Potmeter / slider stof bescherming in MS-101 toegepast

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.106
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Ik had vorig jaar al een keer geschreven dat ik op een blog had gevonden welk (soortgelijk) spul Roland gebruikt voor de stofbescherming van de sliders.

Het foam wordt blijkbaar ook gebruikt voor Cosplay kostuums en is in verschillende kleuren en diktes te bestellen. Voor synths is de 1mm dikte perfect.

Dit spul heb ik besteld en bescherming voor de sliders van de MS-101 toegepast aangezien die volledig open staan.
Ik had wat foto's gemaakt en wie weet heeft iemand hier wat aan, dus hierbij een kort foto verslagje:

Zoals je op deze foto kunt zien liggen de sliders van de MS-101 / MS-1 open en bloot. Op lange termijn dus vragen om problemen.
tmp-1643027528851_copy.jpg



Kwestie van openschroeven en op maat knippen/snijden. Voor de 2/3 way switches en tuimelschakelaars kan je een rond of rechthoekig stukje foam uitknippen en om de switch heen doen.
De schakelaar naast de power knop was vreemd genoeg de enige waar wel al bescherming op zat.
tmp-1643027528820_copy.jpg

tmp-1643027528781_copy.jpg



Om de foam op maat te krijgen voor de slider gedeeltes heb ik eerst met papier een mal gemaakt. Door even op het papier te drukken zie je goed waar de gleuven zitten
tmp-1643027528751_copy.jpg


Vervolgens kan je met de papieren mal het foam op exact de juiste plaats snijden:
tmp-1643027528676_copy.jpg


ff met plakband vastzetten om te testen of het goed op z'n plek blijft zitten als je de synth weer dicht doet
tmp-1643027528642_copy.jpg



Zie hier het verschil tussen met bescherming en zonder (envelope sliders)
tmp-1643027528717_copy.jpg



Vervolgens kan de foam stukken vastlijmen en kan de boel weer dicht. Dat ziet er toch stukken beter uit.
tmp-1643027528588_copy.jpg
 
Ah ok ik heb er ook 1 besteld.
Heb ook een OG overwogen maar de ms101 lijkt me goed genoeg.
Zit nog wel naar wat mods te kijken.
Super idee van je met dat stofje. Ga ik denk ik ook wel doen.
 
Voor één OG SH-101 à 1400 euro koop ik er vier nieuw van Behringer en dan gaan we nog niet eens in op het feit dat ze gebruikt al voor 250 euro op Marktplaats staan. Dus eigenlijk een hele Behringer studio tweede hands voor een tweede hands Roland SH-101. Ik zou wel weten waar ik voor zou gaan als ik nu helemaal opnieuw zou moeten gaan beginnen: fuck al die ouwe meuk!
 
Ah ok ik heb er ook 1 besteld.
Heb ook een OG overwogen maar de ms101 lijkt me goed genoeg.
Zit nog wel naar wat mods te kijken.
Super idee van je met dat stofje. Ga ik denk ik ook wel doen.

Hoe is de tweedehands markt dat ik Tsjechië?
Ze zijn 2ehands toch weer een stuk goedkoper, maar dat is in Tsjechië wellicht niet zo, of door verzendkosten alsnof niet interessant.

Dat stofje zou standaard moeten worden gebruikt op alles met een slider, zelfs door behringer. Het is zo goedkoop en simpel, it's a no-brainer...
 
Back
Top