Ozone handleiding

Auxillary

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
608
Onderstaand artikel had ik ook al als nieuwe thread geplaatst:

Ik kwam toevallig bij deze site uit. Het is van een mastering tool (DirectX), plug in dus!

Er zat ook een handleiding bij die, volgens de producent, ook handig is voor niet-gebruikers van hun Ozone plug in.

http://www.izotope.com/products/ozone/ozoneguide.html

Het is een .pdf file. Ik heb het nog niet helemaal gelezen maar ik denk zeker voor de beginners onder ons en de mastering groentjes (zoals ik) een goede handleiding om eens door te nemen.

U ziet maar!

Eric
 
Ik heb de plugin ook, en hij is behoorlijk goed! (alleen nog een vrij groot probleem: ik mis nog goeie studiomonitoren om op af te mixen...).
Wat wel een nadeel is van deze plugin is dat ie behoorlijk zwaar is. Op een Intel Celeron 1 GHz vraagt hij toch al gauw 25% processorbelasting (in Cakewalk), en daarbij heb ik dan de grafische weergave van de plugin bijna helemaal uitgeschakeld, op de belangrijste meters na...
 
Klopt it is a big boy! Zware cpu belasting. Ik zet daarom enkele zaken uit die ik niet belangrijk vind zolas de reverb monitoring (of zoiets). Helpt ook wel een beetje.

Trouwens ik gebruik hem alleen aan het eind. Dus over de hele mix. Ben nog niet zover dat ik met Cubase of zo werk.

Eric
 
Isotope is wel een toffe plugin maar een beetje tricky om voor mastering te gebruiken. De exiter en stereobeeld ermee opkrikken werkt wel ok en de EQ is wel handig. Maar de reverb zowieso altijd uit zetten want die is zinloos. De multiband compressor vind ik superonhandig en de limiter vind ik zelfs best wel slecht eigenlijk.

Trouwens de mannen van isotope hebben ook een winamp plugin om platen tikken en zo na te bootsen. Kun je ook heel goed als effect gebruiken om een wav wat 'groezelig' te laten klinken. Die is in ieder geval een van de minst slechte platen emulatie plugins die ik gehoord heb.
 
Back
Top