Roland EM-15 sampler

Origineel geplaatst door Slipperman
dat verhaaltje gaat tgenwoordig voor 15% van de samplers die bestaan op... van enorm veel samplers is niets meer te vinden op de officiele manufactor sites om de reden dat ze het niet meer maken. Dit geld voor de complete S serie van akai (behalve de nieuwe), de S serie van roland, de Esi/Emulator serie van Emu (paar recente modellen uitgezonderd) en ga zo maar door...

ja slipperman goed punt lees het na en je hebt gelijk maar manuals kan je ook bij senso vinden en hier op het forum zullen er ook zeker leden zijn die je aan een kunnen helpen als je heel serieus over een bepaald model bent

verder kan ik niks anders dan zeggen dat je advies aan dit jonkie heel goed is:okdan:
 
Origineel geplaatst door Roland EM-15
:halleluja *aanbid*



-edit- K mweet nog steeds nie wat triggers zijn ;)

Net zoals je met een pistool de trekker (trigger :geslaagd: ) moet overhalen om de kogel af te vuren kan je met bv die knoppen op de voorkant van die Boss sampler een sample laten afspelen. Dus: je drukt op knop 2 om de sample af te spelen die aan knop 2 is toegewezen.

Triggers kan je ook gebruiken om bv Business Logic in een database af te dwingen. Oeps ... dit lijkt me eerder voor een 'ander' forum ;)
 
Interessante lectuur

Interessante lectuur

Tijdens je zoektocht naar een geschikte sampler kunnen deze artikels misschien een hulp zijn:

Sampling Basics: Part 1
Sampling Basics: Part 2
Sampling Basics: Part 3

Is wel engelstalig maar dat zal wellicht geen probleem zijn.

Vergeet niet dat er ook softsamplers bestaan. Kan ook interessant zijn. Zeker als je nog niet weet of sampling je ding is, is het handig om bv een demo versie van een softsampler uit te proberen.
 
Even ter info:

Ik denk dat t ook wel handig is om te weten dat een sampler eigenlijk
eenvoudig gezegd een synthesizer is, maar die niet gebruik maakt van
zijn eigen geluidsopwekking, maar van geluiden/opnames(samples) kan worden
voorzien, die al dan niet bewerkt op comando kunnen worden aangesproken
(ge-triggered).

Helpt misschien ook wat;)
 
Wat ik gewoon nodig heb: een simpel apparaatje waarmee ik geluidjes kan maken/opnemen en als ik die dan opsla op knop 1, en ik druk op knop 1 dat ik dat geluidje hoor...

Misschien dat ik via de computer en een kabeltje geluidjes op het apparaat kan downloaden of bestaat dat niet?

Dank.
 
Origineel geplaatst door Roland EM-15
Wat ik gewoon nodig heb: een simpel apparaatje waarmee ik geluidjes kan maken/opnemen en als ik die dan opsla op knop 1, en ik druk op knop 1 dat ik dat geluidje hoor...

Misschien dat ik via de computer en een kabeltje geluidjes op het apparaat kan downloaden of bestaat dat niet?

Dank.

denk dat je nu genoeg info hebt om het zelfs uit te pluizen hoe of wat. Het plezier van iets nieuws leren zit toch in het ontdekken hoe het werkt ;)

p.s. er zijn heel wat mogelijkheden probeer nu zels ff uit te vinden wat voor jouw het beste is
 
Ja, bedankt voor alle moeite en informatie :) Ik laat het wel even weten als ik een sampler heb uitgezocht.

Nogmaals, Dank :halleluja
 
Ik heb de ideale sample oplossing voor je, waar ik zelf ook mee heb gewerkt (heb 'm nog in de kast staan voor het geval dat).

Akai S20
S20.gif


Uit te breiden tot 16 mb ram via standaard simms (meer dan anderhalve minuut cd kwaliteit tijd).
Werkt met standaard 3,5 inch floppen en kan laden tijdens afspelen als ik het goed heb.
16 pads om 16 samples te triggeren, ook one-shot (één keer drukken en hele sample wordt afgespeeld).
Midi timing is erg strak, één van de betere kleine samplers is mijn ervaring.

Op marktplaats staan er een paar geloof ik, ze vragen er € 200 voor.
 
Misschien rare vraag...maar in sommige numemrs lijkt het mij mooi om een vervormde stem te hebben, zijn hier ook apparaatjes voor die aan de microfoon aangesloten kunenn worden?

dank
 
Origineel geplaatst door Roland EM-15
Misschien rare vraag...maar in sommige numemrs lijkt het mij mooi om een vervormde stem te hebben, zijn hier ook apparaatjes voor die aan de microfoon aangesloten kunenn worden?

dank

Boss had volgens mij die voice transformer, Boss VT-1...is dat niet wat? Had zelf nog altijd wel zo apparaatje willen hebben.
 
Origineel geplaatst door d.b.1
Origineel geplaatst door Slipperman

ja slipperman goed punt lees het na en je hebt gelijk maar manuals kan je ook bij senso vinden en hier op het forum zullen er ook zeker leden zijn die je aan een kunnen helpen als je heel serieus over een bepaald model bent

verder kan ik niks anders dan zeggen dat je advies aan dit jonkie heel goed is:okdan:

Akai heeft archief met manuals, yamaha ook. heb van emu esi 32 wel een manual, van de emulator keyboards ook...
 
Ik ga denk ik voor de Akai S20 Sampler en de Boss VT-1 Voice Transformer, tenzij ik in een winkel nog iets tegen kom dat me aanspreekt :dubbel:
 
welke sampler is het uiteindelijk geworden dat je effectief kocht?
 
Back
Top