gear in combinatie met katten...

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Misschien is verhuizen dan een optie :D

Ja nee da's geen optie.... qua wijk:oppervlakte:buren:kosten kom ik nooit meer zoiets moois tegen.... Ik woon in een flat maar mijn enige directe buur qua muren is de bovenbuurvrouw en die is er nooit!
 
Ik zou willen dat dit mijn katten waren:

buchla_f.jpg


mosesmoog.jpg


obcat.jpg


squidlo.jpg


xtra.jpg

Met dank aan http://www.tapelab.org en http://www.synthfool.com

en deze... Er zijn weinig foto's van soundlabs te vinden..

boehmcats.jpg


Op synthfool.com staan er nog meer.
 
<WAARSCHUWING: GENERALISATIE!>

Naar aanleiding van bovenstaande foto's bedenk ik me eigenlijk net:
Is het toeval dat synthliefhebbers zo van katten houden?
Deze thread gelezen hebbende begin ik daar hard aan te twijfelen.

En... houden gitaristen meer van honden?
Of toch meer van zichzelf in de spiegel? :duivels:
 
je kan maar beter voorzichtig zijn met huisdieren. Zo was er eens een topic op 't forum van iemand die ook een kat had, bij z'n gear. Op een slechte dag had de kat besloten over de mixer heen te kotsen. Deel van het circuit van de mixer was aan gort: dag mixertje.....

zal niet vaak gebeuren natuurlijk, maar een dier is niet zo voorzichtig met je gear als jezelf.
 
Hm...ken minder verhalen over kotsende katten over gear, dan verhalen van mensen die hun kopje koffie, thee en/of andere vloeibare versnaperingen over een apparaat hebben gegooid......om nog maar te zwijgen van kotsend en klotsend publiek bij een live act :D

groet

Tom
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Mijn kat, al wat ouder, heeft haar vaste plek in de muziekkamer/studio. Zij ligt bovenop de computermonitor. Dan kan ze me zo nu en dan aankijken en het is heerlijk warm. Het toetsen lopen heb ik haar in drie dagen afgeleerd door een paar waanzinnig krijssende geluiden te ontwerpen, die loei hard door de monitors kwamen. Kat ongeveer een halve meter de lucht in, maar ze doet het nooit meer! Tja, als praten niet meer helpt...

Wout

Ik vindt dit toch nog wel de allermooiste oplossing. :dubbel: Of ff een rotweiler sampelen?

Afleren om op apparatuur te zitten is echt wel nodig. En makkelijker dan ze leren om er voorzichtig mee te zijn.
Anders kan je gebeuren wat ik al eens meegemaakt heb:

"Zeg, Senso, mijn Jupiter is er opeens mee gestopt. Kan je daar even naar kijken?"
"Goed joh, breng maar langs"

Jup open, en..... Ach kijk nou toch wat lief, een tranformator met een kattenharen bontjasje!
Jammer dat het jasje zo naar pis stinkt.!

"Ja, m'n kat zit daar graag als ik aan het werk ben. Die kant is lekker warm, hè."
 
Nou.... na een hoop geschuif en ge-dit-is-het-ook-niet..... heb ik een nieuw plannetje!

Zo wil ik het gaan zetten: (let niet op de verhoudingen)

________________________________________________
oooooooo--MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM--oooooooo
o box ooo--MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM--o box ooo
oooooooo--MMMM19'' RACK(MIXER/FX) MMMM--oooooooo
oooooooo--MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM--oooooooo
-------------------------------------------------------------------------
CCCCCCCCCCC-3333333333333333---LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL-
CCCCCCCCCCC-3333333333333333---LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL-
CCKorg ES-1CC-3333 303 33333333---LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL-
CC /MPC CCCC-3333333333333333---LLLLL Linndrum LLLLLL-
CCCCCCCCCCC--------------------------LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL-
________________________________________________

T'is dan lekker een minimaal setupje. De mixer wordt een Mackie lm-3204... kan ik lekker de Linndrum compleet uitmixen.... en de Korg moet dan nog een keer MPC worden....

En ff wat betreft de katten; die monitorboxen staan save zo; het rack wordt eentje met houten/fineer bovenkant zodat de katten daar gewoon op kunnen als ze willen; en voor de desktops wil ik een plank maken met voetjes die dan net boven de desktops staat.... voor als ik er niet ben, dan. Eventueel nog met een stofje als zijkant ofzo met punaises ertegenaan.... compleet kat/krab/kots veilig..... ze komen er niet tussen en niet op. En de voorkant van het rack.... daar kunnen ze niks mee, hooguit 's aan snuffelen. Voldoende veilig in ieder geval voor mij. Die haren dat valt reuze mee, zolang maar niet een van de plateau's een slaapplek wordt. (waarschijnlijk niet; veel te hard!)
Ik heb hier ook een platenspeler gewoon "open en bloot" staan waar toch meestal een plaat op ligt, en ze hebben me in 2 jaar tijd pas 1 keer een plaat bekrast..... En ik weet dat ze niet graag op apparatuur zitten/liggen..... denk dat het wel helemaal opgelost is zo!

