gear in combinatie met katten...

Ik zou graag een kat willen:)

maar ik woon in een klein 2-kamer flatje op 1 hoog, dus dan kan hij niet naar buiten...kan dus niet...=(
 
Schrikdraad

Schrikdraad

Schrikdraad, uiteraard van een miniem voltage.
Afdoende maar wel met een licht fascistoïde component.

Houd wel altijd katten uit de buurt bij het sleutelen aan met
(paprika)chips bezette printplaten; vooral met droog weer worden
katten erg statisch geladen en dat kan je een chippie kosten. Bovendien
mogen ze graag op bewegende draadjes jagen, bij voorkeur als jij met je
soldeerbout een circusstukje aan het uitvoeren bent.
Ook het vervangen van gitaarsnaren is voor de meeste een opwindend
spektakel.

BTW Kattenharen hebben het vermogen om in alles door te dringen (net als stof),
volgens mij worden ze door de elektrische velden de apparatuur binnengezogen.

Katten hebben een hekel aan citrusvruchten en rozemarijn. Misschien dat je deze
luchtjes (xtract) op of in de buurt van je apparatuur kunt spuiten. Blijven ze vanzelf
uit de buurt; met van die olijke knijpende oogjes als ze er aan ruiken.

Lang leve de kat, een waar leraar voor de mens,

ISPdeRuiter
 
Re: Schrikdraad

Re: Schrikdraad

Origineel geplaatst door Racy Dieven

Katten hebben een hekel aan citrusvruchten en rozemarijn.

Idd als ik ze mijn handen laat ruiken na het eten van een mandarijn trekken ze HEEL snel een heel vies gezicht... moeten ze niks van hebben. Maar een dichte citrusvrucht doet ze niks.

Hmmm..... citronella kaarsen........ 's testen, die heb ik nog wel ergens staan...
 
Ach, die kat van mij die past gewoon goed op :) Ze slaapt altijd achter de versterker in de studio en moet daarvoor langs verschillende bakken apparatuur en doet dat altijd uiterst voorzichtig en raakt nooit iets vitaals aan. Prima verstandshouding. Enige waarmee ik in de studio moet oppassen is als ik een nieuwe band op m'n tape deck leg. Dat is toch net iets teveel uitdaging voor zo'n beestje om met de arrogantie die katten normaal eigen is te negeren.

Voor de liefhebbers, zo sliep mijn kat toen ze nog wat kleiner was:

poes.jpg


Ik geef toe, ik ben niet zo'n weke kattenliefhebber die z'n hele huis als katten tempel heeft ingericht met de nodige lieve foto's van schattige kittens en die te pas en te onpas met foto's van katten gaat strooien, maar deze foto is toch wel m'n favoriet :)

Overigens, ook deze kat is een flat kat en dat gaat echt goed, je moet alleen vaak spelen met haar en zoveel mogelijk ruimte geven. Daarom mag ze ook gewoon in de studio.
 
Re: Schrikdraad

Re: Schrikdraad

Origineel geplaatst door Racy Dieven

Lang leve de kat, een waar leraar voor de mens,

ISPdeRuiter

wat je zegt... welk wezen op aarde heeft het nou beter dan de huiskat?
ze maffen 20 uur per dag, worden immer bediend van eten en hebben toch wel de meeste bewegingsvrijheid van alle huisdieren (ok in een flat is het wat lastiger)
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
het blijven maar dieren.

Vroeger biologie gehad ??

Mensen zijn primaten. Apen ook. (familie van, in nederlandsche taal)

conclusie: Mensen zijn en blijven ook maar dieren.........

