knop van de volume maar eens eraf en verdlijk die met die van het filter. die volumeknop is beveiligd en zal altijd goed op zijn plaats blijven zitten. de rest van de knopppen niet. ik denk dat t daar aan ligt aan die oneefenheden die daardoor veroorzakt worden. maar ik weet t niet.
laat die sweep eens horen.
 
ik heb dat ook gehad en dat ligt aan de geleiding in de knop. Waarschijnlijk kun je het ook voelen als je aan de knop draait. Die is versleten en hij hapert dan. Ik heb mijn knop toen besteld bij yamaha en vevangen. Ik heb nog zo'n geval extra te liggen, dus mocht je niks kunnen regelen PB me dan.;)
 
Re: Re: Re: CS2x filter potmeter

Re: Re: Re: CS2x filter potmeter

Origineel geplaatst door BartvW
dat het niet traploos gaat begrijp ik, maar dat verklaart niet waarom er af en toe dipjes en piekjes in zitten.

is t ook te horen? kan je dan een geluidsfragment plaaten ?
 
Noodoplossing: gebruik een van de assignable knobs op de cs2x of het modulatiewiel.

ps. Bart van Wissen, hebben wij niet ooit op een en dezelfde mailinglijst ofzo gezeten (terratec64 of cs1/2x?) je naam klinkt errug bekend.
 
Re: Re: Re: Re: CS2x filter potmeter

Re: Re: Re: Re: CS2x filter potmeter

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
is t ook te horen? kan je dan een geluidsfragment plaaten ?
Het is bijna niet te horen. Ik zal vanmiddag even kijken of ik een geluidsfragmentje kan maken.

@bazziman: ik heb wel op de mailinglist gestaan van de terratec ews64 ja :) das lang geleden
 
Back
Top