amp sims

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
Hoi,

ik ben eigenlijk op zoek naar een goede niet te dure amp-sim, in 1e plaats voor mijn gitaar/bas vriendjes die ook wel eens in de studio op bezoek komen, maar ook om mijn syths doorheen te jassen....

ik heb de volgende 2 op mijn lijstje staan: Johnson J-station en Behringer V-Amp 2....

iemand ervaring met een van deze 2? De j-station heeft ook Bass-amps, bij de Behringer kon ik die zo snel niet vinden....enig idee of ik die over het hoofd heb gezien?

Olaf
 
Een vriend van me heeft voor zijn bas, gitaar en synths die V-Amp van Behringer.
Hij is er erg tevreden over (ook omdat het ing vrij goedkoop is).
Laats heb ik em ff gehoord en het is inderdaad ook erg leuk om synths er doorheente gooien, aangezien het geen "standaard" fx zijn.

equate.
 
hoe werkt dat dan voor bassen? ik neem aan dat een bass-amp een geheel andere karakteristiek heeft dan een gitaar-amp toch? en in het lijstje van de V-amp2 kwam ik geen duidelijk bass-amps tegen...zou je dat eens kunnen checken?

Olaf
 
Die vriend waar equate het net over had, dat ben ik dus. Ja, ik gebruik om ook hoofdzakelijk om mijn gitaar door heen te gooien, maar aangezien ik ook een bas heb was ik natuurlijk niet de lulligste om dat ook te proberen.

Hij heeft inderdaad geen bas-amps in zich, behalve 1 die oorspronkelijk bedoeld was als basversterker, maar in de praktijk veel door gitaristen werd gebruikt. Het klinkt eigenlijk zo ongeveer hetzelfde als een bas door een gitaarversterker. Je verliest dus veel bas in het geluid. Wel heb je de mogelijkheid om speaker simulatie uit te zetten, dan krijg je dus alleen de buizenvervorming. Dit levert voor bassen soms een beter resultaat op.

Als je het geld hebt, kan je beter die pod-voor-bassen kopen lijkt me, maar qua prijs/kwaliteit verhouding kan die natuurlijk niet tegen de behringer op. En voor gitaren is de behringer best aardig. Het schijnt dat de nieuwe versie (die overigens evenveel kost als het origineel) veel minder ruist en 2x zoveel simulaties heeft, maar ik ben tevreden met versie 1.

Synths erdoorheel jakkeren is trouwens helemaal te gek!
 
ok bedankt voor je info...mmmm lijkt erop dat die johnson j-station dan misschien nog wat interessanter is vanwege die bass-amps...

Olaf
 
voor bassen denk ik wel ja.
succes ermee !
 
Back
Top