Probleem met Prophet REV 2

Looping

Ingeburgerd
Lid sinds
22 januari 2007
Berichten
30
Hallo. Ik heb sinds een half jaar een prophet rev2. Veel tijd om er op te spelen heb ik nog niet gehad en dacht dat het gebrek aan kennis was i.v.m. een probleem.

Het is namelijk zo dat nadat ik een aantal preset heb bewerkt en heb gespeeld dat de synth bij elk volgend geluid enorm begint te resoneren. Zo noem ik het maar even voor het gemak.

Uiteraard heb ik geprobeerd dat weg te werken met het terugdraaien van knop 'resonance'. Dit heeft geen effect. Alle effecten uit zetten geeft ook niet het gewenste resultaat. Verder heb ik geprobeerd de LFO van triangle naar saw te zetten en dan de frequency terug te draaien. Ook geen resultaat. Het enige wat helpt is de synth uit en weer aan te zetten. Hier wordt ik uiteraard niet blij van.

Ik heb al contact opgenomen met de leverancier en die heeft al aangeboden de synth terug te sturen voor reparatie. Echter zou ik graag willen weten of er members zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en/of weten wat er precies aan de hand is. Ik kon dit probleem niet online vinden namelijk...
 
Misschien kun je eens een opname plaatsen waarop je het probleem demonstreert, dan kunnen we een indruk krijgen of het misschien toch een verkeerde instelling is, of echt een technisch probleem ?
 
Misschien kun je eens een opname plaatsen waarop je het probleem demonstreert, dan kunnen we een indruk krijgen of het misschien toch een verkeerde instelling is, of echt een technisch probleem ?

Ik weet zeker dat het een technisch probleem is want als het probleem ontstaat (en elke keer als ik erop speel), klinkt elk volgend geselecteerd geluid totaal uit zn verband gerukt. Dus ik speel er een tijdje op kom ik bijvoorbeeld bij sound nr. 1-52 en het geluid is totaal vervormd. Als ik de synth echter net had aangezet en gelijk naar 1-52 was gegaan had deze normaal geklonken.

Ik kan echter niet een goede geluidsopname maken. Zou dan via mobiele telefoon moeten die ik voor m'n pda zet. Dat wordt niets... :s
 
Zorg dat je de laatste firmware hebt.

https://www.sequential.com/updating-the-prophet-6-os/

Code:
To view the currently installed OS version:
[LIST]
[*]Turn on the Prophet-6. The OS version is displayed when the unit is first powered on, right after a “6” is displayed.
[/LIST] The current version of the Prophet-6 OS is [I]Main 1.5.9[/I]

Ja daar had ik ook al aan zitten te denken. Dat maar eerst even proberen voordat ik hem opstuur.
Dit is trouwens de juiste link;
https://www.sequential.com/updating-prophet-rev2-os/
 
Hardware reset. En zou best kunnen dat het met de batterij voor patches te maken kan hebben.

En Ik zou eens op zoek gaan naar een service manual. Misschien zit er een reset op voor patches/batterij. En meestal kan je via service manual allemaal testen doen. In mijn k2000 heet het dacht ik pram test/reset.

Kan ook dat het in de manual staat.

firmware update zou ik echt als laatste doen. Als ie na 2 minuten aanstaat al gezeik geeft kan het best dat je tijdens updaten vastloopt en soms kan dat betekenen dat je helemaal niks meer kan doen. Oppassen dus.
 
Hardware reset. En zou best kunnen dat het met de batterij voor patches te maken kan hebben.

En Ik zou eens op zoek gaan naar een service manual. Misschien zit er een reset op voor patches/batterij. En meestal kan je via service manual allemaal testen doen. In mijn k2000 heet het dacht ik pram test/reset.

Kan ook dat het in de manual staat.

firmware update zou ik echt als laatste doen. Als ie na 2 minuten aanstaat al gezeik geeft kan het best dat je tijdens updaten vastloopt en soms kan dat betekenen dat je helemaal niks meer kan doen. Oppassen dus.

Ok, thx
 
Heb een tijdje het een ander laten liggen want ik wordt zo moe van slepende problemen bovendien maakt fysieke problemen me ook moe. Helaas heb ik dan geen fut meer ergens energie in te steken. Maar goed.

Ondertussen is vorig jaar mijn synthesizer teruggestuurd naar Music Store in Duitsland. Deze konden het probleem niet reproduceren. Dat is ook niet zo gek want het probleem verschijnt altijd onverwacht. Ze hebben een software upgrade gedaan en de synth naar mij teruggestuurd.
Het probleem blijft echter terugkomen. Ik heb tig keer de calibration opties gebruikt. Soms loopt de synth zelfs vast tijdens het calibreren. Afgelopen week was ik wat oefeningen aan het doen toen opeens een extra (wat vals klonk) geluid erbij kwam. Alsof ik in de Oscillators sectie bijvoorbeeld shapemod of suboctave knop had gedraaid. Ik had echter aan geen enkele knop gedraaid. Zelfs niet de modulation wheel. Alleen toetsen aangeslagen. Heb hier een video van gemaakt.
Er gebeuren meer vreemde zaken op deze synth. Als ik van de ene naar de andere soundbank ga mag een arpeggiator niet zomaar uitzichzelf gaan spelen zonder dat ik de toetsen indruk, bijvoorbeeld.
Dit soort problemen schijnen trouwens vaker voor te komen want ik vond deze link op de sequential site: REV2 suddenly goes totally out of tune.
Ik heb gisteren Music Store een e-mail gestuurd, inclusief die video, met het verzoek deze zaak op te lossen. De garantie loopt tot mei. Dus zit al bijna 2 jaar met een probleem opscheept :(

Ik houd u op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
 
Raadt je aan lid te worden op het sequential forum en een PB te sturen naar CMBD / Pym hij heeft deze synth gebouwd. En kan op basis van een video je zeker vertellen wat er aan de hand is. Kan zelfs iets simpels zijn als een dolle encoder, die random van waardes verspringt.
 
Zal ik doen. Dank je. Maar veel tijd wil ik er niet meer in steken. Heb al contact gehad met helpdesk van sequential en krijg een beetje onderbuik-gevoel dat mensen me aan lijntje willen houden. Zit al zolang opscheept met dit probleem.
 
Back
Top