multi talent synth search

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
kweet t
deze zal vsast wel verdwijnen naar de "grote synth zoek "draad !


iig ;
om effkes op t verhaal van smackos aan te sluiten over de kawai k5000 ...
in de "intresante gear gevonden "draad

ik zoek dus synth die meer /anders kan dan mn "standaard analoge poly synthjes
[dk 700/bitt99 & esq ]
ik denlk dat de kawai k5000...ook aardig in mn whish list komt te staan
blijft lastig om de whish features weg te strepen
dus
ik wil nog eens [ooit ] een multi talented [geen sampling] keys !
wel weer bv meerdere klank op wekkings vormen oa; /waves digi div osc
multimode filters en liefste toch een setje knoppen erop ,..
[t egte dieper instellen doe we wel via de display,..wel fyn aster bv een set knop opzit ]

bv ;een z1 van korg ; is niet eg een workstation [12 voices ]
dus meer een egte dedicated synth [multi osc ?princiepe] met volgens mij een hoop features voor t wat andere werk wat ik bv uit mn andere anloge polys haal
lees; dk 700 / siel opera [nogniet] & esq 1 en de bitt 99
ergens lijken de synth allen beetje op elkaar ,..2 osc en analoog filters [ssm en cem ]
en alle weinig knobbies ,..haha
[waarvan eigenlijk de esq t meest uitspringt = 3osc /waves en goed edit-baar

oja ik heb een budget wil tegemn de 400 uitgeven mag iets iets meer / minder zijn conform t app. ..bv de z1 ligt tussen de 4&500
deze kwam t meest naar voren ..in whislist :D
ook tydje trinity [ en de v2 ? ] gechecked ; gaat meer de workstation alles in een bak kant op
sampling hoe ik er niet by

kawai k5000 [ in mn home town te koop stond 350.-] komt ook aardig in de buurt !
genoeg stemmen,..meerder soorten filters
ik wil dus bets van t osc/vcf / cva princiepe af [ voor 1x 8D ] om een mooi tapijten soundje

enig sinds ben ik bang ask aan een jd 990 begin [mooie prijs tegen woordig 300 ofso]
dat ik weer in kaarten zoeken ga tercht komen ,..om een flikn setje nicey presets te hebben
jaa de jd800 lijkt me zekers wat
zie je maar weinig voor schuiven

ik vraag me af of de vfx van esoniq wat intressants is [rest van ensoniq egt bere goed !! bisbiss

en heb ook mn oog al slaten vallen op een korg wave station ,....idd geen knops
diplay editting tsja...[kan je dan niet beter dat software pakket kopen ... o o o o comments ]



heb ook eens tydje gelezen / gzocht naar de sy 85/77en de sy99[iets duurder]
maar kan me sound wijs niet eg teveel voorstellen,
maar lijken me ook erg intressante bakken met vele mogelijkheden
door de 2x dx engines en fx processor [fm programmeren kost wel wat inzet & tyd ]
wordt wel weer egt display werk ...grr
ev t een goede universele edittor ooks maars regelen !

de sy 77 & 85 leuek machiens ...ben vooral benieuwd naar klank edit ervaringen ist redelijk relaxed te doen
vond de tx81z eiegnlijk minder ,.,...en de tx802 darintegn heb ik heel kort gehad was al wat aan genamer ,..met twee regel hihi


de sy 85
is toch meer awm [samp,ebased ] synth ...wel met veel filters en ...fx
pecifications:

Polyphony - 32 voices Oscillators - AWM2 (2nd-generation Advanced Wave Memory) Filter - Digital LPF, HPF, BPF, BEF (Band Elimination Filter) Sequencer - 9 tracks (8 normal+1 rhythm) 20,000 note capacity, 100 patterns, 10 Songs Effects - 2 Discrete FX units, each with 90 effect types (Chorus, flange, reverb, delay, exciter, EQ, ring modulation, leslie, distortion, etc.) Keyboard - 61 weighted- keys (w/ velocity and aftertouch) Memory - Wave ROM: 6 MB.
Wave RAM 0.5 MB.
Expandable to 3.5 MB Control - MIDI (16-part multitimbral) Date Produced - 1992

bv is de sy 85 bv te vervangen door een modernere variant
iden deze vrag voor de sy 77 / 99
antwoord denkik fs1r ofso ...?

