Hoe zoek ik de juiste sampler...?

Origineel geplaatst door enyo-dog
, ik heb nu een te gekke sampler (hardware) met niet echt veel geheugen en polyphony, maar tis gewoon een prachtig ding,


Wat heb je er voor een gekocht, enyo?
 
Origineel geplaatst door Niel
Het was even zoeken .....

http://www.emu.com/support/files/storage/esi4000.zip

8)

Misschien gebruikt hiier iemand de Esi-4000 gecombineerd met een SCSI-HD?

De Esi-4000 heeft een 50-pins SCSI-aansluiting.
Ik zit te struinen op Marktplaats bij de SCSI-HD's, maar daar worden diverse
SCSI-kreten genoemd; U2W, Ultra Wide.....

Welke protocol(?) hoort nu bij de 50 pins-aansluiting?
(De juiste naam ben ik nog niet tegen gekomen in de manual)

Jos
 
Origineel geplaatst door Jos de Lange
De HD moet op een 50-pins externe aansluiting.
(Er kan ook een interne zipper (SCSI) in.)

Ik heb zelf een EMU esi 4000 turbo gehad, en ik weet dat je als je de 3,5 diskdrive eruithaald je op die plek een scsi harde schijf kunt plaatsen (hij steekt er dan een klein stukje uit) !

En inderdaad je kunt op die plek ook een interne zip plaatsen. En extern scsi kan dus ook, en dan kun je in principe alle kabels die aan 1 kant een scsi aansluiting connector hebben die op de emu past aansluiten op een scsi kaartje of harde schijf !
 
Origineel geplaatst door C-Code
Ik heb zelf een EMU esi 4000 turbo gehad, en ik weet dat je als je de 3,5 diskdrive eruithaald je op die plek een scsi harde schijf kunt plaatsen (hij steekt er dan een klein stukje uit) !

Dat is ook handig te weten. Op een floppy zullen we niet vaak iets kwijt kunnen denk ik (banks > 1.44Mb).


Origineel geplaatst door C-Code
En inderdaad je kunt op die plek ook een interne zip plaatsen. En extern scsi kan dus ook, en dan kun je in principe alle kabels die aan 1 kant een scsi aansluiting connector hebben die op de emu past aansluiten op een scsi kaartje of harde schijf !

Maar hoe wordt in 'SCSI-land' een aansluiting van 50 pins genoemd?
Ultra Wide, U2W.......etc......
 
Hoezo?
Ik bedoel 50 pins is toch 50 pins?
We weten dan allemaal waar we het over hebben toch?:confused:
 
Re: Re: Re: Re: ESI 4000

Re: Re: Re: Re: ESI 4000

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Bovendien hebben toestellen als de 5000 & 6000 Sigma Delta 128 bit convertors. Er zijn echt niet zo veel geluidkaartjes met deze top kwaliteit conversie.
.

Die top kwaliteit noemen ze tegenwoordig Behringer, 128* oversampling sigma delta convertors, met 24 bit convertors dan hé geen 16 bit (zoals die oude meuk:D )
 
Origineel geplaatst door Toon
Die top kwaliteit noemen ze tegenwoordig Behringer, 128* oversampling sigma delta convertors, met 24 bit convertors dan hé geen 16 bit (zoals die oude meuk:D )

Ja, hoe dom van mij !
Maar ik zou 16 bit nog niet onmiddellijk oude meuk noemen. Als het goed klinkt, dan klinkt het goed en zal het mij verder worst wezen of dat 24 of 16 bit is.
We zijn trouwens tot nader order nog steeds verplicht om in 16 bit te blijven werken...
En verder zit er niet zoveel verschil tussen soft en hardware sampling. Uiteindelijk heb je in beide gevalllen een printplaat chips, adda convertors en software.
Er zijn voor mezelf 4 hoofdreden waarom ik met een Akai 5000 werk :

- de kwaliteit en dynamiek van een S5000/6000 (fliters zijn ontzettend goed)
- elke studio heeft hardware sampling nodig.
- het feit dat een hardware sampler geen cpu recourses gebruikt (die heb ik nodig voor wat anders)
-16 onafhankelijke extra outputs die bruikbaar zijn als extra audio-interface.

