Potmeter / slider stof bescherming zoals bij Roland synths

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.105
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Je kent het wel, heb je net een nieuwe Behringer aangeschaft, of je Moog/Realistic MG-1 net ontdaan van gooey rotzooi, zit je zo bij je synth in haar open gleuf euh slider te kijken.
Dat is natuurlijk geen porem ;) Het oog wil ook wat en het is wel zo verstandig om je slider een beetje tegen stof te beschermen.

Roland heeft daar sinds jaar en dag een mooi spul voor, Behringer begint niet eens aan het stofbescherming.
Heb dat Roland spul wel eens gezocht, maar beter dan een soort vilt bij de hobby doethetzelfzaak heb ik nooit gevonden. Tot dit weekend.

Zie hier de naam van het spul dat Roland gebruikt: EVA Cosplay Foam Sheet Mat Board Plate black
Bijv deze op Evilbay

Onder andere via Ebay te krijgen uit China, kost geen drol. Je moet de 1mm variant hebben, dat is exact hetzelfde als die van Roland.
Zelf op maat knippen en in je synth plakken en dan kan je onbeschaamd in die gleuven turen.
 
Ik had dat al eens eerder gezien inderdaad, in deze blog over een Jupiter 8 restauratie:
 
Ik had dat al eens eerder gezien inderdaad, in deze blog over een Jupiter 8 restauratie:
Daar heb ik de info idd ook gevonden, dus dacht ik deel het even ;)

Heb ook gelijk wat besteld voor mijn ms101 en mg1.
 
Heb ook gelijk wat besteld voor mijn ms101 en mg1.
Zou leuk zijn om wat foto's te zien van je restauratie van die 2 als je er mee bezig gaat. Is er bij de ms101 genoeg ruimte om dat er tussen te krijgen?
 
Zou leuk zijn om wat foto's te zien van je restauratie van die 2 als je er mee bezig gaat. Is er bij de ms101 genoeg ruimte om dat er tussen te krijgen?
Daar zal ik zeker wat foto's van maken.
Geen idee of ruimte is in de ms101, heb m nog niet open gehad.

De mg1 heb ik een paar jaar terug voorzien van hobbyvilt, dus die ga ik sowieso vervangen.
 
Back
Top