Audiophile USB - Control Panel?

jimmy

doubleplusgood
Lid sinds
20 april 2003
Berichten
185
Hoi,

Ik heb een Audiophile USB aangeschaft, en deze werkt gewoon prima. Op het control panel na.
Het zal ongetwijfelt iets heel erg simpels zijn (dat hoop ik tenminste), maar ik kan het nergens vinden!

Ik gebruik een Dell Inspiron 5100 met hierop XP Home geinstalleerd.
Ik heb het systeem vanochtend geformat en volledig geinstalleerd (zonder de Audiophile nog ingeplugged te hebben).

Ik heb vervolgens de nieuwste drivers gedownload van het internet (toevoeging: met de drivers van de CD is het verhaal hetzelfde); namelijk "Audiophile_15415_web.exe".

Vervolgens geinstalleerd zoals in het boekje staat;
- Setup draaien.
- Paar x door de Windows Logo Testing heenklikken.
- Zodra de setup zegt dat de Audiophile aangezet kan worden, deze in de USB poort doen en aanzetten.
- Setup vraagt om een reset; dat doe ik.
- Systeem start opnieuw op, herkend de Audiophile, vindt automatisch de drivers, nog een paar x door de logo testing procedure heenklikken, etc.

En hij werkt!

Ik krijg gewoon geluid, en noem maar op.
In mijn systray verschijnt een nieuw icoon "Hardware veilig verwijderen" wat op de Audiophile slaat (zodat ik het veilig los kan koppelen of iets dergelijks).

In apparaatbeheer is die ook netjes installed.
Maar ik mis die rode M in mijn systray - van de Control Panel!

Ik dacht, nouja, waarschijnlijk is dat vinkje dan uit ofzo, maar ik ga dus naar de eigenschappen en ik zie dit: zie bijlage

Dus... Weet iemand wat ik fout doe? Moet ik de control panel apart downloaden of wat? Nogmaals, het zou vast iets simpels zijn, maar ik kom er niet uit.

Alvast bedankt voor de hulp!
 

Attachments

  • audiophile.jpg
    audiophile.jpg
    29,6 KB · Bekeken: 57
Ik weet het, een kneiterharde schop, maar ikz it op dit moment met hetzelfde probleem.. Weet iemand een oplossing?

Edit: ik heb jimmy al gepb'ed of hij t al opgelost heeft ondertussen..
 
Schopje, heb de oplossing gevonden.. Je moet de geluidskaart in een USB 1.1 poort frotten, op USB 2.0 werkt het niet. Meeste USB 2.0 poorten zijn backwards compatibel, maar ook lang niet alle (in het geval van mij en jimmy toentertijd dus..).
 
Nou bovenstaande was het ook niet. Wat je dus moet doen is als je in windows xp zit, naar configuratiescherm gaan. En dan op klassieke weergave zetten. En hey wat zie je dan!? JUIST! het m-audio logo. Daar dubbel klik je op, en dan vink je t hokje place icon in tray aan.

Met dank aan jimmy ;)
 
Zou het niet het vinkje "niet gebruikte pictogrammen verbergen" zijn geweest? in klassieke mode wordt dit automatisch uitgeschakeld.. In 'teletubbie' mode staat dit standaard aan.
 
Back
Top