realtime microfoon fx

Origin X

8 Bit
Lid sinds
27 september 2001
Berichten
600
Is er een prog (een vocoder bijvoorbeeld) waardoor ik realtime een signaal bewerkt kan weergeven met mijn microfoon?
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Verklaar je zelf nader. Een signaal weergeven met een microfoon?

Tja ik heb het een beetje vaag verwoord. Ik bedoel dat alsje door een microfoon praat die aan je computer is aangesloten dat signaal gelijk door bijv. een gaat, zodat je stem gelijk bewerkt door de speakers komt.
 
als neemt men een asio met kaart dan boxen spelen met bewerkte micro stem in computer natuurlijk !
 
Origineel geplaatst door 6 trak
je bedoeld eigenlijk dus gewoon je pc als effect apparaat...?! daar komt het op neer.. of?

Ja.

Origineel geplaatst door 6 trak
een microfoon pikt geluid op, boxen geven het weer... zo was/is het toch...?

Ja sorry voor de kromme zin hoor, kan weleens gebeuren.

edit:
Is er een prog (een vocoder bijvoorbeeld) die er voor zorgt dat wanneer ik door mijn microfoon praat het signaal bewerkt weergeven wordt.

Comp als effect apperaat dus idd.
 
Hetzelfde wat ik vroeger met mijn soundblaster live kon door die ingebouwede EAX effectjes via mijn microfoon aan te sturen.
 
tuurlijk kan dit! Ik doe het de hele tijd door bijv een gitaar door een gitaar versterker plug-in te halen of een galm aan een monitormix toe te voegen. Je hebt er alleen wel een geluidskaart voor nodig met een asio driver zodat je latency(vertraging) zo laag mogelijk is liefst onder de 10 milliseconden (en het liefst nog ietsje lager vind ik) alleen je moet dan wel rekening mee houden dat sommige plug ins van zich zelf al een vertraging hebben maar er zal vast wel een plug-in zijn die zonder vertraging vocoder sounds kan toveren.
ik hoop dat dit helpt

groeten

thomas
 
Re: realtime microfoon fx

Origineel geplaatst door Origin X
Is er een prog (een vocoder bijvoorbeeld) waardoor ik realtime een signaal bewerkt kan weergeven met mijn microfoon?
Toevallig heb ik mij dat ook wel eensgevraagd, ik heb ook nog niet echt moeite gedaan om dat uit te zoeken. Dus toen was ik wel benieuwd naar deze thread. Maar vreemd genoeg heb ik hier tot nu toe nog geen duidelijk antwoord op de vraag gezien. Nu laat mij toevallig vandaag de nieuwe interface lezen en daar staat dat dit met Cubase SX 2.01 mogenlijk is. Voila!!
Citaat uit de Interface: Je kunt cubase dus als live multi effect processor gebruiken.
 
Re: Re: realtime microfoon fx

Re: Re: realtime microfoon fx

Origineel geplaatst door MIDIoot
Maar vreemd genoeg heb ik hier tot nu toe nog geen duidelijk antwoord op de vraag gezien.

Idd, zijn er nog suggesties?
 
Digitech maakt ook vocal processors, de Vocal 300 en de Vx400. Misschien is dat wat je zoekt.
Digitech
 

Attachments

  • vocal300.jpg
    vocal300.jpg
    14,4 KB · Bekeken: 71
Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Digitech maakt ook vocal processors, de Vocal 300 en de Vx400. Misschien is dat wat je zoekt.
Digitech

Ik heb het over softwarematig he
 
Origineel geplaatst door bionrg
er word al een paar keer op crytische wijze aan je gevraagd wat voor geluidskaart je gebruikt hehehe... :D

Nee man, waar dan?(:)) Heb een Tascam US-122 (usb) iig voor degenen die het inderdaad willen weten.
 
Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Ja oke, sorry. Maar soms kan iets ook hardwarematig best heel goed werken toch?

Ghehe ja natuurlijk, maar das mijn vraag nie;)
 
Back
Top