de sy 77
Polyphony - 16 FM voices, 16 (AWM) sampler voices Oscillators - 6 operator FM synth with 45 algorithms, 3 feedback loops and 16 waveforms; AWM sample ROM waveforms Filter - Multi-stage Time Variant Filters with resonance Arpeg/Seq - 16 track sequencer, 16,000 note capacity, 99 patterns, 1 song, 61 built-in drum sounds Effects - 4 independent digital effects processors Keyboard - 61 keys with velocity and aftertouch Memory - 128 preset & 64 user patches, 16 preset & 16 user multi-patches Control - MIDI Date Produced - 1990


reacties graag ..suggesties ook goed
beter zelf een z1 aanbieden
 
Laatst gewijzigd:
Wat een hoop letters zeg.
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat een hoop letters zeg.

byna zsjonder fouten
:D
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat een hoop letters zeg.

plaatje erby voor fuse
32 voices en 4 ! fx processors hmm
suggesties / reactie ...nicey sound omscrijvingen
vergelijkingen welkom
 

Attachments

  • sy77.jpg
    sy77.jpg
    16,7 KB · Bekeken: 129
plaatje erby voor fuse
32 voices en 2 ! fx processors hmm
suggesties / reactie ...nicey sound omscrijvingen
vergelijkingen welkom

de sy 85 = awm iig wel meer filtertypes bets belangrijkvoor breder georinteerde pads/sounds

spreekt me erg aan de sy85

iklees net de tg 500 een dubbel voices bakkie is 64 = mooi
loses teh sequencer beter en is net soo editable...??
in een rack waar liggen de compromises
ik zie deze wel tegen de 100 eu gaan hmmmmmmmmmmmm
The TG-500 is basically a box-o-sounds. It is based on Yamaha's SY-85 (1992) and doubles the polyphony but loses the sequencer and most of the buttons and controls for real-time and patch editing. You can go with just the stock sounds, their sound quality is excellent, using AWM2 (Advanced Wave Memory), Yamaha's synth-engine of choice since the days of FM-synthesis. You can also add external ROM cards for many more sounds in various styles. Despite the lack of controls, the TG-500 has edit capabilities as extensive as the SY-85, and is easiest to program using an external or software based editor.

But as we said, it's a box-o-sounds with four expansion card slots right on the front-panel (two slots for data cards & two slots for wave cards) and a big fat volume knob. Six individual audio outputs make tracking or live PA mixing possible. It has three basic modes of operation: Voice - allows access to one patch at a time. Multi - allows up to 16-part multitimbral patches for sequencing. Performance - split/layer up to 4 patches across keyboard. Like the SY-85 it's got multi-mode filters and a dual-effects processor with chorus, flange, reverb, delay, exciter, parametric EQ, echo, ring modulation, leslie, distortion, etc. The effects can be used in series or parallel, and there are 4 busses to route sounds through them. The TG-500 was a great and economical way to get Yamaha's AWM2 style sounds, but may seem limited today.

plaatje 4 fuse
 

Attachments

  • sy85.jpg
    sy85.jpg
    23,1 KB · Bekeken: 131
Hey R-ond,

Ik denk dat je met een SY77 of SY99 beter af bent dan met een SY85, je krijgt dan immers een SY85 plus het vette FM gedeelte er bij. Als je een beetje bekend bent met het FM gebeuren, kan je er hele vette sounds uit halen, zeker ook omdat het te combineren is met AWM.

Verschil tussen de SY99 en SY77 is dat de 99 meer toetsen heeft en schijnbaar een betere sound, maar dat kan ik niet bevestigen.

Edit: De FS1r is overigens puur een FM synth, dan heb je dus geen AWM erbij.


PS: Als je uiteindelijk een SY99 zoekt, de mijne staat te koop ;)
 
thnx zag t idd
500 hmm best boven mn budget mocht ik tot dat bedrag komen ...dan koop ik acuut denk ik een z1 vindtik een leuke synth [as 1e belangrijk - hoor veel ok dingen over sound en is mega multi ...op veel gebieden osc/filters midi? controls]

sy 99 sy 77 kunne denk erg mooie synths zijn .[kzou bv nooit en dx7 gewoon kopen ,..
heb en tx802 gehad ,..heel even ,..weinig mee gedaan ]
lui mode of :z
 
Ik kan het gewoon niet opbrengen om jouw mails te doorworstelen ... sorry ;) .

