korte song digitaal is beter dan analoog

Denk dat dit een verschrikkelijk fout voorbeeld is om te laten horen dat digitaal beter is dan analoog...

Zodra je 'subtielere' muziek gaat maken die niet omringd wordt door distortion zal je het voordeel
van analoog merken. (lekker puh :W )
 
Gaan we nou écht blijven doorhameren ivm D vs A tot r hydro-actieve-moleculaire-plasma-synths op de markt komen ?

SMAAK IS SUBJECTIEF & DAARBIJ OOK RELATIEF !!!!!
(maar k snap isnie zn bedoeling wel)

is een dikke & korte ll beter dan een lange smalle ?..--> wel dit hangt van de strakheid & diepgang v d kt af.
:slotje:
 
Waarom worden er dan opeens weer lampen in Korg VA synths gestopt?
Waarom zitten er dan opeens weer analoge filters in de Waldorf Q+?


omdat....................DAT GEWOON BETER KLINKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Origineel geplaatst door Errol
Jongens laat je geen oor aannaaien:D

Ik zweer al eeuwen bij 78 toeren platen.

Kunne wij arme sloebers nie betalen ;{
 
Origineel geplaatst door Sander02
Denk dat dit een verschrikkelijk fout voorbeeld is om te laten horen dat digitaal beter is dan analoog...

Zodra je 'subtielere' muziek gaat maken die niet omringd wordt door distortion zal je het voordeel
van analoog merken. (lekker puh :W )
Dan heb je de laatste zin niet mee gekregen.
Het zal me worst zijn als het maar lekker klinkt.
Who cares of het digitaal of analoog is?
Als het maar lekker klinkt.
Ik weet zeker dat als dit voorbeeld van me digitaal was opgenomen het een stuk minder had geklonken. Was het te transparant geworden.
Het lijkt me belangrijker dat je kan omgaan met digitaal en analoog en een ieder goed kan inpassen in het soort muziek en of opname van een instrument dat je maakt, dan zo'n digitaal versus analoog dicussie die eigenlik geen discussie is omdat als je om je heen kijkt in de echte wereld beide meestal gecombineerd.
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik nog met een bandrecorder aan het opnemen was bijvoorbeeld.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Waarom klinken die jaren 70 plaaten dan zo lekker?
Men maakte toen gewoon betere muziek?
Luister maar eens naar A real mother for ya Johnny Guitar Watson hoorde toevallig net op de radio.
Die bass synth vocoder etc.
Ik heb die plaat zelf geef mij dan maar analoog.
Dat warme gelui Tja verkleuring zegt men dan. Zal me worst wezen als het maar lekker klinkt.

Jezus mensen ga er toch niet elke keer zo serieus op in. Jullie lijken af en toe wel amerikanen, die weten ook niet wat ironie of sarcasme betekent.
 
Volgens mij ging die opmerking van Sander02 gewoon over het onderwerp van deze discussie, die track dus, en niet over Exzit's reply.....misverstandje denk ik,...
 
Origineel geplaatst door King of Snake
Jezus mensen ga er toch niet elke keer zo serieus op in. Jullie lijken af en toe wel amerikanen, die weten ook niet wat ironie of sarcasme betekent.

Krijg je een beetje repliek en dan is het in eens sarcasme.:D
 
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Volgens mij ging die opmerking van Sander02 gewoon over het onderwerp van deze discussie, die track dus, en niet over Exzit's reply.....misverstandje denk ik,...
Tja zijn melding stond na de mijne dus.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Tja zijn melding stond na de mijne dus.

Maar Sander02 zei : "ik denk dat dit een slecht voorbeeld is om aan te geven dat digitaal beter is dan analoog" , terwijl jij juist vertelde dat je analoog zo lekker vindt klinken (ben ik overigens volledig met je eens hoor !)....
 
Back
Top