eindelijk mijn tracks

t-con

chaoss designer
Lid sinds
14 januari 2004
Berichten
658
Locatie
Zero 4 Zero
hey allemaal,

na veel gekl##t zijn
hier dan eindelijk mijn tracks!
ze zijn allemaal gemaakt met de RM1X en mijn kaosspad 2
ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.



http://www.wire.fm/board/band.php?owner=1945
 
Laatst gewijzigd:
zijn ze zo slecht dat niemand durft te reageren? ben ook nog niet zolang bezig kan wel wat hulp gebruiken.
please anybody!!:)
 
Ik was wel benieuwd wat je met alleen je rm1x klaarspeelde dus ben even gaan luisteren.... Je tracks zijn wel heel onhandig te vinden zeg, waarom staan ze niet op je homepagina?

Nu over de tracks: Het is zeer zeker niet de stijl die ik goed vind.. Het klinkt voor mij als herrie... alles is overstuurd, gemaakt zonder enig gevoel lijkt het wel.. voor mij zit er niks pakkends in.. geen hook of melodie...

Maar ja, ik kan het denk ik niet echt goed beoordelen... maar wilde gewoon even reageren....
Anyway, ga lekker zo door.. van deze stijl heb IK geen verstand...
 
OK dan, ben geen grote techno liefhebber, maar ik zal eens even luisteren.

Chaoss Invasion:
Wat me gelijk opvalt is dat 't allemaal behoorlijk droog klinkt. Ga eens wat spelen met reverb en/of delay. Ook zou ik eens met een compressor aan de slag gaan. Voor de kick zou ik overigens ook echt een nieuw geluid gaan zoeken. Voor de rest gebeurt er eigenlijk helemaal niets in het trackje. Kleed 't wat meer aan zou ik zeggen.

RNLTC:
Klinkt een stuk rauwer dan je vorige nummer en al zeker met een beetje meer inhoud. Er zit wel een aantal niet vloeiende overgangen in die echt storend zijn. Dit is meer tekno dan techno...

Tja, dit is totaal niet mijn muziek dus heb ik er enigszins problemen mee om een uitgebreid commentaar er op te leveren. Productietechnish gezien is er wel nog behoorlijk wat te schaven, maar je schrijft al dat je net bezig bent. Hoewel dit muziek genre behoorlijk repetatief is ingesteld denk ik dat je toch meer aandacht aan het arrangement en de aankleding van een track moet besteden. Ik krijg iets teveel de indruk dat je met je vinger over je Kaosspad aan het wrijven bent :D, en daardoor de overige elementen aan het vergeten bent, maar goed, blijf hier lekker op het SF rondhangen en gaandeweg zal men leren. Succes!
 
thnx voor de reply,

ik weet het ik moet nog veel leren. maar als niemand mijn tracks hoort weet ik ook niet wat ik moet verbeteren.
donderdag ben ik jarig en heb al een behringer compressor op de kast zien staan }:|

werkte de link niet goed?

http://www.wire.fm/?artist=T-CON

mischien deze beter? gewoon naar mijn playlist gaan kan niet missen.
graag meer reply`s synthers. zitten er ook nog mensen die het wel een beetje ok vinden? ;{
of is het echt om te :r
 
Origineel geplaatst door Furious5
(...) Ik was wel benieuwd wat je met alleen je rm1x klaarspeelde dus ben even gaan luisteren.... Je tracks zijn wel heel onhandig te vinden zeg, waarom staan ze niet op je homepagina? (...)

Ik was ook wel benieuwd. Maar je tracks zijn inderdaad slecht te vinden en slecht te downloaden. Ik zit hier met mijn ADSL verbinding te wachten op jou paar K per seconde.

Misschien is het mooi wat je maakt maar hier ga ik niet op wachten.

Sorry. :gaap:
 
heb mijn link net getest en bij mij doet ie het gewoon hoor helemaal geen problemen.
ga naar my playlist en je duwt op het knopje play en hij doet het.

niemand meer een mening over mijn muziek?
ben pas net bezig.
:confused:
 
Origineel geplaatst door t-con
heb mijn link net getest en bij mij doet ie het gewoon hoor helemaal geen problemen.(...)
Ja. Nu doet 'ie het wel. Ik ga ze downloaden en kom later terug met mun mening. Okay? :)
 
jaaaah !!! ;) doe dat!!!

verwacht er niet teveel van hoor het geluidskwaliteit is echt bagger komt van een minidisc af en een verotte pc met bout geluidskaart.

ik hoor het wel thijs!
 
Origineel geplaatst door t-con
verwacht er niet teveel van hoor het geluidskwaliteit is echt bagger komt van een minidisc af en een verotte pc met bout geluidskaart.

Je bent wel erg enthousiast over je werk: ' echt bagger' en 'verotte pc'.

Ik heb geluisterd. Maar ik ben bang dat ik mij moet aansluiten bij wat Furious5 eerder heeft gezegd. Het is ook voor mij zeer zeker niet de stijl die ik goed vind. Erg hard, overstuurd. Niets wat kan blijven hangen in je hoofd; een ritme of melodie o.i.d.

Ik weet dat er wel fans zijn van dit genre. Dus eigenlijk ben ik de verkeerde persoon om dit materiaal op waarde te schatten. maar laat je niet ontmoedigen door deze reacties. Zoek je publiek en vraag het hen.

Succes ;)
 
Moi,

Ik heb ff snel geluisterd, idd ook vooral omdat ik ook een rm1x heb en dus benieuwd ben wat je er mee gemaakt hebt.

Je hebt hele leuke dingen in je nummers zitten, stukjes die door de distortion heen interessant klinken.

Hier wat kritiek waar je (hopelijk) wat mee kan:

1. De kracht/drive van je muziek moet niet alleen uit de distortion komen maar ook uit de compositie en de keuze van de geluiden. (probeer eens wat minder overdrive(niet helemaal weg doen hoor!) en wat meer detail in de tracks/sections aan te brengen bij volgende nummers)

2. Pas op met een compressor! Als je die net zo grof inzet als de distortion dan klinkt je muziek nergens meer naar, lees eens goed wat een compressor doet en hoe je hem gebruikt. Een gewone(niet multiband compressor) op je eindmix moet je echt met enig beleid gebruiken.(Verder is een compressor erg tof, en een must als je muziek snoei hard moet gaan!)

3. Tussen de verschillende dingen in je tracks zitten betere en mindere dingen, wees super critisch! Haal dingen die niet echt werken, of niet helemaal tof zijn er uit. Probeer te zorgen dat de verschillende tracks met elkaar lijken te praten... dat ze een beetje om de beurt wat doen ipv tegelijk...

4. Zorg dat de volumes tussen de tracks onderling goed zijn, beluister de tracks met en zonder distortion om te horen wat het verschil is en wat er gebeurd met hoog, mid en laag als je er een distortion op gooit.

Success,

Druid
 
thnx druid,

Bedankt voor je adviezen daar heb ik wat aan en ga ze zeker niet in de wind slaan.
Ik heb inmiddels al weer wat nieuwe tracks in mijn rm1x staaan en vanavond heb ik een nieuwe minidisc.
Ik zal mijn nieuwe tracks vanavond gelijk posten. ik weet zeker dat er kwaliteits verschil in zit ( in positieve zin).
Ik heb gister ook een nieuwe geluids kaart in mijn computer gezet ( een audigy 2) waarschijnlijk lag de oorzaak van de slechte kwaliteit ook daaraan.
maar nogmaals hardstikke bedankt voor je adviezen !

alle adviezen cq kritieken zijn welkom!
 
Back
Top