Maar de SY99 kan je eigenlijk niet met de SY85 vergelijken. De 99 (of 77) is veel meer uitgebreid door het feit dat je:
1. FM hebt
2. AWM hebt (of gewoon rompler)
3. De combinatie van de twee hebt (een FM-geluid gecombineerd met een AWM geluid)
4. De mix hebt van de 2, dus een AWM geluid dat dienst doet als modulator van een FM operator.

Dit laatste is niet altijd even bruikbaar, maar als je weet hoe het werkt heb je ongekende sonische mogelijkheden.

Daarnaast heb je een goeie FX-sectie (die van de 99 is 2 x dezelfde FX-blok naast mekaar -of in series). De 77 heeft één modulatie FX sectie (chorus, phaser etc) en een apart time based blok voor bv delay, reverb etc.

Verschillen tussen 77 en 99 is meer dan alleen maar het aantal keys. Je kan ook eigen samples via MSDS doorsturen of rechtstreeks samples in TX16W formaat via floppy inlezen. Daarnaast heb je bij de 99 ook nog een MDR recorder, wat de SY77 niet heeft.

Ook de interne sequencer is uitgebreider bij de 99 dan bij de 77, niet dat de meeste zal interesseren ;) .

Sonisch bekeken denk ik dat een SY99 tesamen met een Korg Wavestation en een K5000 erg interessante digitale synths zijn met een heel uitgebreid klankenpallet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :okdan:

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny

Maar de SY99 kan je eigenlijk niet met de SY85 vergelijken. De 99 (of 77) is veel meer uitgebreid door het feit dat je:
1. FM hebt
2. AWM hebt (of gewoon rompler)
3. De combinatie van de twee hebt (een FM-geluid gecombineerd met een AWM geluid)
4. De mix hebt van de 2, dus een AWM geluid dat dienst doet als modulator van een FM operator.

Dit laatste is niet altijd even bruikbaar, maar als je weet hoe het werkt heb je ongekende sonische mogelijkheden.


Leuke voorbeeldjes van AWM als modulator in de SY99: deep synthesis

ik blijf die link maar posten.. synth_seal mag me dankbaar zijn voor al die aandacht :)
 
Re: multi talent synth search

Origineel geplaatst door R-ond

ik zoek dus synth die meer /anders kan dan mn "standaard analoge poly synthjes
[dk 700/bitt99 & esq ]


zeg Ron, wat vind je eigenlijk van een waldorf microwave? Staat hier op SF voor €235,-



tís dat ik even op mijn quotum zit vwb gear kopen anders had ik'm zelf gekocht
 
Re: Re: multi talent synth search

Re: Re: multi talent synth search

Origineel geplaatst door SideFX
zeg Ron, wat vind je eigenlijk van een waldorf microwave? Staat hier op SF voor €235,-
tís dat ik even op mijn quotum zit vwb gear kopen anders had ik'm zelf gekocht

doen ..
is idd een great value 4 money !
[kheb net de mijne de deur uit gedan omdat ik een asrx aan kocht anders ....moest gewoon !
maar weet wat ie kan en doet ; soo
idd verkocht ik m eerst 4 299.-
ging iemand eronder ...zitten ...en die moet nu nog verkocht worden ...ligt toch denk ik aanje provincie waar iemand woont
anderzijds mn koper kwam uit limburg ...?

iig microwave is zeker ongfeveer wat ik zoek in R - on gewone synths
heb wel gehoord dat wave staion [korg] en sy serie synth toch veel verschillen en net as ook de micro wave 1 & 2
logis h de mwave 2 = total digi ...maar dan weel madnessss

wil best een xt ...knoppen maken je al gauwer in t app duikn
@6
kben sneller klaar dan mn tall correctie van m soft kan handelen ,..kheb soo weinig tyd 4 editting
xcuse duidelijk tch
.
 