;)

Nog een tipje:
Katten hebben ook een hekel aan een peperlucht. Mocht het mauwend gespuis bij mij een plekje ontdekken waar ik ze liever niet heb, ga ik dan ook even met de peperbus rond. (dit werkt natuurlijk niet als dit plekje toevallig de fader van kanaal 13 is....)
 
heb er drie een kater 19 jaar oud een kater 14 jaar oud en een poes 14 jaar oud ze zijn keurig opgevoed met de planten spuit kan zelfs mijn vlees beleg onbewaakt achterlaten
inde zomer zwerfen ze lekker buiten en in de winter met droog weer mogen ze 2 uurtjes naar buiten

tja wat katten haren betreft is goed borstelen 1 keer per week echt noodzakelijk verder is een goede luchtreiniger met ionisator ook geen overbodige luxe

oja honden hebben een baas katten hebben een dienaar
 
de plantenspuit....hm...heb ik ook nog een tijdje geprobeerd.....dat was nog in de tijd dat ik daadwerkelijk dacht dat je een kat kon opvoeden.
Ze krabde nogal aan m'n speakers......plantenspuit erop......
Effect:....kat die verbolgen omkijkt met een blik van "rot nou op met dat water, want ik ben ff lekker aan het krabben".
Vervolgens kon ik spuiten wat ik wilde :D .
Ach dat maakt ze zo leuk toch.

En inderdaad Chinetti...ook hier lopen ze overal in hun eigen domein...op het balkon heb ik zelfs een speciale gaasconstructie om te voorkomen dat hun broze lijfjes het aan de stok krijgen met de zwaartekracht.
En de studio....die is verboden terrein...als het hun uitkomt ;)

groet

Tom
 
Origineel geplaatst door Tom 32

op het balkon heb ik zelfs een speciale gaasconstructie om te voorkomen dat hun broze lijfjes het aan de stok krijgen met de zwaartekracht.

Hah, kijk dat heb ik dus ook gedaan. T'is dan wel een flatje, maar de katjes kunnen bij goed weer lekker in het windje en het zonnetje liggen :), en ik de studio weten ze heel goed wat wel en niet mag; zolang ik er ben althans.

Ben er nu over aan het denken leren stofhoezen ergens te laten maken.... waar zou dat kunnen? Ik weet dat er al topics over geweest zijn, maar ik wil echt leer hebben; zodat die nagels er niet doorheen gaan!
Denk dat dat toch de beste oplossing is.
 
Origineel geplaatst door dob

Ben er nu over aan het denken leren stofhoezen ergens te laten maken.... waar zou dat kunnen? Ik weet dat er al topics over geweest zijn, maar ik wil echt leer hebben; zodat die nagels er niet doorheen gaan!
Denk dat dat toch de beste oplossing is.

Dit lijkt me idd een goeie oplossing ! Leren hoezen kun je evt laten maken bij een meubelmaker, die ook iets doet met lederen meubels, of (met 'n beetje geluk) bij de plaatselijke schoenmaker (die is waarschijnlijk goedkoper).

Ik had het geluk dat mijn mama een geweldig naaister is........... :)
 
hè ja! echt leer... dát zal je kat fijn vinden!
...namens gans het poezenvolk: BEDANKT! :duivels:

nee serieus, leer? da's wel het laatste materiaal dat ik zou gebruiken...
 
Origineel geplaatst door Tom 32


En inderdaad Chinetti...ook hier lopen ze overal in hun eigen domein...op het balkon heb ik zelfs een speciale gaasconstructie om te voorkomen dat hun broze lijfjes het aan de stok krijgen met de zwaartekracht.

Tom

Haha, grappig, dat heb ik dus ook! Een soort katten-ren. Ze is er dol op, ik zit eraan te denken om maar een kattenluikje in de deur naar het balkon te zetten, dan kan ze erin en eruit wanneer ze maar wil. Want zelfs in nu in de winter wil ze nog af en toe op het balkon naar de duiven kijken :)

Maar waarom willen jullie hoezen maken? Je kunt toch ook gewoon een zware deken erover heen leggen, gordijnen stof ofzo? Leer lijkt me niet zo verstandig, katjes zijn dol op dode koeien.

Leren hoezen laten maken is vast duurder, daar heb je speciale naaimachines voor nodig.
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Haha, grappig, dat heb ik dus ook! Een soort katten-ren. Ze is er dol op, ik zit eraan te denken om maar een kattenluikje in de deur naar het balkon te zetten, dan kan ze erin en eruit wanneer ze maar wil. Want zelfs in nu in de winter wil ze nog af en toe op het balkon naar de duiven kijken :)

Maar waarom willen jullie hoezen maken? Je kunt toch ook gewoon een zware deken erover heen leggen, gordijnen stof ofzo? Leer lijkt me niet zo verstandig, katjes zijn dol op dode koeien.

