virus of novation nova

michel van rooy

Ingeburgerd
Lid sinds
21 april 2002
Berichten
27
Locatie
utrecht
Ik heb een hele tijd gespaard en ik kan nu eindelijk gaan beginnen met het bouwen van mijn eigen studiootje.

Ik wil uiteindelijk komen tot een soort van depeche mode achtig geluid (hoop ik..) Probleem is dat ik echt heel erg aan het begin sta en er dus eigenlijk geen fuck vanaf weet. Ik ben bang dat ik dingen koop die later niet handig blijken te zijn. Kan iemand mij helpen ?

Op het moment heb ik alleen nog maar:
- pc (emu-audio production studie-kaart, sczi harddisk, pentium II 350mhz, 256 ram)
- toetsen


Hoe nu te beginnen ? Eigenlijk heb ik twee simpele vragen (denk ik):
- vraag een: Wat voor synth zal ik kopen ? een vriend van me raadde me een virus aan of een novation nova. Wat is het belangrijkste verschil ? (mogelijkheden, gebruikersgemak voor beginnneling ?). gezien onderstaande vraag: welke combi tussen sequencer, sampler en synth is handig als ik alles wil combineren ? dus synth geluiden wil samplen en sequencen ?
- vraag twee: Intern of extern sequencen ?
o zal ik mijn pc (gezien geringe rekencapaciteit. hij crasht nu al af en toe) alleen blijven gebruiken voor harddisk recording van stem en gitaar en mijn midi gaan aansturen via een mpc 2000 xl, waar dan gelijk een sampler in zit.
o Zal ik blijven sequencen op mijn compu en een losse sampler kopen (ik twijfel daarbij tussen akai s3000xl, yamaha a3000 en emu e6400 classic. Heb nog nooit met zo’n ding gewerkt dus weet niet wat goed en bruikbaar voor mij is. Had wel gehoord dat er veel effecten in a3000 zitten maar dat deze erg traag is als ik hem op mijn pc via sczi poort aansluit)
 
Kijk stiekem eens hier :D

[edit]maar ik denk gewoon echt dat het het beste is om zelf langs de lokale muziekshop te wandelen, om de beide apparaten even zelf uit te testen...en misschien kom je wel iets anders moois tegen..dat bij je smaak/budget past
 
Laatst gewijzigd:
Moelijk even uit te leggen welke beter of slechter is, ze zijn
allebei toppie! Ik denk inderdaad dat je ff moet gaan kijken
cq luisteren, rammelen voordat je gaat kopen.

Ik heb het hier natuurlijk wel over de Virus B/C en
Supernova II... ;)


gr. Mario
 
Back
Top