Naast deze tafel heb ik nog een tafel staan met stereo/platenspeler/pc.... voor het sample-werk etc....
volgens mij is het zo ideaal :D
 
Dob, goed dat je er uit bent gekomen. Ik bewonder en waardeer oprecht je dierenliefde, al vraag ik me af wat ooit met je studio gebeurt als jij kinderen krijgt... ;)

Persoonlijk verkeer ik nogsteeds in de overtuiging dat ik het baasje ben en de kat maar lekker een ander plekje in huis zoekt. Maar ja, dat durf ik nu alleen maar hier te typen omdat ik op dit moment op m'n werk ben en de kat dus niet in de buurt :D

(Note to cat: als je dit leest - HAAL ALS DE BLIKSEM DIE NAGELS UIT M'N BUREAUSTOEL! :duivels: )
 
Origineel geplaatst door Hanz
Dob, goed dat je er uit bent gekomen. Ik bewonder en waardeer oprecht je dierenliefde, al vraag ik me af wat ooit met je studio gebeurt als jij kinderen krijgt... ;)

Persoonlijk verkeer ik nogsteeds in de overtuiging dat ik het baasje ben en de kat maar lekker een ander plekje in huis zoekt. Maar ja, dat durf ik nu alleen maar hier te typen omdat ik op dit moment op m'n werk ben en de kat dus niet in de buurt :D

(Note to cat: als je dit leest - HAAL ALS DE BLIKSEM DIE NAGELS UIT M'N BUREAUSTOEL! :duivels: )

Eerst slaaf van muziek, nu ook al van katten..... tjah..... och als ik ooit wat groter ga wonen kan ik gewoon een hok inrichten als muziekhok..... maar nu dus ff niet!
 
Origineel geplaatst door Hanz
Maar ja, dat durf ik nu alleen maar hier te typen omdat ik op dit moment op m'n werk ben en de kat dus niet in de buurt :D


Ik hoop voor jou dat je kat niet met de comp om kan gaan, anders ligt ie vanavond bij jou thuiskomst geheid in je linker-monitor te pitten terwijl de conus er aan reepjes langs ligt...... :duivels:
 
...ha! ik heb lekker toch geen monitors...

is dat nou eigenlijk :) of :( ?
 
Nou jongens, ik heb bij de kringloop DE oplossing voor m'n probleem gevonden.

Het is een stalen systeemrek die in zijn vorige leven dienst deed als folderpresentator. Voor 25 euro.
Dus scheve panelen met een opstaande rand.... en nou laat die rand maar liefst een centimeter of 5/6 behelzen, waardoor je er bijna alles qua tabletop/stompbox gear zomaar op kwijt kan!

Het is echt ideaal, de katten kijken er niet naar om want die scheve panelen daar kunnen ze helemaal niks mee, de bovenkant, die wel opspringbaar was, heb ik ergens in het midden gemonteerd (ja, dat ging!) voor nog wat 19'' spul maar dan zo krap dat er geen kat tussenkomt, en.... mochten ze zich erop wagen een keer dan begint bij een klein duuwtje ertegen het metalen stevigheidskruis aan de achterkant tegen de panelen te tikken... en dat maakt goed herrie... en dat vinden katten vreselijk!
Het is gewoon onwaarschijnlijk ideaal. "Where's the catch!?" vraag ik me al de hele tijd af....

Er staan nu een CR-8000 in, een 303, een phaser achtig fx stompbox, en dat maakt het middelste paneel vol, en zo zitten er 5 in. de handleiding v.d. 303 staat erin voor leesgemak, al m'n circuit bending spullen staan/liggen erin (2 panelen).... op 1 paneel komen nog 2 drumcomputers (die in reparatie/bestelling zijn), en 1 leeg paneel wil ik vol leggen met stompbox fx....
En dan heb ik feitelijk hardstikke veel gear katveilig op 1 meter breed bij 32 cm diep staan... zelfs, door al die scheve panelen, zie je de kabels en adapters niet.... het ziet er voor het eerst in mijn studiogeschiedenis niet uit als een ondoordachte homp spagetti achter alles langs!?
Ik ben helemaal in mijn dobjes ermee! Ik kan zelfs nog de panelen in hoogte verschroeven voor extra comfort.... ik kan dat ene paneel dat de bovenkant was nog meer plek geven voor flink wat 19'' spul... maar altijd "op maat" zodat de katten er niet tussen kunnen.... en het is ontzettend stevig... fuckin' insane, ik ga dit ontwerp pattenteren ofzo. Ik heb nog nooit zo veel gear zo stevig en opgeruimt bij elkaar gehad staan.

Wel staat nog het mengpaneel ernaast; nouja daar koop ik dan nog een stofhoes voor.... de monitors staan precies aan de andere kant tegen de muur, links en rechts naast deze PC, met versterker en platenspeler... en dat staat al 1 maand zo en dat blijkt al erg katveilig te zijn.....

Nou een foto'tje dan nog erbij omdat ik niks beters te doen heb vandaag :D
 

Attachments

  • setup2.jpg
    setup2.jpg
    7,4 KB · Bekeken: 131
het vervelenste van die beesten is altijd dat je een uur bezig bent om alle drukschakelaartjes van de mengtafel,(routing, pfl, mute enz) weer in de goede stand te drukken..
 
Hier is iets dat werkt: telkens je katten bij je studio komen, moet je waanzinnig kwaad worden. Ik heb dat gedaan om mijn kat uit mijn bed te houden en dat heeft gewerkt.
 
mijn katten mogen alles,
zij zijn de meesters, ze liggen op en zelfs in mij mijn synths.
maar kotsen doen ze alleen beneden.
en dat doen ze ook vrij weinig gelukkig.
 
Back
Top