Leren hoezen laten maken is vast duurder, daar heb je speciale naaimachines voor nodig.

Jamaar beter dooie koeien dan dooie gear. Ik weet in ieder geval dat ze niet door het leer heen komen! dat er kattennagelkrassen op komen.... is echt ontzettende bijzaak.

Ja zo'n Xenos banksprei had ik er eerst overheen liggen..... daar kwam ongeveer net zoveel rotzooi/kleine draadjes etc. van af als tegen de rotzooi waar ik mijn app. voor wil beschermen....

Ik heb trouwens een nieuwe ingeving :)
Alles op van die scheve Quicklock standaards zetten..... EN een hoes erover als ik weg ben..... ook niet goedkoop, maar op scheve dingen gaan liggen.... dat zie ik m'n harige vriendjes nog niet doen.
 
Origineel geplaatst door dob
Ik heb trouwens een nieuwe ingeving :)
Alles op van die scheve Quicklock standaards zetten..... EN een hoes erover als ik weg ben..... ook niet goedkoop, maar op scheve dingen gaan liggen.... dat zie ik m'n harige vriendjes nog niet doen.


daaar zat ik dus ook net aan te denken! Schuine oppervlakken vinden ze maar nix..
Of.. alu folie erover heen.. of plasticfolie. in ieder geval van die 'herrie' makende spullen. daar willen ze niet op lopen.

gr
Arv
 
Hmm, je hebt gelijk, maar een dooie koe... das toch de kat op het spek binden. Je bent dan wel wat beter beveiligd, maar je zult het ook wel nodig hebben want katten kunnen vaak niet van leer afblijven.
Desondanks heb je gelijk, leer beschermt beter dan stof en laat geen draadjes achter. Misschien is (landbouw-) plastic een optie? Is ook niet zo duur. Misschien kun je er zelfs met wat gaffer-tape zelf hoezen op maat van maken.
 
Ik zat ook al te denken aan een kattenluikje...
De stofhoezen die ik heb komen van compucap...mijn katten vinden die totaal niet interessant als het om krabben gaat.
Sowieso is de aanschaf van een goede krabpaal ten zeerste aan te raden...of nog beter, maak er voor weinig geld zelf 1.
Het scheelt je een hoop gekrab aan andere dingen (meestal dan).
 

Attachments

  • krabpaal.jpg
    krabpaal.jpg
    71,5 KB · Bekeken: 129
Origineel geplaatst door Tom 32
Ik zat ook al te denken aan een kattenluikje...
De stofhoezen die ik heb komen van compucap...mijn katten vinden die totaal niet interessant als het om krabben gaat.
Sowieso is de aanschaf van een goede krabpaal ten zeerste aan te raden...of nog beter, maak er voor weinig geld zelf 1.
Het scheelt je een hoop gekrab aan andere dingen (meestal dan).

Hah ja, ik heb gewoon het goedkoopste Ikea "systeemrek" praktisch leeggelaten in combo met de trap van mijn ex-hoogslaper en dat tot een soort kattenspeelgebied gebombardeerd. Voor de klimneigingen.

Potverdikkie zeg, maar.... nou wil ik alles in de woonkamer zetten.... is dit een "doorzonkamer", en..... nou kunnen dadelijk aan 2 kanten flats + aan 1 kant de straat naar binnen koekeloeren waar ik mijn spaarcentjes aan uitgeef.... of altijd de luxaflex en gordijnen dichthouden..... zucht! Ook totaal arelaxt. Nou ben ik aan het experimenteren met de gordijnen en een kamerscherm.... om alle eventuele inkijkhoeken weg te werken zo dat ik wel nog vrede heb met hoe het staat... en hoeveel licht er nog binnenvalt..... waar ben ik aan begonnen!!
En geluidsisolatie is hier ook al helemaal niet te doen...

Ik zal er maar 's een nachtje over nafeesten.

Als ik geen goede opstelling bedacht krijg dan moet ik toch maar weer in de kamer gaan slapen.... het offer voor mijn muziekpassie.... en gearfetish. Dat bed past precies achter dat kamerscherm, en dat het te zien is overdag vanaf de achterkant.... vind ik niet erg.
 
Back
Top