Origineel geplaatst door R-ond
@6
kben sneller klaar dan mn tall correctie van m soft kan handelen ,..kheb soo weinig tyd 4 editting
xcuse duidelijk tch
.
jij bent sneller klaar dan jouw'n tall (grote?) correctie van m soft (?) kan handelen, jij hebt zo weinig tijd om te editten excuse duidelijk toch?

kweenie...
als je nou gewoon de tijd die je in 5 posts steekt gebruikt voor 1 redelijk leesbare post dan is het toch opgelost. :eureka:
 
Hee R-ond, als ik jou was zou ik inderdaad gewoon voor een Z1 gaan. Zeker als je een goedklinkende synth wil hebben die ook nog eens all-ro(un)d is.

Van alle niet-analoge synths die ik heb staan vind ik deze misschien wel de interessantste, ook al blijft dat natuurlijk deels een kwestie van smaak. Maar volgens mij zijn er maar weinig synths die bijvoorbeeld hele mooie "natuurlijke" sounds kunnen maken (denk aan strings, electrische pianos, acoustische bas e.d.) maar ook echt weirde shit waar bijvoorbeeld Autechre een heel album mee kan vullen. En alles wat er tussen in zit.

En met de hardware zit het ook wel snor: veel real time controllers van goede kwaliteit. Plus een OS dat, gegeven de complexiteit, goed in elkaar zit.

Nou ja, je merkt dat ik er nog steeds heel enthousiast over ben :D Gewoon doen en als je het niks vindt verkoop je hem en ga je weer voor wat anders.
 
Origineel geplaatst door R-ond
byna zsjonder fouten
:D
FM toepassen op de synths,niet in de zinnen....:D
 
Re: Re: Re: multi talent synth search

Re: Re: Re: multi talent synth search

Origineel geplaatst door R-ond
doen ..

ej R-on, reageer eens op mijn PB met de vraag waar je die gratis esq-1 zag staan!!

niet dat ik de illusie heb dat hij er nog is.. maar dan weet ik waar ik beter moet kijken de volgende keer ;)
 
Re: Re: Re: Re: multi talent synth search

Re: Re: Re: Re: multi talent synth search

Origineel geplaatst door SideFX
ej R-on, reageer eens op mijn PB met de vraag waar je die gratis esq-1 zag staan!!

niet dat ik de illusie heb dat hij er nog is.. maar dan weet ik waar ik beter moet kijken de volgende keer ;)

groningen
op marktplaats waar ik eergisteren m zag staan
diezelfde lui hebben ook speakers en versterker pro nogwat -
eff op onderwerpen op mp zoeken er zat ook een cardridge by heb ik al voor gemaild ....niks gehoord
bv de ensoniq esq zit vool 8 voice [? cems 33..alles in een chip dacht ik ...]
as tie t niet meer doet maakje mij niet wijs dalle alle onderdelen in een keer kapot zijn ,..mooie reserve bakkie ...voor mij ...eigenlijk maargoed ...250+ / - km up north
:stupid

ben ooooooit eens voor een avatar ...@RP ri friesland gereden ,..koste me een [mooie]
ook wel leuk asje der zin in heb [prijs was ook goed ...]
geen zin in...meer hele dagen onderweg zijn voor een synth [zekers geen kapotte hihi]

:halleluja
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Hee R-ond, als ik jou was zou ik inderdaad gewoon voor een Z1 gaan. Zeker als je een goedklinkende synth wil hebben die ook nog eens all-ro(un)d is.

Van alle niet-analoge synths die ik heb staan vind ik deze misschien wel de interessantste, ook al blijft dat natuurlijk deels een kwestie van smaak. Maar volgens mij zijn er maar weinig synths die bijvoorbeeld hele mooie "natuurlijke" sounds kunnen maken (denk aan strings, electrische pianos, acoustische bas e.d.) maar ook echt weirde shit waar bijvoorbeeld Autechre een heel album mee kan vullen. En alles wat er tussen in zit.

En met de hardware zit het ook wel snor: veel real time controllers van goede kwaliteit. Plus een OS dat, gegeven de complexiteit, goed in elkaar zit.

Nou ja, je merkt dat ik er nog steeds heel enthousiast over ben :D Gewoon doen en als je het niks vindt verkoop je hem en ga je weer voor wat anders.

got one ,..found it zeg nog niks ben tweede byna blij okpriced ook !
:doei:
thnx allemaal voor comment ..ook de mindere 8D
[ fm bak wel tof maar - denk dat ik te weinig ga gebruiken voor watie kost en gaat !]
 
Back
Top