Maw, als je softwarematige sampling gebruikt waarbij je graag alles via 16 onafhankelijke outputs laat gaan, en je wil dan nog eens 16 audio tracks appart naar de mixer sturen, tja, dan hab je al een flinke set nodig. (4x 8 output interfaces...)
Als je in zulk een setup alles nog eens van plug-in effecten en EQ wil voorzien, dan wordt het toch wel redelijk moeilijk, zelfs voor een MacG5 of een P4 3.0 Ghz.
Dus nogmaals, ik ben zeker niet anti-software, maar het heeft vaak zijn beperkingen. Vandaar dat ik graag investeer in hardware. En dit geldt namelijk ook voor synths.

En een MPC-2000 XL ? Goeie keuze. Nu idd nog een flinke scsi HD eraan en rijen met dat ding !
 
Jos,

het is eigenlijk heel simpel. Dr zijn vast wel wat luitjes bij jou in de buurt met diverse typen sampler, misschien mag je wel een keer bij iemand een sampler checken. Je kunt dan precies te weten komen wat de verschillen zijn tussen al die bakken, en ik hoor ook veel goeds over die software samplers in combinatie met bijvoorbeeld een moto 828 (8 in / out firewire interface, met midi poort en nog wat leuke extraatjes) en zo zijn dr volgens mij nog wel meer alternatieven.

Zet eens op een rijtje voor jezelf, wat je wilt?
Denk hierbij aan:
-aantal outputs (sommige machines hebben extra outputs als optie, moet je erbij kopen)
-interne effecten?
-gebruiksgemak / user interface
-filters
-support (zeker als je iets nieuw koopt)
-polyfonie
-maximum aantal samples dat je in je geheugen kan stoppen (S3000xl ging maar tot 256 samples)
-hoeveelheid geheugen die in een sampler gaat
-is er geen software alternatief?

Misschien zijn dr nog meer puntjes, maar die mogen de andere synth- en sampler freakjes gaan posten ;)
Succes met je samplerjacht

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Jos,

Misschien zijn dr nog meer puntjes, maar die mogen de andere synth- en sampler freakjes gaan posten ;)
Succes met je samplerjacht

-C-

C738 (is dat e.o.a. type van een apparaat?), bedankt voor je reactie.

De jacht is al enigzins gedaan :-)
Ik heb via marktplaats een Emu Esi-4000 kunnen kopen met wat extra's erbij.
Geen schokkend bedrag en toch (naar wat ik hier en daar gelezen heb, en wat mij geadviseerd is)
een prima beginners sampler.
Ik moet hem nof ontvangen, maar lees me al wel nieuwsgierig en kwijlend door de handleiding heen.

De jacht is nu verlegd naar de diverse samples die in omloop en op de markt zijn. :-)
(En daarop kan je ook al 7x24 uur jagen......hahahahaha)
 
Origineel geplaatst door Jos de Lange
C738 (is dat e.o.a. type van een apparaat)

C738 is een afkorting van mijn oude chatnaam, end jaren 90 op yahoo chat.
Daar chatte ik als Cybernetix738 (Gewoon cybernetix was helaas al bezet).
Toen kwam ik op irc terecht in een electronic-musicmakers chatkanaal, alleen er was 1 probleem:
Je chatnaam mocht maximaal 8 karakters lang zijn, en zodoende heb ik het dus ingekort en werd het C738.

-C-
 
Re: Hoe zoek ik de juiste sampler...?

Origineel geplaatst door Jos de Lange
Ik wil gewoon een aantal (< 10) goede (liever geweldige) strings tot mijn beschikking.

Zoek even naar "Garritan" bvb op SynthForum, SoundOnSound of hier voor goede strings.
 
Back
Top