Mackie 1202 defect

Bert ten Hove

Whatever
Lid sinds
25 december 2002
Berichten
618
Locatie
Apeldoorn
Gisterenavond. Inpluggen op de installatie van de zaal. Uit van mijn Mackie 1202 VLZ via XLR naar twee kanaaltjes van het zaal mengpaneel. Mackie stond aan. Toen de XLR-en in de zaal mixer werden gestoken, was het een knal. Vonken uit het stopcontact waar mijn spullen inzaten. Men gaf de schuld aan de fantoomvoeding van de zaalmixer, maar daar moet de Mackie tegenkunnen. Ik geef zelf de schuld aan de stroomvoorziening in de zaal, maar ik weet het niet.

Nu is dus mijn Mackie stuk, rest van de spullen gelukkig niet. Alle kanalen lijken gewoon te werken, evenals de aux sends. Alleen de mastersectie doet niets meer, geen signaal, geen ledjes. Alleen heel klein beetje vervormd geluid als ik alles op max zet, dus kanaal op +20 dB en de main op +10 dB.

Heb het apparaat opengeschroefd, maar visueel is er niets mis. Lijkt ook of de voeding nog gewoon werkt.

Hoe krijg ik mijn Mackie weer heel? Wie geeft raad, naar Feedback brengen (zal wel heel lang gaan duren), of zijn er andere opties? Graag reacties, ben behoorlijk wanhopig!
 
ten eerste: shame on you! mixer inpluggen als ie nog aanstaat. Daar zijn ze nu niet bepaald op gemaakt. Ik denk trouwens dat de stroomvoorziening hier nix meet te maken heeft.

ten tweede: gewoon wegbrengen.
 
Vonken & knallen bij het inpluggen van XLR's......... Mijns inziens lag dat idd aan de fantoomvoeding.
Maar het ontstaan van het probleem is verder onbelangrijk, een oplossing moet gezocht worden.
Wegbrengen naar een fatsoenlijk soldeer-boer en alles zal wel weer goedkomen.

veel suk6, en zet de volgende x je spullen pas onder stroom als alle kabels ingeplugt zijn......
 
Back
Top