probleem met cubase

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Redstudio

Pulverturm
Lid sinds
27 februari 2002
Berichten
89
Locatie
Hoorn
Beste mensen!
Ik heb sinds kort Cubase VST/32 5.1 R1
Maar nou heb ik problemen!

Want als ik iets stereo heb opgenomen en dat wl afspelen krijg vreselijk gekraak :( alsof je buffer niet goed is ofzo maar als ik aan die audioinstellingen kloot krijg ik dat gekraak niet weg. Waar ligt dit nou aan? Geluidskaart, geheugen? cpu? :confused:

ik heb wel een hele goedkope pci geluidskaart maar dat mag niks uitmaken toch? Ik heb deze problemen ook niet met reason dus....
Cpu ik heb een duron 800 ..... en 256 mb geheugen.
 
Haai,

Van hardware heb ik niet zoveel verstand maar wat ik wel weet is dat ik ook zo'n goedkoop kaartje had en dat ik dat 'gekraak' toen ook niet weg kreeg. En ook bij mij had ik dat probleem alleen maar in Cubase en niet in andere apps. Dus het kan daar wel degelijk aan liggen.

Wat je trouwens ook zeker even moet doen is kijken naar de VST Performence meter (in het menu Panels). Speel audio af en tsjek de meter. Als die helemaal uit slaat dan zit het probleem daar.

-- HanzZ
 
Ja ok maar ik heb het probleem nergens anders bij ook niet bij reason en fruityloops.
en die perfomance komt niet verder dan de 5 % Cpu use.

Ik ga er binnenkort wel effe iemand anders zijn geluidskaartje in faxen effe kijken of dat uitmaakt.
 
Origineel geplaatst door Redstudio
Ja ok maar ik heb het probleem nergens anders bij ook niet bij reason en fruityloops.

Dat had ik ook.

Andere geluisdskaart proberen lijkt me inderdaad het beste.

-- HanzZ
 
2 woorden:

Asio drivers
 
Ok wat moet ik dan precies doen met die Asio drivers?
Ik heb er al flink aan zitten kloten aan die asio troep.
 
dat gekraak heeft inderdaad allemaal te maken met je geluidskaart en de drivers ervan, je latency is hier ook sterk van afhankelijk. Met een goedkoop pci kaartje begin je vrij weinig met cubase (althans als je audio/vsti gebruikt). Je kunt dat kraken volgens mij deels oplossen door je buffers heel erg hoog te zetten, maar dan heb je wel een ontzettend lange vertraging en volgens mij heb je dan nog steeds gekraak met een goedkope geluidskaart.

Het ligt er maar net aan welk gedeelte van je compositie je op je pc doet. Als je veel audio (meerdere kanalen) en vsti's via je geluidskaart afspeelt zou ik je aanraden om een nieuwe goede geluidskaart te kopen die goede snelle asio2 drivers heeft, dan ben je meteen van het hele probleem af. Je kunt het wel min of meer wegkrijgen zoals ik hierboven al zei, maar dan beland je van het ene probleem in het andere.
 
Zou zeggen dat je ff op www.cubase.net moet snuffelen. Daar staat zat technisch gebrabbel over dat soort dingen. Want het een beetje simpel uit leggen zonder voorbeelden (dus via text) is rete irritant.
 
trouwens.....misschien wel interessant voor mensen die in de toekomst nog een geluidskaart gaan kopen. Hieronder staat een site waarbij vrijwel alle geluidskaarten in verschillende pc in de praktijk getest zijn en er staat ook vermeld hoeveel latency ze hebben e.d. heeft toendertijd veel geholpen met de aankoop van mijn geluidkaart :)

http://www.kvr-vst.com/asio.php
 
Ik snap ook eigenlijk echt niet zo goed waarom je met Cubase VST 32 wil werken en dan een goedkoop geluidskaartje gaat zitten gebruiken.
Dat is natuurlijk vragen om problemen.

Ik neem aan dat je veel met audio wilt werken anders had je dat geld dat je hebt betaald voor die 32 bits toch echt beter ergens anders in kunnen steken.
Je geluidskaart moet gewoon goede ASIO drivers hebben om lekker met Cubase te kunnen werken.
 
Je dacht toch zekr niet dat ik cubase heb zitten kopen?
:o Als neem ik al 1 dingetje op krijg ik dat getik al.
En latency boeit me weinig want ik gebruik toch me synth voor het geluid.

Maargoed ik ga eens kijken voor een leuk kaartje.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top