Geluidweergave probleem met: Cubase Essential 5.

xela62

Nieuwkomer
Lid sinds
29 juni 2011
Berichten
7
Locatie
http://RoccaInternational.sitehosting.eu
Goedendag,

Onlangs heb ik Cubase Essential 5 op mijn Vista gestuurde PC, een: Acer Aspire M3640, CPU Intel DuelCore E2200, 2GB Intern geheugen, 320Gb harddisk, DVD-RW, Wifi, Windows Vista HP, geïnstalleerd. Voorts heb ik de PC met een interface van het merk: Fast Track Pro (M-Audio), op mijn versterker, een DENON PMA-1060 aangesloten. Op deze versterker heb ik een aantal muziek bronnen aangesloten, onder andere een platen en CD speler, een cassetterecorder en twee bandrecorders. Met deze opzet wil ik muziek kunnen opnemen en afspelen, knippen en plakken en ingesproken teksten toevoegen die op bandrecorder banden staan. Alles blijkt werkzaam te zijn, maar er komt geen geluid uit mijn B&W speakers als ik opnamen wil terugluisteren of een CD wil afspelen. Alle geluid indicatoren in Cubase slaan aan, zowel bij opnemen als bij het afspelen, maar ik hoor geen geluid uit mijn speakers komen. Ook geen geluid uit mijn koptelefoon, die op de geluidskaart is aangesloten. Ik heb de stereo versterker en de geluidskaart (Fast Track Pro) op technische mankementen laten testen en die bleken correct te functioneren. Ik heb alle instellingen in Cubase Essential 5 door deskundigen laten nazien en alles blijkt correct te zijn ingesteld. Ook heb ik mijn PC bij mijn leverancier laten nakijken, en op geluid instellingen laten testen. Alles bleek perfect te functioneren en ik sta echt voor een raadsel.

Alvorens ik aan dit project ben begonnen, heb ik aan info@steinberg.de gevraagd of Cubase Essential 5 kon samenwerken met mijn hardware en hun antwoord was positief.

Is er iemand die dergelijke problemen ook ondervindt of ondervonden heeft en ze inmiddles opgelost heeft?

Graag te vernemen.

Hartelijke groet,

Alexander de Ruwe
 
Laatst gewijzigd:
Misschien begrijp ik het verkeerd; maar dit is wat ik lees:
(1) PC + FTPro OUT -> Versterker IN
(2) LP/CD/MD/Bandopnemers OUT -> Versterker IN
(en dan Versterker OUT -> Speakers)

Maar "LP/CD/MD/Bandopnemers OUT " moet toch naar de "PC + FTPro IN" om te kunnen opnemen?
 
Goedendag,

Omdat er op mijn versterker geen speciale ingang zit om mijn geluidkaart op aan te sluiten, heb ik de output van mijn USB geluidkaart op de de REC in van tape 2 aangesloten en de play back weer terug naar de input van mijn geluidskaart. De geluidskaart is met een USB kabeltje aan mijn PC verbonden. Deze constructie werd me aanbevolen door de Firma Feedback in Utrecht, een bedrijf in geluid en muziekinstrumenten.

Hartelijke groet,

Alexander de Ruwe
 
Omdat er op mijn versterker geen speciale ingang zit om mijn geluidkaart op aan te sluiten, heb ik de output van mijn USB geluidkaart op de de REC in van tape 2 aangesloten en de play back weer terug naar de input van mijn geluidskaart. De geluidskaart is met een USB kabeltje aan mijn PC verbonden.
Wat een vreemde constructie!
1. Een versterker heeft geen "speciale ingang" nodig. Je sluit gewoon de Line Out van je audio-interface (geluidskaart) aan op een Line In van je versterker.
2. Dus je hebt de output van je FTPro op de input van een tapedeck aangesloten, en dan de output van je tapedeck terug in je FTPro. Why? En welk apparaat gaat dan naar de input van je versterker?

De enige logische oplossing die ik zie is:
1. Alle apparaten die je wil opnemen op de Line In's van je FTPro steken (en als je niet genoeg inputs hebt, er een mengpaneel tussen steken).
2. De Line Out van je FTPro op de Line In van je versterker aansluiten.
 
Dank voor je snelle reactie

De output van mijn geluidskaart, dus links en rechts, heb ik op de REC input van mijn versterker aangesloten en de REC play back output weer op de input, links en rechts, van mijn geluidskaart. De USB geluidskaart zit met een USB kabeltje op mijn PC aangesloten. Deze constructie werd me bij de aankoop van de geluidskaart aanbevolen. Het heeft even gewerkt en toen nooit meer.

Hartelijke groet

Alexander de Ruwe
 
Dat zal 't probleem dan zijn geweest zijn zeker? Sluit alle apparaten op een mixer (een eenvoudige Behringer met voldoende inputs ofzo) aan, en steek die dan op de input van je FTPRo ;)
 
Er zijn kennelijk vele wegen die naar Rome leiden op het gebied van digitaal muziek bewerken? Welke weg ik moet kiezen weet ik nog niet. Ik ben nog niet zo lang bezig met dit onderwerp en ik hoop dat anderen me kunnen helpen.

Hartelijke goet,

Alexander
 
Back
Top